X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
העלמות מאביניון, בהשראת פיקאסו
ויק מוניס: תמונות מכל דבר
תערוכה מקיפה של ויק מוניס אשר עבודתו מאתגרת את אופני הצפייה המקובלים ומעלה שאלות בדבר ניכוס, מקור ושעתוק
צ'ה גווארה עשוי שעועית

תערוכתו המקיפה של ויק מוניס, יליד ברזיל (1961), סוקרת 25 שנות יצירה. דימויים מוכרים מתולדות האמנות וממקורות אחרים עוברים תהפוכות בחומרים מפתיעים - כגון סוכר, שוקולד, קטשופ, יהלומים, אבק ופסולת - ובקנה המידה, תהליך שסופו דימוי חדש צילומי.
עבודתו מאתגרת את אופני הצפייה המקובלים ומעלה שאלות בדבר ניכוס, מקור ושעתוק.
בתערוכתו יוצגו מרבית סדרותיו, בין היתר: "תמונות שוקולד", "תמונות אבק", "תמונות אדמה" ו"תמונות זבל".
דימויים יומיומיים שעוברים תהפוכות מפתיעות. אוצרת - סוזאן לנדאו

אלינה שפוצ׳ניקוב: עקבות גוף

אלינה שפוצ'ניקוב (1926 קאליש — 1973 פריז), פסלת יהודייה, פרוטו–פמיניסטית, מהחשובות באמני פולין בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה. בתוך שני עשורים היא המירה שפת פיסול קלאסית בלקסיקון אינדיבידואלי של צורות חדשות, חומרים בלתי שגרתיים, תהליכי יצירה ונושאים שהתכתבו הן עם סצנת האמנות בת זמנה והן עם הביוגרפיה האישית שלה. שפוצ'ניקוב הרחיבה את הגדרת הפיסול בתהליך של ניסוי וטעייה דקונסטרוקטיבי. בתוך כך יצקה ישירות איברים מגופה — הטבעה אינדקסיקלית שהיא עדות לתהליך הידרדרותו.
גלריה הקיבוץ ברח' דב הוז- קרוב לפינת גורדון.

מתוך הטרילוגיה "מרחק"

אוצרת: יעל קיני
הטרילוגיה "מרחק" עוסקת בחוויית הפליט או המהגר וחלקיה נעים מן ההווה אל העבר הביוגרפי של דיגי דקל.
דקל נולד ברומניה בשנת 1958. עלה לארץ עם משפחתו בגיל שש והתגורר בתל אביב. בשנת 1977 ירד לערבה והיה בין מקימי קיבוץ סמר, בו הוא חי עד היום. ב-1987 החל לעבוד כצלם עיתונות בעיתונים "חדשות" ו"על המשמר". במקביל למד וסיים את לימודי הצילום במדרשה.
פרק א' בטרילוגיית ה"מרחק" עסק בחייו הנוכחיים של דקל כחבר בסמר, תוך ביטוי חוויית המרחק הפנימית שלו, בהיותו בו בזמן חלק מקהילת האנשים שבסמר. "פרק ב'- תל אביב" מתרחק בזמן אל עבר מחוז ילדותו המאוחרת ובגרותו. פרק ג' יעסוק בילדותו המוקדמת בעיר יאסי שברומניה, בה לא נותר שריד לביתו ולמשפחתו, לבד אולי ממסמך נישואין של סבא וסבתא שלו.

המודרניזם החיפאי החדש - ציורים 2013 – 2014

אין שום דבר במושגי הטעם של חובב האמנות המקומי שיכול להכין אותו לתערוכת היחיד החדשה של נורית דוד בגלריה גבעון. התערוכה מתוקה. שטוחה. ורודה. נראה שאין בה משיחות מכחול או שכבות ציור בשמן. אין בה הג'יניוס של הצייר מחד או האירוניה המרה של אמנות מושגית מאידך. אין בה עושר החומר ולא דלות החומר. היא בכלל לא בשדה הזה. על פניו היא נראית מוצרית. רדודה. תלושה. נוסטלגית. סימנים צפים על ריק. ובכל זאת התיישבתי לכתוב עליה ולא על-אף תערוכה אחרת שראיתי בשנים האחרונות.
משום שבמופע הזה שלה יש תעתוע: הוא מסתיר שלמות הרמטית של שפה אמנותית שאת מקורותיה אני מבקש להבין. אני מניח כמובן מאליו שאמנות אינה נצפית על-ידי עין תמימה. אני מניח שהצופה היחיד שיכול להפיק משמעות, ערך והנאה מלאים מהתערוכה הזאת של נורית דוד הוא הצופה שנכנס לגלריה גבעון כשעיניו זוכרות את עבודותיה של דוד על אותם קירות ממש לפני שנתיים ולפני ולפני ולפני.

תאריך:  20/05/2014   |   עודכן:  20/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודי גולדמן
במשך מאה שנים של מאבק בין המדע לחיידקים לא העריך המדע את האויב כיאות בתהליך פיתוח תרופות, שכן החוקרים לא היו מודעים לחשיבותן של ההתנהגות השיתופית והאינטליגנציה החברתית של החיידקים
גלית שלגי
חג שבועות נחשב, ולא תמיד בצדק, לחג תמים, בריא ודיאטטי עם גבינות וירקות, כשבפועל, זהו חג המאפים, הפסטות המוקרמות ועוגות הגבינה (עם השמנת המתוקה), שבסופו, אם לא נשים לב, נעלה קילו או שניים
ציפי לוין
הספר מורכב מ-30 סיפורים קצרים ומפותלים, עסיסיים והומוריסטים, כולם סובבים סביב הפנסיון ברחוב הקשת: פרשיות יחסים מותרים ואסורים, אהבה תמימה, תאוות בצע, תענוגות וגם מעט תככים לא מזיקים
ראובן לייב
בסוף השבוע הקרוב ייחשפו לציבור הרחב אוצרותיה האדריכליים של העיר, כשגולת הכותרת תהיה סיור מרתק בשרונה, על גלגוליה השונים
עליזה ברקן
בחג השבועות קוראים את מגילת רות המאופיינת במסרים של זוגיות ומסירות נשית המתבטאים במשפט: "באשר ילך תלך באשר ילון תלון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il