X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
דוח מחלקת המדינה על הטרור / כתבה שנייה

סין: פיגוע בכיכר טייננמן

בעוד השת"פ הסיני עם ארה"ב בלוחמה בטרור הוא בעיקר בהחלפת מידע, היא מקיימת אימונים עם שכנותיה ובראשן רוסיה סין מייחסת פיגועים למיעוט האויגורי, אבל אינה מספקת ראיות ומגבילה את הסיקור
▪  ▪  ▪
החלפת מידע בלבד עם ארה"ב[צילום: AP]

שיתוף הפעולה של סין עם ארה"ב בנושא לוחמה בטרור, נותר בשוליים עם הדדיות קלה של החלפת מידע. כך קובע דוח מחלקת המדינה של ארה"ב על הטרור העולמי בשנת 2013.
לעומת זאת, סין הרחיבה את שיתוף הפעולה עם מדינות באזור וערכה אימונים ללוחמה בטרור עם בלארוס, הודו, אינדונזיה, קזחסטן, קירגיסטן ורוסיה. מאמציה העיקריים של סין בלוחמה בטרור מתמקדים בתנועה האיסלאמית שבמזרח טורקסטן (East Turkestan Islamic Movement - ETIM). סין טוענת, כי הארגון פועל באזור שינג'יאנג, מחוז האוטונומי של העם האויגורי בצפון-מערב המדינה.
סין מתחה ביקורת על תגובתה של ארה"ב, לגבי פעולות שסין הגדירה כטרור. סין טענה שהדאגה של ארה"ב בנוגע ליחס למיעוטים וליקויים בשלטון החוק בסין, מהווים מוסר כפול בנוגע ללוחמה בטרור.
המיעוט האויגורי הואשם בביצוע מספר פעולות טרור בשנת 2013. אולם, הרשויות הסיניות לא סיפקו ראיות מפורטות על מעורבותם, והגבילו את יכולתם של עיתונאים ומשקיפים בינלאומיים לאמת את האשמות. דוגמה לכך היא אירוע שהתרחש ב-28 באוקטובר 2013. שלושה אזרחים אויגורים נסעו ברכב ופוצצו עצמם על גשר בכיכר טייננמן שבלב בייג'ינג. בפיגוע נהרגו שני אזרחים ו-38 נפצעו. הממשלה הסינית טענה, כי מדובר בפעולה של ETIM, כדי ליצור חוסר יציבות לקראת אסיפה פוליטית של המפלגה הקומוניסטית. למרות זאת, לא היו ראיות למעורבות הארגון בפיגוע.
מבחינת אכיפת החוק, הקונגרס הסיני תיקן חוק בסדר דין הפלילי הלאומי, שיכלול אמצעים להגנת עדים, קורבנות ואנשים אחרים שבטחונם האישי בסכנה, עקב עדותם בנוגע לאירועי טרור. החקיקה, שנכנסה לתוקפה בינואר, כללה צעדים שנויים במחלוקת, שחיזקו את הרשויות הסיניות ומאפשרות להן לכלוא אנשים החשודים בסיכון המדינה באמצעות פעולות טרור. בחקיקה זו נעשה שימוש לעצירת מתנגדי משטר, פעילי זכויות אדם ואנשי דת.
לאורך שנת 2013, סין הצהירה בפומבי על מחויבותה לעבוד עם גורמים בינלאומיים כדי להתמודד עם הטרור. סין המשיכה להביע תמיכה בשלוש ועדות של מועצת הביטחון של האו"ם: הוועדה המטפלת בסנקציות על אל-קאעידה, הוועדה ללוחמה בטרור והוועדה למניעת הפצת נשק גרעיני. סין היא אחת המייסדות של הפורום הגלובלי נגד טרור (Global Counter Terrorism Forum - GCTF). ובספטמבר 2013 הודיעה, כי היא תגביר את מעורבותה בפעילות הפורום באפריקה.
מבחינת שיתופי פעולה בנוגע ללוחמה בטרור, באוגוסט 2013 קיימו סין ורוסיה תרגילים משותפים בגבולן. בספטמבר השתתפו סין ועוד 18 מדינות בדרום-מזרח אסיה בתרגיל ללוחמה בטרור בראשות אינדונזיה וארה"ב. בנובמבר ערכה סין, לראשונה מזה חמש שנים, תרגילים משותפים עם הודו ללוחמה בטרור. באותו חודש התקיימו הסבב השלישי של תרגילי הלוחמה בטרור של סין ואינדונזיה.

תאריך:  08/05/2014   |   עודכן:  08/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סין: פיגוע בכיכר טייננמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סומך על הסינים בטיפולם בטירור
צורי  |  8/05/14 15:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוניקה אלמן
במאה האחרונה חלה הבנה של תופעות עוריות הקשורות לגורמים נפשיים    גם פרויד בעבודות קליניות זיהה קשר ברור בין הגוף והנפש, גם האמירות העממיות כגון: לבן כמו סיד, אדום כמו עגבנייה, עור ברווז, הבליטו את הקשר למצבי דחק    מהם המצבים הפסיכוסומטיים שעשויים לגרום לתופעות בעור?
גלית פרי
בימים עמוסים פעילות גופנית היא הדבר האחרון שמכניסים לסדר היום    נסו לשלב אותה כאחת מהפגישות שלכן ביומן לאותו יום    חשוב לבחור בפעילות שתמשוך אותנו ותגרום לנו להנאה מנטלית ו/או פיזית
שושנה ויג
מוזר לומר מהי ההרגשה כשהשיר שלך מהדהד בקול של אישה צעירה בשפה פולנית מול קהל שאינך מכיר, מוזר לגלות - אתה מרגיש בעננים
עידן יוסף
אומר כי אם תפעל המשטרה כראוי למנוע הגעת כלי רכב פרטיים לא תהיה בעיה להביא רבבות חוגגים למירון    חברות התחבורה: "שטויות במיץ, אין מספיק אוטובוסים"
עליס בליטנטל
איזו התעלות    קלאסיקה של המאה ה 20 זוכה לביצוע מרהיב באוניברסיטת ת"א עם במאי מושחז וצוות מנוסה ומשובח    סמואל בקט יתרונן בקברו על "סופמשחק" שכזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il