X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נחשול התביעות הייצוגיות הוליד בקשה לתביעה נגד הרכבת, בטענה שרבים נפגעים מכך שאינם יכולים לממש כרטיס שמור כאשר הרכבת עמוסה. בית המשפט דחה את הבקשה וקבע: אין קבוצה כזו
▪  ▪  ▪
עמוסה להתפקע
5,000 שקל תמורת חמישה
מחירו של כרטיס שמור ברכבת הוא חמישה שקלים. זה לא הפריע לדוד ארגנטרו לטעון שמגיע לו פיצוי של 605 שקלים: מחיר הכרטיס + עוגמת נפש + פגיעה באוטונומיה. וזה עוד היה בזול: בפנייתו הראשונה לרכבת הוא דרש פיצוי של 5,000 שקל.

אחת הבעיות שבמנגנון התביעות הייצוגיות היא, שאדם משוכנע שנגרם לו עוול - ועוד יותר משוכנע שעוול כזה נגרם למאות אלפים. או שמא: עורך דינו משכנע אותו שעוול כזה נגרם למאות אלפים, והנה לנו דרך קלה ומהירה לגזור תגמול לתובע ושכר טירחה נאה לבא-כוחו. אלא מה - בדרך שוכחים שניהם להוכיח שבכלל יש קבוצה כזו שאותה הם יכולים לייצג.
זה מה שקרה בבקשתו של דוד ארגנטרו להגיש תביעה ייצוגית נגד הרכבת, באמצעות עו"ד יעקב בן-חפ"ר. סכום התביעה, אגב, לא ננקב בה; ארגנטרו טען, שעליו לקבל מן הרכבת נתונים כדי שיוכל לכמת את תביעתו. כל מה שידע לומר הוא, שהכנסות הרכבת ממכירת כרטיסים מסתכמות בחצי מיליארד שקל בשנה. ודאי מספר מרשים מאוד, אך ללא כל רלוונטיות לבקשתו.
מה רצה ארגנטרו? ביולי 2011 - שנה וחודש לפני שהגיש את הבקשה - הוא קנה כרטיס שמור לנסיעה מתל אביב לקריית מוצקין. הרכבת הגיעה באיחור של 50 דקות, הייתה מלאה עד להתפקע והוא לא יכול היה לנצל את הכרטיס. מכאן הגיעו ארגנטרו ובן-חפ"ר למסקנה, שהרכבת מתחמקת מהבטחת מקומות שמורים בשעות העומס וכך פוגעת באלפים ואולי ברבבות. הרכבת מצידה הסבירה, כי אירעה תקלה חריגה באותו מועד וארגנטרו אפילו קיבל פיצוי.
שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אלכס קיסרי, דחה את הבקשה (12.6.14) מנימוק פשוט ביותר: לא הוכח שקיימת קבוצה אותה מבקשים אגרנטרו ובן-חפ"ר לייצג. מדובר לכל היותר ב-60 איש - מספר הנוסעים בקרון השמור באותה רכבת ספציפית - קבע קיסרי. בשולי הדברים הוא העיר, שהתנהגותו של ארגנטרו - אשר הסתיר מבית המשפט את ההסבר שקיבל מן הרכבת - מעלה ספק בשאלה האם הוא תובע ייצוגי ראוי.
"הייתה מוטלת על המבקש, כמו גם על בא-כוחו, חובה לבחון בקפידה את טיבה של התביעה ושל בקשת האישור, קודם שזו הוגשה לבית המשפט", אומר קיסרי. רק כדי שלא לרפות את ידיהם של תובעים ייצוגיים ראויים, הסתפק קיסרי בפסיקת הוצאות של 25,000לטובת הרכבת.

תאריך:  18/06/2014   |   עודכן:  18/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ינשופים, שימו לב! 12 קווי הלילה החדשים לבליינים יפעלו בלילות שישי ובמוצאי שבתות    מקצתם יפעלו גם ביתר ימות החול
עידן יוסף
כוללת העברת קווים מנהריה-עכו לחיפה מאגד לנתיב אקספרס    קו הלילה לנהריה יבוטל    בספטמבר: שיפורים בעכו, בצפת, בחורפיש ובג'וליס-ירכא
עידן יוסף
התוכנית שהכינה עבור עדליא למשרד התחבורה לא תעוכב עוד ותמומן ב-30 מיליון שקלים בשנה    בעוד כשנה: כלי רכב ישנים לא יוכלו להיכנס לאזורים מסוימים בירושלים ובתל אביב
עידן יוסף
9% מהרכבות בשעות השיא איחרו    ההסתדרות מאיימת בסכסוך עבודה    עיצומים: מכונאים וחשמלאים אינם מלווים את הרכבות    הנהלת רכבת ישראל: "טענות שווא ולחץ שנועד לסחוט את הקופה הציבורית"
עידן יוסף
כך קובע דוח חדש שהוכן במשרד התחבורה    18 מתוך 64 סעיפים בהסכם הבטיחות מ-2011 אינם מבוצעים וקיים חשש לתאונה רבת-נפגעים    ביקורת במשרד התחבורה על התנהלות הנהלת רכבת ישראל בתחום מיקור-החוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il