X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דרעי וישי. אחדות למראית עין [צילום: פלאש 90]
מלחמת העולמות של תנועת ש"ס
דרעי הוא אולי מנהיג ש"ס, אבל ישי הוא קוץ בבשרו. אין יום שעובר בתנועה החבוטה הזו מבלי שיתחולל עימות בין השניים הללו. ישי הפך לאיש פופולרי בציבור של ש"ס, למרות שאיבד את הכוח במנגנון התנועה. הוא מצטייר לעיתים כמסכן, שחוטף מכות מהשליט החדש. לו נוח לטפח את דימוי האיש החלש, ובינתיים לחתור תחת דרעי
פרשת המכתב
ברשתות ובווטסאפים הופץ מכתב בשם הרב דוד יוסף. במכתב תוקף יוסף את ישי בחריפות. יוסף הכחיש ומיהר להגיש תלונה במשטרה, במה שכבר כונה "פרשת הרפז של ש"ס"

תנועת צללים
זהו הציר המקביל שקיים בש"ס: הרב עמאר- אלי ישי- משה יוסף. מקורבי עמאר משוכנעים שזו ההנהגה הטבעית של ש"ס, ואין כבר מי שימנע את המהפך הפנימי

פיצול לטובה?
אחד הרבנים הפעילים בש"ס, הציע למסד את הפיצול הקיים היום בתנועה: ש"ס צריכה לרוץ בבחירות בשני ראשים, כמו דגל התורה ואגודת ישראל שמרכיבות את יהדות התורה

   רשימות קודמות
  אגו טריפ
  פרץ, יא עיני

אולמי קדמא הגדולים בנווה אילן התפקעו מנוכחותם של המאות הרבות שהוזמנו ב-8 ביוני לחתונתם של תהילה דרעי, בתו של אריה דרעי, עם תלמיד הישיבה והבחור המצוין אהרן אוריאל כמון. בכירי ש"ס, חברי הכנסת, הפעילים המרכזיים, העיתונאים החרדים המובילים ומעריצי דרעי באשר הם גדשו את השולחנות והרחבה. במהלך הערב ניסו רבים מהם לפלס את דרכם לעבר שולחן הכבוד, שם פגשו את יו"ר ש"ס בכבודו ובעצמו, כשהוא מוזג יין משובח לכל מברכיו, מתנועע באושר לצלילי התזמורת החסידית שהעיפה את גג הבית בזמירות אשכנזיות, האהובות על דרעי עוד מימי לימודיו בישיבת חברון הליטאית.
החגיגה בקדמא משני עברי המחיצה שהבדילה בין גברים ונשים התפזרה רק עם אור הבוקר. היא נמשכה במפגני כוח נוספים של דרעי, על בסיס יומי, במסגרת אירועי שבע הברכות המסורתיים אותם אירח בישיבת "נצח ישראל" ברחביה. שמחת הכלולות בתחילת יוני התערבבה היטב עם חגיגות הבושה שנודעו בשמן הרשמי "בחירת נשיא המדינה". אל האירוע הראשון הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהמשך הפוליטיקאים שניסו לרקום עם דרעי את הדיל הכושל לבחירתו של מאיר שטרית. באירוע השני כבר הגיע ל"נצח ישראל" הנשיא הנבחר, רובי ריבלין, שיודע היטב כי דרעי וחברו הטוב, אריאל אטיאס לא בחרו בו בסיבוב השני. אלי ישי הצליח הפעם לגרור עמו את תשעת חברי הכנסת האחרים לתמיכה בריבלין. "ניצחת 2:9", סיכם זאת בצהלה הפרשן חנן קריסטל באזני ישי, באחד מהשידורים לאחר מכן.
וכך, גם הפעם, כמו תמיד אצל דרעי, השמחה לא הייתה מושלמת. וכמו בחמש עשרה השנים האחרונות, מי שהרס לדרעי את החגיגה היה ישי. דרעי הוא אולי מנהיג ש"ס, אבל ישי הוא קוץ בבשרו. אין לדרעי מנוח ולא מנוחה. אין יום שעובר בתנועה החבוטה הזו מבלי שיתחולל עימות בין השניים הללו, או בקרב המקורבים להם. לפעמים בעוצמה נמוכה, לעיתים ברעש גדול. לפעמים אמיתי, לעתים מבוים. אפילו סביב חטיפת שלושת תלמידי הישיבה, מה שאמור היה לאחד את הכוחות בכל מקום, היה מי שטרח ליצור מחלוקת. התומכים של ישי הפיצו את השמועה כי אחת ממשפחות החטופים קיבלה את ישי ברצון, אבל הסתייגה מביקור של דרעי, שתמך בהסכמי אוסלו.
אגב, ישי הגיע לחתונה המתוקשרת, אבל יכול היה לרשום את שיא גינס בביקור הקצר ביותר בטקס נישואים כלשהו מאז ומעולם. ישי הגיח לאולם במהירות, מלווה בכמה מאנשיו, בירך את דרעי בקצרה והסתלק מהמקום בחופזה. החבר'ה הטובים של דרעי, שישבו מעל צלחת עוף ממולא באורז וצימוקים, הסבירו שישי לא רצה שיכתבו באתרים החרדיים שהוא נעדר מהאירוע. הם גם סיפרו שהמיליונר היהודי-צרפתי צבי עמר, בעל תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" דואג לבני הלוויה של ישי, כדי שלא ייראה בציבור כמי שצועד לבד. מובן שהדברים מוכחשים בתוקף בידי אנשיו של ישי, שאוהבים להדביק את המונח "פאניקה" לכל מהלך או התבטאות נגדית של דרעי.

מועצת החכמים ומשחקי הכסאות

כמה ימים לפני החתונה של תהילה, פרצה פאניקה בש"ס. ברשתות החרדיות ובווטסאפים למיניהם הופץ מכתב בשמו של הרב דוד יוסף, חבר מועצת החכמים, בנו של הרב עובדיה ז"ל ובן בריתו הוותיק של דרעי. במכתב תוקף יוסף את אלי ישי בחריפות. "מאז שאבי מורי מסר את נשמתו לבורא החלו אי-סדרים בש"ס. ח"כ אלי ישי מרבה להיוועץ ולפעול נגד התנועה", נכתב. הרב יוסף הכחיש כי כתב את המכתב ומיהר להגיש תלונה במשטרה. המאורע זכה כבר לכינוי "פרשת הרפז של ש"ס". שני המחנות, של דרעי ושל ישי האשימו זה את זה בזיוף המכתב, כדי להזיק לצד השני. המשטרה עדיין חוקרת.
הרב דוד יוסף ישב לצדו של דרעי בחתונת בתו והוא אורח קבוע בשמחות האחרות של יו"ר ש"ס, ולהפך. באוקטובר האחרון, זמן קצר אחרי מות הרב עובדיה, מינה אותו דרעי כחבר במועצת החכמים של ש"ס. גם המינוי הזה לא עבר בלי סערה. בית הרב עובדיה יוסף מחולק היום גם הוא בין שני המחנות בש"ס. הרב דוד ויצחק יוסף, הרב הראשי לישראל, הם אנשי דרעי. האחים משה יוסף, אשתו יהודית והרב אברהם יוסף הם אנשיו של ישי. משה ויהודית סבורים שהמינוי של דוד יוסף למועצת החכמים היה אינטרסנטי, בניגוד גמור לדעתו של מרן. "הרב רצה שדוד ילמד תורה ולא יעסוק בפוליטיקה", הם אומרים בשיחות סגורות.
בתוך משפחת יוסף מתנהלת היום מלחמת ירושה על העיזבון של מרן (ראו מסגרת). גם כאן אפשר לזהות את קווי החלוקה בין מחנות דרעי וישי. מצד אחד דוד יוסף, שכבר ניהל מלחמת חורמה נגד אחיו משה יוסף, ופנה למבקר המדינה כדי שיבדוק אי-סדרים לכאורה בהתנהלות של בד"ץ בית יוסף, מפעל החיים של הבן משה. בצד השני, משה ויהודית, שכוחם גדל בתקופת ישי כיו"ר. באמצע מונחים הרבה כסף ויוקרה. אנשי ישי מכנים את דוד יוסף בלעג "איש פנמה", בגלל קירבתו לכמה מיליונרים יהודים במרכז אמריקה. הם בטוחים שהוא רוצה לפגוע שוב בבד"ץ שלהם, יחד עם דרעי תאב הנקמה. כל ניסיונות ההרגעה מצד יו"ר ש"ס לא עלו יפה עד כה.
הנה אירוע מהחודש האחרון, שרק מלמד על משבר האמון ועל המלחמה הבלתי פוסקת בש"ס. צביקה כהן, סגן ראש העיר ירושלים מטעם התנועה ומקורבו של דרעי הזמין את ישי, דרעי והרב הראשי יצחק יוסף לסיור מסוקר בעיר. ברגע האחרון הסיור של ישי בוטל. אנשיו השתוללו והאשימו כמובן את דרעי, "שמנע מיריבו אירוע תקשורתי". דרעי הכחיש כל קשר.

הקאמבק מלא המהמורות של רבי אריה

ש"ס מתנהלת היום בשני צירים מקבילים, שלא יכולים להיפגש זה עם זה. יש כאן שני מחנות שרק דוחים הזה את זה, כמו מגנטים הפוכים. דרעי ואנשיו הם אלה שמצליחים לפי שעה להשתלט על כל העמדות בש"ס ולדחוק את יריביהם לפינה. דרעי עושה הכל בכישרון ובנחישות, אבל בלי יותר מדי רגישות, ויש האומרים בבוטות יתר. אחרי 13 שנים שבהן היה מחוץ למערכת, ושאת חלקן בילה בכלא מעשיהו, דרעי חזר לעניינים. הרושם הוא שהוא מבקש להפוך בעצמו למרן החדש של ש"ס, בעיקר מבחינת הכוח וההשפעה. אנשי ישי טוענים שדווקא האופי הצנטרליסטי של דרעי, מי שהרב יוסף עזרן המנוח הדביק לו את הכינוי "פינושה" (כשם הדיקטטור הצ'יליאני הידוע); יחד עם השנאה לישי, הם אלה שמכשילים את דרכו ומובילים את ש"ס לאבדון.
דרעי חזר להנהגת ש"ס באוקטובר 2012. הדרך ללב הציבור הייתה כרגיל קופצנית ומלאת דרמות. ארבע שנים לפני זה, הוא רצה להתמודד לראשות עיריית ירושלים, מהלך שנפסל על-ידי בג"ץ. בהמשך החל בבניית תנועה עצמאית שתרוץ לכנסת מול ש"ס. יש שטענו שהמהלך נועד אך ורק כדי להפעיל לחץ על הרב עובדיה להשיבו לראשות התנועה. עובדיה ז"ל החזיר את דרעי לגדולתו, אחרי שעבר מסלול ייסורים משל עצמו ונאלץ להתגבר על ההסתייגות הטבעית למהלך, שבאה מתוך הבית, כלומר, מצידם של משה ויהודית יוסף. הזוג טוען עד היום שהרב לא היה שלם עם המינוי, וחשש שדרעי יתנכל לשניים אחרי מותו.

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  31/07/2014   |   עודכן:  31/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת העולמות של תנועת ש"ס
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
דרעי המנחוס מתכון לחיסול ש"ס
כולל מעשיהו  |  31/07/14 23:26
2
רבי אריה?!
אוונגארד  |  1/08/14 00:30
3
לא לשכוח שדרעי עבריין מורשע ל"ת
אלי י.  |  1/08/14 06:49
4
אלו מחשבותם על כוח וכסף
הלוחמים בעזה  |  1/08/14 08:29
5
מה שבטוח שירושלמי הוא איש דרעי ל"ת
שסי  |  1/08/14 09:32
6
מנווולים! אוכלי חינם/נצלנים!
אב שכול  |  1/08/14 12:22
7
מדושנים שבעים מגונדרים מגעילים
ירושלמית  |  1/08/14 13:08
8
דרעי וישי
אחד העם מירושלים  |  1/08/14 17:48
9
האברך הזה יתגייס לצבא?
ישראלי זועם  |  1/08/14 22:12
10
מישהו יודע שמותיהם של 2 הכמרים ל"ת
שבתמונה?  |  1/08/14 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת נדיב
רבים המחקרים בנושא הקשר הגנטי להשמנה, אך אין עדיין הוכחות חותכות בנושא    מרבית החוקרים מסכימים, כי יש בסיס גנטי להשמנה, אבל עדיין בעיית ההשמנה עלתה ברמה כזו שחייבים להתייחס גם לגורמים הסביבתיים    השינויים בסביבה שלנו משמעותית ומהווה גורם בלתי מבוטל להשמנה
ד"ר מוניקה אלמן
כיום, גם הגבר הישראלי הממוצע רוצה להשיג מראה צעיר, רענן ומעודכן    אלו טיפולים אסתטיים פופלריים בקרב גברים ומה יתרונו של הגבר שרוצה לשפר את המראה החיצוני שלו לעומת האישה?
פרופ' ארנון כהן, עפרה בירון
מאחר שאזור הפנים הוא אזור רגיש, חשוף ובולט, חשוב לדעת מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות ולמי הן מתאימות, בכדי לבחור את השיטה הטובה ביותר עבורכן
פרופ' אלי צוקרמן
הנגיף מסוגל לחמוק ממערכת החיסון הטבעית בדרכים שונות    כ-2% מהאוכלוסייה הכללית בישראל, יותר מ-100 אלף איש, הינם נשאים של הנגיף
חורש דור-חיים
לא תמיד אנו חשים בשינויים, מכיוון שלא בכל יום אנו נדרשים לתפקוד ברמה פיזית גבוהה והשינויים הם איטיים והדרגתיים    הכתבה הבאה מציגה את הסיבות והפתרונות הפיזיולוגיים להזדקנות הגוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il