X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משרד התחבורה חושף כי בישראל קיימים כ-50 קווי הפרדה ובכך מגלה שמשרד המשפטים הטעה את הממשלה כאשר מסר על 10 קווים בלבד יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תקיים דיון מיוחד: "אני מרגישה אי-נוחות. משהו פה לא מסתדר"
▪  ▪  ▪
נוסע חרדי ב"קו מהדרין" [צילום: פלאש 90]
תחנת המוצא של צוות דנה
עידן יוסף
בלשכת היועמ"ש סבורים שסגירת הדלת האחורית באוטובוס תמנע הדרת נשים, אך אינם יודעים שבקווי הפרדה רבים הדלת האחורית סגורה לעלייה. חוסר היכרות עם המציאות מנע טיפול בשורש הבעיה - תכנון נכון של הקווים
לרשימה המלאה

קווים נפרדים בהכשר שר התחבורה
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ, בהימנעותו מלקיים כמה כללי בסיס בתחבורה הציבורית, הוא הבכיר במערכת שמאפשר הלכה למעשה הדרה של נשים * עם קצת רצון, הוא יכול לרסק בקלות את קווי האפליה
לרשימה המלאה

אל תתנו להם קווים
עידן יוסף
זכותם של החרדים שמחמירים על עצמם לדרוש קווי תחבורה פרטית, אבל החלטת משרד התחבורה לאסור זאת מוצדקת * מוטב לציבור החרדי כי יפסיק להתעקש ואת מאבקו יפנה למלחמה בצפיפות בתחבורה הציבורית
לרשימה המלאה

מי הנוסעת הבאה שתושפל
עידן יוסף
השפלתה של עוד נוסעת בתחבורה הציבורית הנפרדת היא רק עניין של זמן. משרד התחבורה לא מחסל את קווי ההפרדה, הוא רק מעודד אותם
לרשימה המלאה

חרדים לא מדירים נשים
עידן יוסף
עשרות הנוסעים שישבו בקו 451 של אגד ולא צייצו כאשר התיישבה אישה בקדמת האוטובוס מוכיחים כי הציבור החרדי אינו חפץ באמת בכך שנשים יישבו מאחור
לרשימה המלאה

עידן יוסף
דיווח מוזר: "רק" 10 "קווי מהדרין"

אחיזת עיניים
כן-עלייה או לא-עלייה מדלת אחורית בכלל אינה הבעיה של קווי ההפרדה, אלא הסימפטום. פעם אחר פעם מנסים נציגי משרד התחבורה להוליך שולל את נציגי הציבור בוועדות הכנסת השונות, ולהציג את נושא פתיחת הדלתות כחזות הכל. בתופעות האלימות המילולית ולעיתים רחוקות גם הפיסית מצד נוסעים חרדיים קיצוניים כלפי נשים יש אשם אחד משרד התחבורה. הוא מתכנן את מסלול הקווים הללו בצורה שמנוגדת לכללי תחבורה ציבורית המקובלים בעולם, ובעצם "תופר" את הקווים בצורה כזו שמי שאינו חרדי לא יעלה עליהם. הרחבתי את הדיבור על כך במסגרת מאמרים קודמים בנושא. פה בדיוק קבור הכלב. נדמה לעיתים כי מי שמכתיב את מסלולי הקווים ובכך למעשה מעודד הפרדה מגדרית הוא עסקנים חרדיים ולא גורמי מקצוע משרד התחבורה. השאלה הגדולה היא כמה עוד נוסעות יהיו מושא להטרדות ולמתקפות עד שמישהו יציב למשרד התחבורה שלט עצור.

סגן ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, דרור גנון, חושף כי בישראל פועלים כ-50 "קווי מהדרין", קווי תחבורה ציבורית בהם מתקיימת הפרדה בין נשים לגברים בציבור החרדי. נתונים אלה עומדים בסתירה לדיווח אותו מסר משרד המשפטים לממשלה, לפני ארבעה חודשים, ולפיו חלה ירידה במספר קווים אלה, והוא עומד על 10 בלבד - כחמישית מאשר מספרם האמיתי של הקווים.
גנון אמר את הדברים במהלך דיון שקיימה (יום ב', 28.7.14) בכנסת הוועדה לקידום מעמד האישה, בנושא יישום המלצות דוח הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים. במשרד המשפטים מסרבים להסביר מדוע מסר דיווח שאינו מהימן. על היותו של הדיווח מנותק מהמציאות, הצביע News1 כבר בחודש מרס 2014, ולאחרונה אף חשפנו כי משרד התחבורה לא זו בלבד שאינו עושה כדי לחסל את תופעת ההפרדה באוטובוסים, אלא מוסיף לפחות עשרה קווים בעלי היתכנות להיות קווי הפרדה.
נציג משרד התחבורה סיפר למשרד התחבורה על הרפורמה אותה מקדם המשרד לפתיחת הדלתות האחוריות של האוטובוסים באופן שיאפשר עלייה מהן של נשים וגברים. לדבריו, ייפתחו הדלתות האחוריות לפי קריטריונים, בשלושה שלבים – תחילה בגוש-דן (בכמה קווים עמוסים ובקו המקדים – מס' 1), בקו 125 (ת"א-בת ים) המבצע 800 נסיעות ביום, בקווי ה-70' בירושלים (קווים עורקיים הנעים באוטובוסים ארוכים ומהווים 17% מפעילות התחבורה הציבורית בעיר) ו-3 קווים "כבדים" בחיפה. לדבריו, עד סוף 2016 צפויים שלושת השלבים להסתיים וב'קווי מהדרין' שבהם לא יתקיימו הפרמטרים לא תתאפשר עלייה מדלת אחורית.
יש דילוג ויש דילוג
מה שלא גילה גנון לוועדה הוא שרפורמת הדילוג, בה נפתחות הדלתות האחוריות ולמעשה מתאפשר דילוג על הנהג, כמעט שאינה קשורה לקווי ההפרדה מאחר שהיא נוגעת לקווים עירוניים עמוסים בעוד שכמעט כל קווי ההפרדה הם קווים בין-עירוניים שבהם העלייה נעשית רק בדלת הקדמית, ולמרות זאת מתקיימת בהם הפרדה. הגורם לכך הוא משרד התחבורה ש"תפר" עשרות קווים בעלי אופי חרדי באופן שיעברו רק בריכוזים חרדיים וידלגו על תחנות בהן עלולים לעלות גם נוסעים שאינם חרדיים.
גנון התחייב כי במכרז בקרת אוטובוסי התחבורה הציבורית, הצפויה להתחיל בחודש ספטמבר, יהיו לא רק בקרים אלא גם בקריות (ממין נקבה). בעבר התברר בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת כי בקרה קודמת בעניין הפרדה בקווי תחבורה ציבורית נעשתה בעיקר בידי בקרים ממין זכר, כך שלא ניתן שיקוף אמיתי למידת ההפרדה בקווי ההפרדה. בניגוד לדרישת ועדת הכלכלה, לדרישת ועדת השרים לקידום מעמד האישה ולדרישת הצוות שהקים היועץ המשפטי לממשלה למניעת הדרת נשים, במכרז הנוכחי אין דרישה לשילוב נאות של בקריות, ואין ציון מפורש של בקרות הפרדה מיוחדות בקווים המשמשים בעיקר חרדים. בהיעדר בקריות לא ניתן יהיה להיערך כנדרש כדי לבצע כראוי את הבקרה בקווים על-מנת לוודא שאין הפרדה בין המינים. תגובת משרד התחבורה: "אין כל הבדל מבחינתנו בין בקר שהוא גבר או אישה".
יושב-ראש הוועדה, חברת הכנסת עליזה לביא, חשדה שהתשובה שנותן לה נציג משרד התחבורה אינה לעניין. היא פנתה לגנון ואמרה לו: "אני מרגישה אי-נוחות וצריכה הבהרה. משהו פה לא מסתדר לי. אני מרגישה מבולבלה – שואלת איקס ומקבלת תשובה וואי". לביא החליטה לקיים דיון מיוחד בנושא קווי ההפרדה, ואולי אף יתקיים סיור של הוועדה בקווי הפרדה.
הוועדה שמעה סקירה מעו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ). זילבר גילתה כי הצוות למניעת הדרת נשים אינו פועל רק על-פי תלונות אלא גם יוזם דברים. היא אמרה כי למרות שהעניין לא הופיע במנדט המקורי שניתן לצוות, הוא נותן את דעתו גם לעניין הדרת נשים באקדמיה ובצבא לנוכח מגמת שילוב החרדים בתעסוקה, בצבא ובאקדמיה, כדי לשמור על ההישגים שהושגו עד כה בקידום נשים, אך עד כה לא גובשה עמדה סופית בנושאים אלה.
היא הסבירה כי נושא ההשכלה מורכב וצריך לשמור שההפרדה תהיה מידתית, כלשונה. בין היתר מנתה את העניין שלא תהיה הפרדה בלימודים לתארים מתקדמים, ואולי שהעניין יותר רק לאוכלוסייה חרדית אך לא לחרד"לית (חרדית לאומית, ע.י.). בעניין הצבאי, אמרה נציגת ארגון ויצו שבעיית ההדרה אינה ייחודית לטקסים ולארועים, אלא גם קיימת בשיבוץ מדריכות לחיילים. לדבריה, אפילו מפקדים חילוניים לא ראו בעיה בכך שלא תשובץ מדריכת כושר לחיילי הסדר בבסיס חיל-התותחנים 'שבטה'. נציגת ויצו מסכימה עם זאת שלחיילים חרדיים לא תהיה מדריכה.
נושאים נוספים שעלו לדיון:
  • רדיו קול ברמה - ההכרזה על שילוב נשים תיאורטית והאפליה נמשכת. יש רק שדרנית אחת בתחנה, שבניגוד ליתר השדרנים תמונתה אינה מופיעה באתר. אפריורית נשים אינן יכולות להשתתף בשידורים, כי כמעט מחצית מהתוכניות סגורות בפניהן. שיעור המרואיינות זניח (עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, המרכז הרפורמי לדת ומדינה). הרשות השנייה עוקבת ברמה היומיומית, והצלחנו להגיע לשינוי ברמה הקרדינלית. אנו בעד אסדרה משתפת. ההדרה אינה קיימת יותר וכל תוכניות התחנה, למעט תוכנית יומית בת שעה, פתוחות לנשים. חייבנו להעסיק נשים ככתבות, כשדריות ובתפקידי ניהול (עו"ד הילה שמיר, יועמ"ש הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו). הנתונים אכן אינם מספקים, אך קול ברמה תומכת בעריכת שינויים בצורה שקולה ומדודה. מדי חודש אנו מגישים דוח. באפריל העלינו 24 נשים לשידור, מהן 15 מאזינות, במאי - 60 וביוני – 90. אני לא יודע לומר כמה זה באחוזים, אולי מעט פחות מאשר גברים. בתחנה עובדות נשים בתפקידים בכירים, ולאחר שהרשות השנייה תאשר אותי כמנכ"ל אמנה סמנכ"ל אישה. אני יכול לכפות על מנוחה פוקס שתמונתה תופיע באתר, אבל אם היא אינה מעוניינת בכך – זו זכותה המלאה (אריאל דרעי, המנכ"ל הנכנס של רדיו קול ברמה). על התחנה להציג נתונים באחוזים באשר לשילוב נשים (יו"ר הוועדה).
  • שלטי הפרדה – משרד הפנים מגבש חוזר מנכ"ל בנושא מדיניות כלפי שלטים במרחב הציבורי הדורשים מנשים ללכת במדרכות נפרדות או מבקשים מהן להתלבש באופן צנוע. הנוסח נמצא בדיונים מול משרד המשפטים. עיקר הבעיה נוגע למידת הסמכות של הרשות המקומית להורות על הורדת שלט שנתלה בנכס פרטי, ובן היתר נשקלת האפשרות להסדיר את העניין בחוק עזר עירוני או לחייב דרישה לרשיון שלט (עו"ד אורית מלמד, משרד הפנים). בעקבות הדיווח על מיעוט רחובות הנקראים על-שם נשים, הוסיפה עיריית ירושלים יועצת מגדרית לוועדת השמות העירונית (נציגת העירייה). היקף התופעה של שילוט הקורא להפרדה וללבוש צנוע אינו גדול והיה בעיקר בבית שמש ובירושלים. הורנו למנוע כניסות נפרדות לסניפי קופות החולים ולאפשר אזורי ישיבה מעורבת במקומות בהם נהגה הפרדה. הבעיה קיימת במקומות בודדים כמו בשכונת מאה שערים (מתן אונגר, משרד הבריאות).
אין תלונות בעניין הספדים
  • בתי עלמין – לא התקבלו תלונות באשר לנשים שמנעו מהן להספיד, אך ישנם שלטי הפרדה בבית העלמין של חברה קדישא קהילת ירושלים ובחברה קדישא רחובות, ובשיתוף הקליניקה המשפטית של אוניברסיטת ת"א הגשנו נגדן תביעות (עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, המרכז הרפורמי לדת ומדינה). גם אלינו לא הגיעה אפילו תלונה אחת על מניעת הספדים מנשים. אנו אחראים על כ-600 חברות קדישא בכ-1,200 בתי עלמין, וקיבלנו תלונות על שילוט הפרדה ב-20 מקומות. הורנו להסיר את השילוט ורק בשני המקומות הנ"ל קיימת בעיה. חשוב להדגיש שאמנם יש שלטים אך איש אינו עומד ומורה לנשים היכן ללכת והיכן לא. חוות הדעת שהכינה הרבנות הראשית לישראל עוסקת רק בנושא הספדים של נשים ולא בנושא הפרדה בבתי עלמין. החוזה מול החברות קדישא מחייב אומנם הישמעות לחוזרי מנכ"ל, אך הכלי האכיפתי העומד לרשותנו הוא אי-חידוש רשיון ההפעלה, המחודש כל שנתיים. אי-חידוש רישיון לא יתן מענה למבקשים להיקבר שכן הדבר יצריך פתרון הפעלה לאותו בית עלמין, והדבר כרוך בבעיות משפטיות כגון האם יש כוח לעמותה להיכנס לשטח של עמותה אחרת. הכנו תזכיר חוק בעניין שירותי הקבורה, שעד אוגוסט אמור לקבל את התייחסות משרד המשפטים. הוא כולל בין היתר מפקחים ואפשרות להטלת עיצומים כספיים על מי שלא יעמוד בתנאי הרישיון. בעניינים אחרים נקט המשרד פעולות שונות למניעת הדרת נשים, ובהן: ברירת מחדל של השארת שם הנעורים של אישה שמתחתנת אלא אם כן ביקשה אחרת, היתר לעדות נשים בעת הוכחת מעמד אישי, שילוב משגיחות כשרות ונציגות נשית במועצות הדתיות (עו"ד אילנה מזרחי, המשרד לשירותי דת).

דוח מסכם של הוועדה לבדיקת הסדרי ההסעה בתחבורה ציבורית בקווים המשמשים את המגזר החרדי/ דוח
הוועדה לבדיקת הסדרי ההסעה בתחבורה ציבורית בקווים המשמשים את המגזר החרדי הוקמה על ידי שר התחבורה ביום 11 במאי 2008 בהמלצת בית המשפט העליון בעקבות עתירה שהוגשה ועודנה תלויה ועומדת (בג"צ 746/07 נעמי רגן ואח' נ' משרד התחבורה ואח'). הועדה מונתה לבחינת המצב הקיים בקווי תחבורה ציבורית הידועים בין השאר כ"קווי מהדרין". בקווים אלה נהוגים – ללא הסדרה בדין – סידורי נסיעה מיוחדים שנועדו לענות על צרכים שיוחסו לחלקים בציבור החרדי, ובראשם הפרדה בין גברים העולים ויושבים בחלקו הקדמי של האוטובוס, לבין נשים העולות ויושבות בחלקו האחורי. הוועדה קיבלה אלפי פניות ושמעה עשרות אנשים. הוועדה גיבשה תמונה של המצב הקיים, בעבר ובהווה, בהתבסס על הפניות שהועברו לידיה, ועל יסוד מידע המצוי בידי חברי הוועדה אשר מתוקף תפקידם אמונים על הסדרת ענף התחבורה בישראל והפיקוח עליו, ובידי מנהלת תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אשר סיפקה נתונים המופיעים בהמשך דין וחשבון זה ועסקה בניתוח הפניות. בדיוני הוועדה נשמעו עמדות שונות מצד הגורמים השונים שהופיעו בפני הוועדה. נשמעו דעות ולובנו עמדות חברי הוועדה עצמם. התנהלו דיונים רבים ולבסוף גובשו ההמלצות המופיעות בסופו של דוח זה.
קווי מהדרין / מסמך
מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בתאריך 28 בדצמבר 2011 בנושא "הדרת נשים בתחבורה הציבורית". קווי המהדרין הם קווי אוטובוס בהם הישיבה של נשים וגברים היא נפרדת. הגברים יושבים מקדימה והנשים מאחור לכן הגברים עולים בדלת הקדמית והנשים עולות בדלת האחורית. בג"צ 746/07 של העותרות נעמי רגן ועוד נגד משרד התחבורה ועוד דן בנושא קווי המהדרין וקבע כי קווי המהדרין אינם חוקיים כאשר הם מוכתבים וכופים, אולם אם מדובר בהסדרים וולונטריים המבטאים התחשבות ברגשות דתיים – ההסדרים חוקיים.
נכון למועד פרסום הידיעה טרם נמסרה תגובת משרד המשפטים. למחרת הפרסום נמסרה התגובה הבאה המטילה למעשה את האחריות על הסתרת הנתון בעניין 80% מקווי ההפרדה על משרד התחבורה: "הנתונים שנמסרו במסגרת 'תמונות המצב' היו על-סמך הנתונים שהועברו ממשרד התחבורה במסגרת ישיבת עידכון שהתקיימה בנושא בתאריך 27.3.14 במשרד המשפטים. לאור הנתונים שנמסרו בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה, יתקיים בירור נוסף מול משרד התחבורה".
תאריך:  29/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אגד  אגד תעבורה  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמיר אסרף / Amir Asraf  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דינה זילבר / Dina Zilber  דן / Dan  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הדרת נשים  הרשות השנייה  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאה שערים  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מהדרין בע"מ  מוחמד ברכה  מטרופולין /  Metropoline  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 20% מ"קווי המהדרין" דווחו לממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
עידן יוסף
תושב אשדוד וחברתו הותקפו באלימות מילולית ופיסית בידי נוסעים חרדיים    הנוסע החרדי לנוסעת: "שכחת את הבגדים במקלחת. תעופי אחורה!"    משרד התחבורה ממשיך לפתוח עוד קווי הפרדה
עידן יוסף
מתחייב להעלות בקריות שיפקחו על כך שבאוטובוסים המסיעים חרדים לא תהיה הדרת נשים    בדיון בוועדת שרים התברר כי המשרד לא מילא אחר חובותיו למניעת ההדרה
יצחק דנון
התנועה הרפורמית מבקשת מבית המשפט להורות לחברה קדישא להסיר שלטים בבתי העלמין בהר המנוחות וברחובות היוצרים הפרדה בין גברים לנשים
עידן יוסף
משרד המשפטים קובע כי השבילים הנפרדים לגברים ולנשים במקום הקדוש מדירים נשים    בוחן השלכות קליטת חרדים לצה"ל ולשירות האזרחי על שילוב נשים
עידן יוסף
הממשלה אישרה פה-אחד: בתוך 90 יום השרים כ"ץ, סער, גרמן ובנט יודיעו כיצד הם מיישמים את ההמלצות למניעת הדרת נשים בתחום סמכותם    היועמ"ש לממשלה יבחן את הדיווחים
אורן פרסיקו
עמותת קולך: הרדיו החרדי קול-ברמה ממשיך להדיר נשים משידוריו למרות הוראת היועץ המשפטי לממשלה; נשים עולות לשידור אך ורק בשעה "ייעודית" שהוקצתה להן
ד"ר מהרן פרהדיאן
אימא שלי עשתה מעשה דומה למה שעשתה רוזה פארקס ב-1955 כאשר לא נכנעה לתכתיבי החרדים בעת ישיבתה באוטובוס. ההבדל בין השתיים נובע בגיבוי שקיבלה פארקס מהמערכת המשפטית בארה"ב, לעומת כניעתה של מערכת המשפט הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il