X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפה שאסר הוא הפה שמתיר: רשות שדות התעופה חזרה בה מן האיסור שהטילה על נעילת מזוודות, אך מתנה את ההיתר בשימוש במנעול מיוחד המצוי בפיקוחה
▪  ▪  ▪
מנעולים בתקן TSA [צילום: יח"צ ממסי תיירות]

השבח לאל: רשות שדות התעופה נסוגה, סוף-סוף, מן האיסור שהטילה לפני שלושה חודשים על נעילת מזוודות של מי שטסים מנתב"ג אל מעבר לים, אבל עם זאת היא מתנה את היתר הנעילה מחדש בשימושו של מנעול מתוחכם במיוחד המצוי בפיקוחה.
בכך עומדת, למעשה, הרשות מאחורי הדברים שפרסמתי ב-4 באפריל השנה. במאמר פרצה הקוראת לגנב בנתב"ג, התרעתי על הדרך הקלה שבה בחרה רשות שדות התעופה כדי להצדיק את האיסור שהטילה לצורך בידוק ביטחוני בחדר אטום, ללא נוכחות הנוסע.
איסור נעילת המזוודות, סתם כך, פורש על-ידינו כהתעלמות מופגנת מנהלים מקצועיים, הנהוגים בטרמינלים לא מעטים בעולם, שגם בהם נבדק מטען נלווה בטרם שהוא מועלה למטוס. הזכרנו, באותה הזדמנות, שבארה"ב, למשל, מוצעים למכירה בחנויות מנעולים שאושרו לשימוש על-ידי מינהלת הביטחון בתחבורה, האחראית לבטיחות בנמלי התעופה. לא התעלמנו מכך שבקרי הרשות יכולים במקרים דנן לפתוח מזוודות, במידת הצורך, ללא גרימת נזק למנעול בפריצה, אלא על-ידי שימוש ב"מאסטר קי" המצוי בידיהם.
הסרת החשש
ואכן, הפלא ופלא: הרשות הודיעה עכשיו שהיא נעתרת לנעילת המזוודות על-ידי שימוש במנעולי טי.אס.איי., המאושרים לשימוש על-ידי רשויות הביטחון האמריקניות והמצויים במרבית נמלי התעופה בעולם.
הטסים מנתב"ג יוכלו מעתה לנשום לרווחה ו להצטייד במנעולי-תקן כאלה, שניתן לרוכשם במגוון חנויות ברחבי הארץ ובנמל התעופה בן-גוריון. בכך מבוטלת גזירה, שהציבור הרחב התקשה לעמוד בה, בעטייה של פרצה הקוראת לגנב.
האמת ניתנת להיאמר ששליחת מזוודה שאינה נעולה הגניבה בלב נוסעים רבים חשש, שמא ימצאו אותה, בעת הגיעה למקום היעד, כשהיא מפורקת ונעדרת-תכולה. שהרי הדעת נותנת שאין לרשות שדות התעופה שליטה על מהלכה של המזוודה לאחר בדיקתה, כאשר באתרים רבים בעולם מצויים גנבים בפוטנציה, שיכולים בהחלט לחגוג בגדול עם המזוודות הלא-נעולות לאחר נחיתת המטוס.

תאריך:  05/07/2014   |   עודכן:  07/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב מותר לנעול מזוודות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם מנעול ובלעדיו-היינו הך
יוא"ב  |  5/07/14 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הרב מנחם כרמל זכה השבוע בעסקת נדל"ן גדולה: עמותות בראשותו רכשו מגרשים למאות דירות בבית שמש בכ-28 מיליון שקל    הבנים והבת עזרו    50 מרכולים, אולמי שמחות, וגם: פוליטיקה של "דגל התורה"
טובה ספרא
בעקבות ההסלמה, שבוע שיש בו חלון הזדמנויות לפעולה מוגדרת גם בלי שאיש יתמוך. צריך להפסיק "לדבר את עצמנו למוות". וגם: כמה מילים על עתידו של הערוץ הראשון
עליס בליטנטל
כשרונו של דושאן קובאצ'וביץ' (סרביה1948) ליצור מחזות המבוססים על מה שקרה, בתיבול הומור, עוקצנות, ביקורת ודרמה, הביאוהו לכתוב את "המקצוען" שעולה בתיאטרון החאן הירושלמי
אלעזר לוין
יהושע לובינסקי, בעל קרקע במתחם פוליגון בראשון לציון, דורש לפטר את עורכי-הדין קרוק-קורמן, ומניח שיחקרו את ראש העירייה דב צור    התגובות יימסרו לבית המשפט עד 4 בספטמבר    מי צריך 18,000 דירות בעיר אחת, בבת אחת?
גדי בן-לביא, אבירם היכל
המפסידים הגדולים הם הילדים שלוקחים תרופה פסיכיאטרית מבלי לדעת, וזאת כדי לטפל במחלה שלא באמת קיימת    כן, הם אולי יהיו מרוכזים לכמה שעות, אבל החומרים הכימיים המוכנסים לגופם, תופעות הלוואי והרעיון הבסיסי שאני יכול להצליח רק באמצעות כדור, הם הדרך הבטוחה לכישלון בטווח הארוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il