X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תיק חקירה נפתח בעקבות תלונה נגד מנחם גלילי לאחר שראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי טען בעדותו בבית המשפט לניסיון סחיטה באיומים גלילי שכר את רונאל פישר, שהכיר אישית את החוקרים בתיק, וזה הצליח תוך זמן קצר להביא לסגירת התיק ב"חוסר אשמה" מבלי שהצדדים נחקרו
▪  ▪  ▪
פישר. כיצד נסגר התיק [צילום: מן הטלוויזיה]
ד"ר יחיאל לסרי, התלונן על ניסיון לסחיטה באיומים [צילום: מוקי שוורץ]

פרשת עו"ד רונאל פישר הנחקרת על-ידי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) הולכת ומסתעפת. מידע שהובא ל-News1 בימים אלה מעלה חשד, כי אחד הנושאים הטעונים חקירה הוא: כיצד הצליח עו"ד רונאל פישר לסגור במהירות תיק חקירה נפיץ ביותר שנפתח נגד מנחם גלילי, בעליו של המגזין "השבוע באשדוד", ביחידה לחקירות הונאה במשטרה, בלא שהצדדים נחקרו.
הפרשה החלה ב-2012, במסגרת עדות שניתנה על-ידי ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בבית משפט השלום בקריית גת, כעד-תביעה במסגרת תביעה שהגיש אבי הלוי נגד מנחם גלילי והשבוע באשדוד (ת"א 407-09). המשפט התנהל בפני השופט איל באומגרט. התביעה עסקה בשורה של פרסומים בשבועון ובטענה כי מדובר בפרסומים מתוזמנים שנועדו להכפיש ולהוציא לשון הרע. בכתב ההגנה דחה גלילי את הטענות, מכל וכל. לטענתו, ראש העיר ואנשיו הם שמתנכלים לו ולבני משפחתו, ואף הפסיקו את הפרסום של עיריית אשדוד בשבועון.
ד"ר לסרי גילה בעדות שמסר ביום 26.02.12, כי לאחר הבחירות פנתה אליו משפחת גלילי בבקשות שונות על-רקע אישי "שלא יכולתי להיענות להן", ומשלא נעניתי זה הפך למסע רדיפה אישי. ד"ר לסרי לא הותיר מקום לספק: ה"בקשות" בהן מדובר, היו למעשה דרישות ל"סידור" טובות הנאה למשפחת גלילי ולעסקיה.
ד"ר לסרי מסר בעדותו, כי מאחר שהוא דחה את הבקשות, הוא נרדף על-ידי משפחת גלילי ובפועל חש שהוא - ראש עיר בישראל, נמצא תחת ניסיונות של סחיטה ואיומים. מנחם גלילי, ובנו עו"ד שרון גלילי (שייצג את השבועון ואת אביו בהליך האמור), ניסו באותו מעמד להדוף את עדותו של ד"ר לסרי, ללא הצלחה. ד"ר לסרי עמד על דעתו.
להלן הדברים החמורים שאמר-העיד ד"ר לסרי (26.02.12):
  • אני רוצה להסב תשומת לב בית המשפט לאישור שקיבלתי לענות כי התחייבתי לומר את האמת, מה גם לשינוי הכל כך דרמטי ביחס אליי על-ידי הנתבעים מהתקופה שלפני הבחירות בתקופה שאחרי הבחירות שגם לה יש שתי תקופות, שנתיים שהיו שליליות, ועכשיו שנתיים שבהם יש גם רדיפה אישית. אם אני אשאל מה גרם להבדל בגישה אני יכול לענות רק עם עובדות.
    העובדה היא שאין לי שליטה על מה שכותבים הנתבעים בעיתון שלהם. לא שכתבו דברים טובים ולא כשכותבים דברים רעים, זו עובדה, אין לי שליטה.
    העובדה השנייה, היא שלפני הבחירות שהחלטתי שאני מתמודד נגד צילקר, הם היו בסכסוך ארוך שנים וכתבו עליו כתבות שליליות, כיוון שאני הייתי מועמד נגדו, נכתבו כתבות חיובית לטובתי והם סייעו לי זו עובדה.
    העובדה שהסיוע היה כל כך טוב שאת מסיבת ליל הבחירות ביליתי בביתו של מר שרון גלילי, שם צפינו בטלוויזיה וראינו את תוצאות המדגם. אולם, אחרי הבחירות משפחת גלילי, גם האבא, גם אחיו, גם הוא בעצמו העלו בפניי בקשות שלא יכולתי להיענות אליהם שלא נעניתי אליהם, זה הפך להיות מסע רדיפה אישי. ראש עיר בישראל עיר חמישית בגודלה, נמצא תחת מסע של סחיטה ואיומים על-ידי העיתון ומשפחת גלילי הופכת את העיתון ועושה בו שימוש ציני וזכות הציבור לדעת.
    התבקשתי על-ידי עו"ד גלילי שרון בכבודו ובעצמו לסדר לו ולאפשר לו, יועמ"ש של חברה משפטית מסוימת ואחר-כך של חב' עירונית שנייה ולא שיתפתי פעולה ואחרי כל שיתוף פעולה כזה, חטפתי בראש. אחר כך התבקשתי לאחר שזה לא הסתייע, התבקשתי לבקש מעו"ד אמיר לספק לעורך דין גלילי תיקים לו ולאביו וכמובן שלא עשיתי ושוב חטפתי.
    אבל השיא הגיב בקיץ 2010, אז התבקשתי לסייע לכך שהאח נאור גלילי שהתמודד על תפקיד מנכ"ל חפה יזכה במרכז. נאור לא נבחר ומאז יש רדיפה אישית נגדי, תוך רמיזות מכוערות הנוגעות לחיי האישיים, תוך פגיעה בי ובבני משפחתי, תוך פגיעה בזכרה של אישתי ז"ל. [העד מתרגש].
    עד היום מסע הרדיפה הזו לא נפסק. מדי יום שישי בעיתון, אנו נחשפים אנו ובני משפחתי לפגיעות אישיות קשות, בכל העיתונים נכתב דבר חיובי אצל גלילי ההפך. אני מקבל שאליתות שרק אלוהים יודע, רדיפה אישית תוך שימוש בעיתון לסחוט ראש עיר בישראל. אלה העובדות כמו שאני מכיר. למען גילוי הנאות, אמרתי שאני מנהל סכסוך משפחתי בתביעות דיבה שאחת הוגשה ואחת בדרך. יכולתי לתבוע תביעות דיבה אבל אני לא עושה מסיבות מובנות, אבל זה דבר נורא.
    דבר נורא איך במדינת ישראל במשטר דמוקרטי את זכות הציבור לדעת בצורה כל-כך לא הוגנת וקשה שאינה משתמעת לשני פנים. זה ההסבר שלי לשינוי הקיצוני שחל. איך לפני הבחירות הייתי האדם שבזכותו יש בית חולים ואיך ביום שישי האחרון בכלל לא, הזכות ניתנה למישהו אחר. איך פתאום השקעה של פארק עירוני הופך להיות גורם לביקורת. אני חייב לומר שאני לא מכניס את העיתון לביתי אבל העוזר שלי שנמצא כאן, מביא לי את העיתון וזה החשיפה היחידה שלי לעיתון.
נודע, כי בעקבות עדותו של ד"ר לסרי הוגשה תלונה ונפתח תיק חקירה נגד מנחם גלילי על-ידי היחידה לחקירות הונאה במחוז דרום במשטרה. מנחם גלילי, שהבין כנראה היטב את הסיכונים, שכר בשלב זה את שירותיו של עו"ד רונאל פישר. והנה, תוך זמן קצר יחסית הצליח פישר, שהכיר אישית כמה גורמים המעורבים בתיק, "לסדר" לגלילי תוצאה פנטסטית: סגירת התיק ב"חוסר אשמה", בלא שהצדדים לפרשה נקראו לחקירה.
סגירת התיק הדהימה את ד"ר יחיאל לסרי, כמו גם גורמים נוספים שידעו על עדותו של ד"ר לסרי, בבית המשפט, ועל דרישותיה של משפחת גלילי כלפיו. הוגש ערר על ההחלטה, שטרם נדון וטרם הוכרע.
שאלת השאלות היא: כיצד הצליח רונאל פישר "להגיע" לאותם חוקרים שקיבלו לידיהם את תיק החקירה, וכיצד הצליח להשפיע להימנע מבירור העובדות ומזימון החשודים ו/או העדים למסירת עדות. מח"ש נדרשת לפעולה גם בנושא זה, על-מנת לגלות: מדוע בחר החוקר ו/או החוקרים בתיק זה להימנע מביצוע תפקידם כמתחייב מהחוק.

תאריך:  17/07/2014   |   עודכן:  17/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  איל באומגרט  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יחיאל לסרי / Yehiel Lasri  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נאור גלילי  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד הצליח רונאל פישר לסגור תיק למנחם גלילי בחשד לסחיטה
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
זה קצה הקרחון...
אשדודי לשעבר  |  17/07/14 11:14
 
- ((() רקובה מדינת היהודית=עצוב ל"ת
יהודי חרד  |  17/07/14 16:42
2
הם קרוצים מאותו חומר
עו׳ד  |  17/07/14 11:28
3
טינופת עוזרת לטינופת. ל"ת
אבצוק  |  17/07/14 11:28
4
המשטרה רקובה ולא מעכשיו
אבי כהן  |  17/07/14 12:14
5
זה שהוא מושחת לא אומר שבנמל
שמעון בוסקילה  |  17/07/14 13:39
6
פישר למד את השיטה אצל גלילי
גלילאו  |  17/07/14 14:00
7
הזהרו משיבוש החקירה
עצה למח"ש  |  17/07/14 14:16
8
השחיתות כבר מזמן
צורי  |  17/07/14 15:55
 
- אני תומכת בדברי צורי. אהרוביץ
הניה  |  17/07/14 18:46
 
- מה זה שוטרים מזרחיים מושחתים.
למוגבלת הניה  |  17/07/14 21:35
 
- איזו מערבית ,
סרג'יו  |  18/07/14 00:12
9
נו ?
טולסטוי  |  17/07/14 19:11
10
עו"דים פרטיים עו"דים ברשויות1
טנא  |  17/07/14 20:37
11
עו"דים פרטיים עו"דים ברשויות2
טנא  |  17/07/14 20:42
12
עו"דים פרטיים עו"דים ברשויות
טנא  |  17/07/14 20:50
 
- כיון שאני זוכר את המקרים
במבה  |  18/07/14 07:11
13
רק מושחת מייצג מושחתים וגנבים
אברהם אבונו  |  18/07/14 04:46
14
למר טנא מידע מעניין אבל השקפת
שוורצ פיש  |  18/07/14 07:41
 
- לא פרשתי, היריעה ממלא רחבה
טנא  |  18/07/14 17:11
15
משטרת ישראל
א.ל  |  18/07/14 11:04
16
מושחתים נמאסבם(ואין הכוונה ללס
אשדודי ותיק  |  18/07/14 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שני שופטים ושלושה עורכי דין מדברים על תפקידו של בית המשפט בהצעת פשרות, הדרך המתאימה לעשות זאת וכיצד על עורכי הדין לפעול במסגרת זו
רוני גוטליב
הסיבות הנפוצות לתלונה זו נעוצות באופי החיים שלנו בישראל, אחת כמה וכמה בימי מתיחות ביטחונית ומלחמה המשבשת את התפקוד היום יומי וטורפת את השגרה לקטנים ולגדולים
יואל מזרחי
יש לוודא שתיקונים או החלפת הדלת נעשים רק על-ידי גוף שאושר על-ידי פיקוד העורף    בדרך-כלל, בבתים בהם קיימים חדרי ממ"ד, אין צורך להחליף את המשקוף, מאחר שהוא יצוק    במידה ורוצים לחדש דלת ממ"ד, מחליפים רק את הכנף
יעל געתון
התוכן השיווקי של 2014 הוא יציר כלאיים של משרדי הפרסום, סוכנויות המדיה ואמצעי התקשורת המדממים, וגרורותיו מתפשטות במהירות כמעט בכל מערכת ומערכת. הגבולות נקבעים תוך כדי תנועה
מ. קרפ, מ. גלאנט, ע. טימין
ההתמודדות עם הלחץ, במיוחד עבור סוכרתיים, עשויה להיות קריטית לשמירה על בריאות תקינה ורמות סוכר מאוזנות בדם    מומלץ לשים לב לכמות הפחמימות הנצרכת ולנשנש יותר ירקות וגבינות
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il