X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דוח מחלקת המדינה על הטרור / כתבה שמינית

סעודיה: מאבק מתמשך נגד אל-קאעידה

איש דת הורשע לאחר שפרסם פסקי הלכה שהתירו לבצע פיגועי התאבדות מחוץ לממלכה הממשלה מציעה פרסים למי שימסרו מידע על ארגוני טרור
▪  ▪  ▪
יכולת משופרת נגד הטרור [צילום: AP]

אל-קאעידה בחצי האי ערב (al-Qa’ida in the Arabian Peninsula - AQAP) ממשיך במאמציו להביא אוהדים שיתמכו, יעבירו כספים או יעסקו בסכסוכים מחוץ לסעודיה, או יעסקו בטרור בתוך הממלכה. כך אומרת מחלקת המדינה האמריקנית בדוח על הטרור בשנת 2013.
את חוסר ההצלחה של AQAP ניתן לייחס למאמצים המקומיים והדו-צדדיים של הממשלה הסעודית, שממשיכה לבנות, להגדיל ולשכלל את יכולותיה בהתמודדות עם טרור ואידיאולוגיות קיצוניות בתוך הממלכה, תוך הגדלת השתתפות במאמצים למאבק בטרור בינלאומי.
השלטונות הסעודים המשיכו במשפטים פומביים של אנשים החשודים במעורבות בטרור, כולל העמדה לדין של איש דת שהוציא פסקי הלכה המתירים ביצוע פיגועי התאבדות מחוץ לממלכה. סעודיה המשיכה לשמור על מערכת יחסים חזקה עם ארה"ב בנושא המאבק בטרור, כאשר שיתוף הפעולה בין שתי המדינות מבטיח את שלומם של אזרחים סעודים בתוך הממלכה ומחוץ לגבולותיה.
כדי ליצור הגדרה ברורה לטרור, אישרה ממשלת סעודיה בדצמבר שעבר טיוטה מעודכנת של חוק מימון הטרור. לאורך אותה שנה, סעודיה המשיכה במאמציה לשבש פעילות טרור באמצעות מעקב, מעצר והעמדה לדין של חשודים בטרור. מינהלת החקירות (Mabahith), אחראית לניהול חקירות נגד טרור בממלכה, ומשתפת לפי שיקול דעתה משרדי ממשל אחרים לצורך חקירות נוספות במקרים מסוימים.
לצורך שיפור אבטחת הגבולות, החלו לפעול מערכות ביומטריות, סיורים אוויריים, הדמיה תרמית וחיישנים לאורך הגבול, בעיקר הגבול עם תימן. סעודיה עובדת עם שכנותיה לבניית וחיזוק תוכניות ביטחון משותפות, ובחקירת תחומי עניין משותפים בהקשר של אבטחת גבולות.
יחידות משטרה מעודדות אזרחים להעביר מידע על חשד לפעילות טרור. הממשלה הציעה פרסים לקבלת מידע על מחבלים, ושירותי הביטחון הסעודים העבירו מספר הודעות בנוגע למעצר פעילי AQAP ותומכיהם.
מעקב אחרי מסגדים
בחודש בספטמבר הרשיע בית המשפט בסעודיה שלושה אזרחים באשמת תיאום ושליחת בני נוער להשתתף באלימות באיזורי סכסוך; אחד מהם הורשע בתכנון פיגוע התאבדות. באוקטובר הורשעו 19 מבין 63 נאשמים בעבירות טרור שונות.
מבחינת שיתוף פעולה בלוחמה בטרור, סעודיה אירחה בפברואר, תחת חסותו של מרכז האו"ם למדיניות נגד טרור (UN Center for Counter-Terrorism - UNCCT), כנס טרור בינלאומי בו השתתפו נציגים מ-49 מדינות ומארגונים בינלאומיים ומרכזים ללוחמה בטרור. באוגוסט תרמה סעודיה 100 מיליון דולר לאותו מרכז.
מבחינת המאבק בהקצנה לאלימות ובקיצונים אלימים, ממשלת סעודיה התמקדה בהגדלת קמפיינים להגברת המודעות לציבור ובפעולות נגד הקצנה ותוכניות שיקום. בחלק ממאמצים אלה מעורבים סמינרים, שמפריכים אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית. קמפיינים למודעות ציבורית נועדו לחיזוק ערכי האמונה האיסלאמית, וחינות אזרחים סעודים על הסכנות של קיצוניות וטרור. בשיטות אלו משתמשים בפרסומות בטלוויזיה, בבתי ספר, במסגדים ובאירועי ספורט.
משרד הפנים החל בתוכנית שיקום בקרב אסירים. הממשלה הסעודית המשיכה בתוכניתה להפיכת ספרי הלימוד למודרניים יותר, כולל ספרי לימוד הנוגעים להכשרה דתית. המשרד לעניינים איסלאמיים המשיך לחנך מחדש אימאמים, אסר עליהם להסית לאלימות, והמשיך לעקוב אחרי מסגדים וחינוך דתי.

תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סעודיה: מאבק מתמשך נגד אל-קאעידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן בלייר
גוף או אדם המקווים כי יוכלו כעת למחוק מידע שלילי על שמם בגוגל, יתאכזבו לגלות שהדבר אינו אפשרי - וייתכן שיקחו עוד שנים מספר, אם בכלל - עד שהדבר יתאפשר
ד"ר מוניקה אלמן
שומות יכולות להופיע מסיבות שונות כמו: התבגרות של הרקמה, חשיפה רבת שנים לשמש, שינויים הורמונליים וכדומה    סרחי עור למשל ניתן להסיר בשיטות שונות כמו על-ידי חומר כימי, הקפאה, טיפול במחט חשמלית או בלייזר
בלפור חקק
אריאל י. לוין
גרמני ואוסטרי נשלחו למאסר לאחר שקיבלו הנחיות לפיגועים מאנשי אל-קאעידה    הכדורגל משמש כאחת הדרכים לקידום סובלנות ומניעת אלימות
רפאל בוכניק
מאמר יוצא דופן של בכירה בארגון "אמנסטי" הבינלאומי מציף ספקות כבדים באשר למקורות עליהם מתבססים דוחות הארגון לגבי ביצוע "פשעי מלחמה" ופגיעה בזכויות האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il