X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חשוב לשים לב שכמויות הבשר והסלטים מתאימות למספר הסועדים הבשר צריך להיות מתאים למנגל סדר הנחת הבשרים אינו צריך להיות מושפע מרמת השומן בבשר ושימון הרשת, אלא דווקא ממשך הכנת הבשרים
▪  ▪  ▪
מנות קטנות ומוכנות מראש [צילום: יעל שביט-תקשורות]

יום העצמאות עומד בפתח ולאחר החזרה הגנרלית של חג הפסח, נערכות אלפי משפחות למופע האמיתי של "חג המנגל" הלאומי. להלן מספר טיפים לביצוע נכון ולשדרוג של ה"על האש" המשפחתי.
טיפ מס' 1: מנות קטנות ולא יותר מדי
חשוב לשים לב, כי כמויות הבשר והסלטים מתאימות למספר הסועדים, היות שרובנו חוטאים בכמויות גדולות מדי ובזריקת מזון רב לפח. כמות של 300 גרם בשר לאדם הכוללת מגוון של סוגי בשרים, במנות קטנות ו-200 גרם נוספים של סלטים לאדם, יהוו כמות מספקת לאדם ממוצע. את הנתחים הגדולים מוטב לחלק למנות קטנות ואישיות אשר יאפשרו לכולם לטעום ממגוון המנות בארוחה.
טיפ מס' 2: להתחיל את ההכנות כבר בבית
מומלץ לבצע את כל ההכנות האפשריות עוד לפני ההגעה לשטח. כך לדוגמה, בשרים ניתן כבר להשרות במרינדות המתאימות, סטייקים ניתן לתבל (ללא מלח), ירקות לסלט ניתן לחתוך ולהכין בצנצנת תערובת תיבול שתכלול שמן זית, לימון, מלח ופלפל. טחינה וסלטים נוספים מומלץ גם להכין מבעוד מועד ולהביא בצידנית מקוררת וכן הלאה.
טיפ מס' 3: בחירת הבשר
הבשר צריך להיות מתאים למנגל, נתחים עם שומן דוגמת אנטרקוט, פרגית וקבב יתאימו לצלייה על אסכלה, כמוהם גם נתחים רזים דוגמת פילה, חזה עוף וכדומה, אך נדרש לצלותם ביתר זהירות כדי שלא יתייבשו. כמו-כן, ניתן לרכוש את הבשר לא יותר מיומיים-שלושה לפני ולאחסנו במקרר. במידה ומדובר בבשר קפוא רצוי להפשירו באופן מבוקר במשך 48 שעות בתחתית המקרר.
טיפ מס' 4: לא למהר לשים את הבשרים על האש
חשוב לוודא, כי כל הגחלים לוחשות לפני ששמים את הבשר על האש. במידה וחלק מהגחלים יבערו והחלק האחר טרם, נקבל בישול לא אחיד ואפקט של חריכה מבחוץ, בעוד הבשר יהיה נא מבפנים. מעבר לכך, יש לתת זמן לרשת (רצוי לבחור רשת כבדה שתוכל לאצור חום) להתחמם היטב.
טיפ מס' 5: לתכנן את סדר הנחת הבשרים
בניגוד למקובל לחשוב, סדר הנחת הבשרים אינו צריך להיות מושפע מרמת השומן בבשר ושימון הרשת, אלא דווקא ממשך הכנת הבשרים. על-מנת להכין את הבשר באופן מיטבי ולהוציא את מרבית הבשר בפרק זמן קצר, מומלץ להתחיל עם נתחי עוף וקבב אשר לרוב מוגשים ברמת צלייה מלאה ולסיים בסטייקים הדורשים משך הכנה קצר יותר וצלייה שאינה מלאה לגמרי.
טיפ מס' 6: המנגל לא נועד רק לבשרים
במקום לרכוש סלטים מוכנים, ניתן להכין ביתר קלות ירקות קלויים אשר יהוו תוספת נפלאה לארוחת הבשרים, מעבר לבצלים ולעגבניות שכולנו מכירים.
  • חצילים קלויים: קולים היטב חציל (רצוי לבחור חציל שמשקלו נמוך ולכן מכיל פחות גרעינים ומרירותו נמוכה יותר) מכל הכיוונים וחוצים על צלחת, מפזרים מעל מלח, פלפל שחור וקצת מיץ לימון ומגישים.
  • פלפלים קלויים: ניתן להכין מבעוד מועד חתיכות פלפל באמצעות פריסה של דפנות הפלפל, סביב הליבה, לארבע חתיכות ופיזור מלח, שמן זית, פלפל שחור ואורגנו טרי. את חתיכות הפלפל אפשר לצלות משני הצדדים ולהגיש.
  • ממרח שום: עטיפה של ראש שום בנייר כסף והנחה על המנגל, תאפשר ריכוך של שיני השום ויצירת ממרח שום שניתן לאכילה על פיתה או למריחה על סטייק וכן הלאה.
בנוסף, כדאי להכין מראש פיתות מרוחות בשמן זית, זעתר ושום ולקלותן על המנגל סמוך להגשה.
ולסיום, מתכון פשוט לקבב ביתי משובח:
מערבבים היטב קילו בשר בקר טחון גס (סיבוב טחינה אחד), שומן כבש לפי הטעם (עד 100 גרם לקילו בשר), 200 גרם בצל קצוץ (3-2 בצלים), פטרוזיליה וכוסברה טריים וקצוצים לפי הטעם, מעט כמון ומלח וגרגירי כוסברה יבשים וטחונים בכמות של שתי כפיות לכל היותר. משמנים את כפות הידיים ויוצרים קציצות משוטחות של 80-70 גרם לכל היותר ומשם למנגל. רצוי להכין את הקציצות מבעוד מועד ולסדר במגש כשנייר פרגמנט מפריד בין השכבות.

הכותבת היא השפית הראשית של חברת Sodexo ישראל
תאריך:  04/05/2014   |   עודכן:  04/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
6 טיפים ומתכון לשדרוג ארוחת המנגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עופר נוימן
"המספרים הנוראים הם הצד הכואב של הציונות, ההתיישבות ואהבת הארץ עליהן אנו נלחמים יום יום"
יפית קסלר
העדיפו נתחי בשר רזה כגון סינטה, חזה עוף ופרגיות    במה כדאי במיוחד לא להגזים? איברים פנימיים    נסו להכין שיפודי דג סלמון במרינדה
מחלקה ראשונה
מאז יום העצמאות שעבר גדלה אוכלוסיית ישראל בכ-157 אלף איש. בתקופה זו נולדו בישראל כ-178 אלף תינוקות ונפטרו כ-42 אלף איש
מאת: עו"ד ורד כהן , עו"ד רענן בר-און
למרות שהבעיה מוכרת מזה שנים, לכל הגורמים הרלוונטיים, ולמרות שמדובר בתופעה מסוכנת ביותר, אין מבוצעת אכיפה מתאימה. כך, למרות שמכירה בצמתים אסורה בפועל - ובמיוחד ביום העצמאות - חוקים אלה לא נאכפים כלל
גלית שלגי
באופן כללי, אכילת בשר "על האש" הינה האכילה הכי לא בריאה שיש    זאת בעיקר בשל המגע הישיר של האש בבשר והעשן שעובר דרך המזון ומשאיר אחריו שאריות של פיח בתוכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il