X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הבניין שברחוב הירקון 181 בתל אביב הוא, ללא ספק, יצירה אמנותית יוצאת-דופן, המושכת את עיני החולפים על פניו בשל ייחודו
▪  ▪  ▪
הבניין ברחוב הירקון 181

כבר שנים מהווה הבניין שברחוב הירקון 181 בתל אביב מוקד-משיכה לרבים החולפים על פניו מדי יום, בדרכם מכיוון צפון לדרום, כשבכל פעם העין נמשכת אליו מחדש. בשל מראהו יוצא הדופן דבק בו הכינוי "הבית המשוגע", שהן חזיתו והן עורפו פונים לכיוון הרחוב.
את הבית בנה האדריכל ליאון גנייבה המתגורר בצרפת, שיוצר ופעיל גם בארץ. את הבניין הייחודי הוא הקים בשיתוף עם יזמו, ישראל בולג. לדברי מדריכת הטיולים הלנה מליכסון, שהתמחתה בקוריקולום ויטה של הבניין, מבוסס הגרעין העיקרי של עיצובו על תיאוריית הפרקטלים המתמטית, לפיה צורה גאומטרית דומה לעצמה בכל רמת-פירוט.
מסתבר שאת ההשראה לפרקטלים שאב גנייבה מרכסי הכורכר המקבילים לרצועת החוף, כשאת סלע הכורכר, שהתבלה וחורר עם השנים, הוא מיקד בחזית הבניין. לדברי מליכסון, החזית עצמה דומה לשטיח פרסי, הפרוס בין עצי-פרי ועצי-נוי האופייניים לארץ ישראל. על ה"שטיח" הזה פרוסות תמונות מגן-עדן, כשבקצהו העליון מעופפות דמויות של מלאך ובעלי-חיים שונים, שמן הסתם היו בזמנם בגן-עדן, בעוד החלונות בבניין מעוצבים בצורת עצים.
בסיורי ההדרכה שמקיימת הלנה מליכסון מסביב לבניין, היא מתעכבת על הציורים המעטרים את חזיתו ועל ציורי הקיר שבחדר המדרגות, שהם פרי-מכחולה של האמנית שלומית בולג, שלמדה עיצוב-טקסטיל ב"שנקר" והמתגוררת עם משפחתה בשווייץ, כשתחומי-עיסוקה מתפרסים על ציור, קרמיקה ועיצוב-תכשיטים.
החלל הפנימי של הבניין מעוצב באחידות מופלאה, עד אחרון הפרטים, עם קירות מצוירים, שטיחים מקיר לקיר ומעקה המגולף מעל. ייחודם של דלת הכניסה לבניין, תיבות הדואר והספסל הפנימי בו, הוא בכך שהם עשויים בעבודת-יד.
אליבא דהלנה מליכסון, עיצוביו של גנייבה אינם נעצרים באזור הציבורי של הבניין, אלא חודרים גם לחללים הפרטיים. אלה באים לידי ביטוי בשולחן האוכל המרכזי, במנורה התלויה מעליו ובכל עבודות העץ והפרזול.
ייחודו האמנותי של הבניין מתמצה בעיני מליכסון בחיבור שבין הפן האורבני לפן הכפרי; בין תרבויות זרות ובין שורשיות ארץ-ישראלית, כשבכל קומה בבניין מצויה חלקת גן-עדן קטנה..

תאריך:  23/06/2014   |   עודכן:  23/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הבית המשוגע"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סתם כתבה לא מעניינת ל"ת
אזרח אחד  |  23/06/14 22:40
2
מי הדיירים? להביא ראיון איתם. ל"ת
מה??גנייבה???  |  23/06/14 23:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
צה"ל יצא למבצע "שובו אחים" בניסיון לאתר את החטופים ולפגוע בתשתית ארגוני הטרור שעמדה מאחורי עשרות רבות של ניסיונות חטיפה מאז 2013. בצלם מאשים את ישראל בניצול ציני של החטיפה כדי לזרוע פחד ואימה" אצל הפלשתינים ו"להפר את זכויותיהם"
רונית ורדי
מי אתה באמת, אדוני שר החוץ? רונית ורדי בפרופיל פוליטי מקיף, על הדמות המרתקת ביותר בפוליטיקה הישראלית. מאיפה הוא בא, ובעיקר – לאן הוא הולך מכאן
נבון קצב
בני אדם רבים נוטים לצבור כאמור במהלך חייהם רכוש, זאת בין אם הוא הושג על ידם באמצעות עבודה קשה ו/או באמצעות קבלתה של מתנה ו/או באמצעות זכיה בהגרלה כלשהי ו/או באמצעות קבלת ירושה
עליס בליטנטל
נושא תרומות הזרע והשפעותיהן השליליות על חיי כל המשפחה בהמשך, הוא נושא כאוב ושנוי במחלוקת    רובי פורת שובל המחזאית אינה פוחדת לגעת בנקודות החברתיות הרגישות ביותר כדי לעורר מחשבה ואולי גם להשפיע
יואב יצחק
במאמץ לעצור את ההליכים נגדו בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, מנסה יוסי כהן לגייס את ראש הלשכה, דורון ברזילי    בין השניים התקיימו יחסים מיוחדים: כהן תרם כספים לקמפיין הבחירות של ברזילי; וזה האחרון ניסה לסייע בקידום יוזמה שתכליתה עצירת הפרסומים על מעשיו הפליליים של כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il