X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תערוכת גיליון רפואי במגדל דוד [צילום: אלי ליאון]
מגדל דוד מציג: "גיליון רפואי"
תערוכה המתארת את תולדות הרפואה,המחלות,המגפות בירושלים בזמנים עברו בשיתוף הדתות והעדות השונות בעיר והכוללת מסמכים ומוצגים שנאספו ממקורות שונים בארץ ובעולם
[צילום: אלי ליאון]

[צילום: אלי ליאון]

אתמול (יום ו', 2.5.14) נפתחה באופן רשמי תערוכה חדשה במגדל דוד בשם "גליון רפואי".התערוכה תהיה פתוחה עד חודש אפריל 2015. בהיקפה היא התערוכה המתחלפת הגדולה ביותר שנערכה אי-פעם במוזאון מגדל דוד.
המוזאון הנו מוזאון לתולדות ירושלים.הוא ממוקם במצודה מימי הביניים הנקראת מגדל דוד.במוזאון המציג בדרך קבע סיפורה של ירושלים מתקיימות גם תערוכות מתחלפות. כאמור ב-1.5.14 נפתחה במוזאון תערוכה בשם "גליון רפואי". התערוכה זכתה לשיתוף פעולה של מוסדות מכל הדתות והעדות וכן קיבלה תמיכה מחברת התריפות טבע.
התערוכה מציגה את דברי ימי העיר בראי הרפואה והאמונה.במבט רחב ומקורי מאוד מוצגים תולדות הרפואה בירושלים וכל הקשור לנושא הרפואה. ירושלים היא עיר שעשתה ועושה הכל למען בריאות תושביה. יש מאבק מתמיד של מדע הרפואה להיטיב את איכות החיים של האדם, לדאג לבריאותו,להאריך את חייו.
התערוכה ממוקמת במגדל פצאל ובאולם הצלבני שבמגדל דוד. בשני מקומות אלו מוצגים כתבי יד ומודפסים,מוצגים שונים הקשורים בהיסטוריה הרפואית, בריאות ומחלות של העיר. אפשר לראות בתערוכה את התרופות שהוצאו לראשונה בעיר כגון הבלזם,שורה של צמחי מרפא וכן דימויים רפואיים נדירים.
בתערוכה מוצג גם הרנטגן הראשון שהשתמשו בו בעיר. הכל מוצג בזוית מעניינת, בסיפורים, עובדות, רישומים, מסמכים, יומנים.מסופרים פרשיות וסיפורים לא ידועים כאשר הכל קשור ברפואה, בתי החולים הראשונים שנבנו בעיר, ציודם והתפתחותם. מוצגים ארכיונים שרואים כעת אור בפעם ראשונה בפני הקהל הרחב.
אנו לומדים על ירושלים מזוית שונה ומיוחדת הקשורה לבריאות התושבים,המגפות שפרצו בעיר,מקום מושבם של המצורעים המנודים,פריצת מגפת הכולירה במאה ה-19 ועוד. כל הפרטים הללו נאספו מבתי חולים שונים בירושלים ומקומות אחרים,מאנשים פרטיים ועוד.
הרבה מוצגים הובאו במיוחד מחו"ל לצורך הצגתם בתערוכה ויוחזרו למקומותיהם בתום התערוכה.
יש גם פירוט מיוחד של תרופות מימי התנ"ך ועד ימינו אנו.מוסבר גם הקשר בין סמל הרופאים מהיכן הוא נובע ומה שימש לו כדוגמה. התערוכה עשירה במוצגים מכל הסוגים והמינים וכאמור הם מספרים את ההיסטוריה של ירושלים במבט מיוחד-מבט הרפואי. זאת תערוכה מיוחדת במינה שהושקעה בה מחשבה רבה והוקפד על כל פרט ופרט. לקח זמן רב לאסוף את הפרטים ותוך כדי כך גם חוזק שיתוף הפעולה בין הדתות השונות בירושלים שהסכימו לתרום מוצגים ולשתף פעולה ברצון.
יש קשר בין הבריאות והאמונה ואנו רואים כי בבתי החולים שנבנו בירושלים ולא רק שם תמיד היה בית כנסת כי האמונה והבריאות קשורות קשר הדוק.
ירושלים דאגה לא רק לבריאות תושביה אלא גם לאורחים הרבים שבאו לבקר בה ומשך הדורות תמיד היה שיתוף פעולה בין גורמים שונים שלפעמים לא כל כך שיתפו ומשתפים פעולה בשטחים אחרים.
נוכחנו לדעת שבית החולים הראשון בעיר נוסד בעיר העתיקה לפני כ-150 שנה ומשם הייתה פריצה מחוץ לחומות להקמת התשתית הרפואית בארץ. בית המרקחת הראשון בירושלים נוסד במנזר הפרנציסקני ברובע הנוצרי ושירת את כל אוכלוסית העיר.
אוצרת התערוכה הנה ד"ר נירית שלו-כליפא כאשר כיועצים מדעיים שימשו פרופסורים ידועי שם מירושלים ומקומות אחרים.
בצמוד לתערוכה יערכו בימי שישי סיורים בעקבות בתי החולים השונים בעיר העתיקה, ביניהם ביקור במקום המצורעים של אז,בית החולים היהודי הראשון,בית החולים של המסיון ועוד.לסיורים יש להרשם מראש באתר המוזאון ובטלפון: כוכבית 2884. במחיר הסיור כלול גם ביקור בתערוכה.
לראות או לא לראות: תערוכה מעניינת, מסודרת בצורה בהירה ונוחה לצפיה, מלאת פרטים ושוכנת במקום מלא יופי, הדר ומראות מקסימים של ירושלים.זאת חוויה לטייל במגדל דוד בין המוצגים השונים.

[צילום: אלי ליאון]
[צילום: אלי ליאון]
[צילום: אלי ליאון]
תאריך:  03/05/2014   |   עודכן:  03/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אבל שכר הטרחה בתיקי חפציבה חולק בין עשרות    משרדו גובה 260 שקל לשעה    שש שנים, אלפי שעות עבודה, פגישות עם קוני דירות ממורמרים    גם נציגו ושליחו של ראש הממשלה נתניהו, הנותן בו אימון אישי    אין פלא: הם קרובי משפחה
עידן יוסף
סגניתו של חולדאי מקדמת הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית    הממונה על התחבורה הציבורית בראש העין: לרשויות חייבת להיות אמירה, ועליהן לחולל ביקוש ולדאוג שייערכו בהתאם    תומר גודוביץ: תעריפי הנסיעה חולבים את הנוסע
יפית קסלר
העדיפו נתחי בשר רזה כגון סינטה, חזה עוף ופרגיות    במה כדאי במיוחד לא להגזים? איברים פנימיים    נסו להכין שיפודי דג סלמון במרינדה
חיים נוי
מחזמר מרגש בעקבות הסרט והספר הנודעים    חוויה מוזיקלית שגורמת לצופים עונג מיוחד וגם לחלוחית גדושה בעיניים
זהר נוי
בבוכרית: אלה החיים בעולם    בספר, מובאות לכדי כתיבה, תכונות אופיו של יצחק: אדם מאמין, ישר, נדיב וטוב    בסגנון כתיבה מיוחד ואמיתי מצליח הכותב להעניק לקורא דלק הכרחי, ולמנף את שמחת הלב החבויה בכל אחד ואחת מאיתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il