X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעיר שכולה על טהרת הנשים שוקלים לאפשר לגברים להגיע למקום ובלבד שיצייתו לחוקים נשים רווקות החיות במקום מחפשות בן זוג ולכן התקבלה החלטה לאפשר זאת מי מתנדב?
▪  ▪  ▪
החלטות של נשים [צילום: Youtube]

נויבה דו קורדירו בדרום מזרח ברזיל היא ביתן של 600 נשים, בעיקר בנות 35-20. למרות שחלק מהן נשואות, בעליהן נאלצים לעבוד רחוק מהבית ויכולים לחזור אליו רק בסופי-שבוע. הבנים נשלחים הרחק כשהם מגיעים לגיל 18, ולאף גבר אסור לגור בעיר, הנמצאת בעמק מרוחק.
ההתיישבות במקום החלה כבר ב-1890, כשאישה צעירה ומשפחתה הוחרמו על-ידי הכנסיה הקתולית לאחר שהואשמה בניאוף כשעזבה גבר לו אולצה להינשא.
לאט-לאט, יותר נשים רווקות וחד-הוריות הצטרפו לקהילה, ומספר ניסיונות של גברים להתערב בחייהן רק חיזקו את התשוקה שלהן לחיות בסביבה נשית בלבד.
הנשים, שהפכו את המקום למפורסם ביופיו, מתכוננות כעת להגמיש קצת את החוקים, כדי שנשים פנויות בקהילה יוכלו למצוא להן בני זוג.
ציות לחוקים
נלמה פרננדס, בת 23, אמרה: "כולנו חולמות להתאהב ולהתחתן. אבל אנחנו אוהבות לגור פה ולא רוצות לעזוב את המקום רק כדי למצוא בעל. היינו רוצות להכיר גבר שיעזוב את חייו שלו ויבוא לחיות איתנו בדרכנו, אך תחילה עליהם להסכים לחוקים שלנו".
מייסדת העיר, מריה סניורינה דה לימה, וחמשת הדורות של משפחתה הוחרמו על-ידי הכנסייה הקתולית, כאמור, בשנת 1891. כשהן מוחרמות גם על-ידי הקהילה המקומית, היא ונשים אחרות, שלאחר מכן עברו להתגורר עימה, הושמצו וכונו פרוצות, מה שגרם להן לבודד את עצמן מהעולם החיצוני.
בשנת 1940, כומר אוונגליסטי, אניסיו פריירה, נשא את אחת הנשים - בת 16 - לאשתו, הקים כנסייה בקהילה ההולכת וצומחת, ובהמשך קבע חוקים שמרניים ונוקשים, דוגמת איסור על שתיית אלכוהול, האזנה למוזיקה, גזירת השיער או שימוש באמצעי מניעה כלשהם.
כשאניסיו מת בשנת 1995, החליטו הנשים לא לאפשר לעולם לגבר להכתיב להן את סגנון חייהן.
הנשיאה, רוזלי פרננדס, בת 49, אמרה: "האל נמצא בלבנו, אך אנחנו לא מאמינות שעלינו ללכת לכנסייה, להינשא מול כומר או להטביל את ילדינו. אלו חוקים שהומצאו על-ידי גברים. ישנם דברים רבים שנשים עושות טוב יותר מגברים. העיר שלנו יפה יותר, מאורגנת יותר והרבה יותר הרמונית משהייתה אילו גברים היו מנהלים אותה. כשמתעוררות בעיות, אנו פותרות אותן בדרכן של נשים, מנסות למצוא הסכמה במקום עימות. אנו חולקות הכל, אפילו את האדמה אותה אנחנו מעבדות. אף אחת לא מתחרה עם השנייה פה. הכל למען אחת ואחת למען כולן".

תאריך:  28/08/2014   |   עודכן:  28/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
הצגה בתיאטרון גשר על-פי ספרו של דיויד גרוסמן    מופע בסימן משוררי תור הזהב במידטק בחולון    תערוכה של האמן הקולומביאני, חואן ברנל בתיאטרון הלאומי, הבימה    שיח גלריה עם האמן חואן ברנל יתקיים בתיאטרון הבימה
ד"ר מוניקה אלמן
הרכבת תוכנית טיפולים אסתטית בפנים היא לעיתים עניין מורכב ולא חד-משמעי    לא כל מה שמתאים למצח למשל, מתאים גם ללחיים, והטיפול שנחוץ באמצע הפנים שונה מזה של אזור העיניים
איילת נדיב
חיוניות המלח לתפקוד הגוף רבה, אבל צריכה מוגברת עלולה להזיק    אז בואו נעשה קצת סדר ונענה על השאלות החשובות כמו: למה המלח כל-כך חיוני? מהם הכמויות הנדרשות לתפקוד אופטימלי? וגם נמליץ על עצות מעשיות לצריכת מלח
איתמר לוין
האם יש מקום לאפשר מתן גמול לתורמי איברים? החוק אוסר זאת לחלוטין, אבל מתיר גמול לפונדקאות; ומה עם החולים המשוועים להשתלה? דעותיהם של שני שופטים בכירים ושני רופאים בכירים
עליס בליטנטל
מחזהו של ג'ושוע קונקל MilkMilkLemonade (מיץ מיץ לימונדה), זוכה פרס המחזה הטוב ביותר באוף-אוף-ברודוויי 2010, זוכה בהפקת תיאטרון חיפה לביצוע מזהיר של הצגה מהנה, מרטיטה טבולה בהומור עם הרבה צדדים אפלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il