X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השימוש בלשון מוגזמת ובביטויים מפוצצים בכתבי טענות הפך זה מכבר למגיפה. התוצאה היא שהשופטים מתעלמים ממנה, לא ישימו לב אליה גם כאשר תהיה מוצדקת, ובינתיים - כתבי הטענות הופכים למגוחכים
▪  ▪  ▪
"זאב, זאב" משפטי
בקשה גם לשופטים
יש לנו בקשה גם לשופטים: קצרו בפסקי הדין. לא בכל החלטה בדיני לשון הרע צריך לחזור על כל ההגדרות בחוק, לא בכל החלטה בדיני מכרזים צריך לחזור על עקרונות השוויון, לא בכל החלטה בדיני עבודה צריך לחזור על זכות ההתארגנות. אתם לא צריכים להוכיח קבל עם ועדה את הידע שלכם; תנו כמה הפניות לפסקי דין מנחים, וגמרנו. את הזמן והמקום כדאי שתקדישו לפתרון המחלוקת המעשית שבפניכם במקום לתיאוריות משפטיות.

עורכי דין רבים כנראה לא שמעו את הסיפור המפורסם על "זאב, זאב". נזכיר להם אותו. רועה צעיר רץ לכפר וצעק: הזאב טורף את הכבשים! מיהרו תושבי הכפר אל המרעה, וגילו שלא היו דברים מעולם; הרועה התגלגל מצחוק. כך עשה פעם ופעמיים ושלוש. אך כאשר ביום הרביעי באמת בא זאב, איש לא האמין לו והעדר נטרף.
הדברים אמורים כלפי נטייתם של עורכי דין להעצים ללא כל צורך את כתבי טענותיהם. השופטים, וזה בדוק וברור, מתעלמים מהמילים המפוצצות ומהביטויים הזועקים, ומתייחסים לטענות לגופן. אז למה עורכי הדין כותבים אותן? אולי בשביל הלקוח, כדי להראות לו עד כמה הם מזדהים איתו. אולי בגלל שהלקוח עצמו דורש זאת. ואולי משום שהם נסחפים אחרי עצמם ואחרי חבריהם.
מכל מקום, לכתיבה הזאת יש שתי תוצאות. האחת היא אפקט ה"זאב, זאב": כאשר יתרחשו מקרים שבאמת יצדיקו לשון חריפה, השופטים כבר לא ישימו לב אליהם. השנייה היא גיחוך של כתבי הטענות. הדוגמאות הבאות מראות עד כמה הדברים מיותרים וכאמור גם מגוחכים. אז עם פתיחת שנת המשפט החדשה - בקשה צנועה לעורכי הדין: כתבו ישר ולעניין, תמציתי וממוקד.
תביעת הורים על מות בנם בבי"ח. [הערה מקדימה שלנו: אין צורך להכביר מילים על הטרגדיה. אבל דווקא בשל כך דומה שהמילים הנוספות מיותרות]. משך שעות זעק גופו של התינוק אשר לא יכול היה להסביר את שחש במלים אלא באמצעים המעטים שהיו לו... הוריו השבורים אשר הביאו אותו מהר ככל הניתן לבית החולים, שבו לביתם ללא בנם הקטן.
סכסוך בין ארגוני עובדים. לאור התנהלות הלאומית שהחלה בפנייה בסכסוך בין-ארגוני ולאחר זמן קצר חזרה בה ממנו וממשיכה בפעילות שניתן להגדירה לא פחות מאשר שערורייתית, מתבקש בית הדין לחרוג מהכלל ולפסוק לחובת הלאומית הוצאות משפט באופן שירתיע בעתיד מפני פעילות בקרב ציבור עובדים בניגוד מוחלט לדין ולפסיקת בית הדין.
טענה לחריגת שכר ברשות מקומית. חריגה זו מהווה בזבוז משווע של כספי ציבור ופגיעה חמורה ובלתי נסבלת בקופתה הציבורית של המועצה המקומית. בפנינו מקרה קשה בו עובד ציבור מקבל חריגות שכר של אלפי שקלים מדי חודש במשך כחמש שנים ללא כל הצדקה ובניגוד להוראות הברורות של הדין, כאשר חריגות השכר מצטברות לכדי סכום עתק של למעלה מחצי מיליון שקלים.
בקשה לייצוגית נגד דרך ארץ. הסכם המנויים של הנתבעת מנוגד להוראות חוק כביש האגרה בצורה בוטה, והנתבעת מחייבת, תוך עיוות הדין והצדק, לקוחות בתשלום בגין נסיעות שהם כלל לא ביצעו.
תביעת דיבה בין שופטי כדורגל. התנהלות שערורייתית חסרת אחריות ולא מובנת של הנתבע.
תביעה בין אנשי עסקים. הוליך אותו שולל והונה אותו באופן חמור ומחפיר.
תביעת לשון הרע. התובעת נדהמה, נפגעה והרגישה מנוצלת.
תביעה על כשלון הפקת בר-מצוה. עם הגיע הערב הגדול התנפצו כל חלומותיה וציפיותיה, ונתגלה לעיניה מחזה מכפיש ומבזה של רשלנות וחוסר מקצועיות לשמם.
בקשה לייצוגית. התירוץ הקלוש בו מצדיקה דור-אלון את המרמה החצופה שלה.
עתירה נגד מינוי וטרינר עירוני. מחדל ההרעלה הינו רק קצה הקרחון של התנהלות שערורייתית של ממש של השירותים הווטרינריים... חשדות כבדים להתנהלות שערורייתית... היה נתון באותה העת בניגוד עניינים אישי ומוסדי חמור.
עתירה נגד משרד הביטחון. ההפתעה התחלפה עד מהרה בתדהמה, בכעס ובתחושת קיפוח קשה.
תביעת דיבה נגד ערוץ 10. התובעת הייתה המומה בעקבות שידור התוכנית ונגרם לה סבל נפשי כבד.

תאריך:  01/09/2014   |   עודכן:  01/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערורייתית, נדהמה, מכפיש, חצופה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הכל מתחיל בשופט
דן ידין עמו  |  1/09/14 10:39
2
עו"ד אורית בן דור
מתיו  |  1/09/14 10:45
3
מיהם "עורכי הדין" של היום?
לשכת העוכרים  |  1/09/14 10:55
4
לאיתמר היקר
ישראל דויד  |  1/09/14 12:10
5
לא נפלתי
caravaggio  |  1/09/14 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הנשיא יוסף אלון דן בפלילים, בעניינים אזרחיים ובעתירות מינהליות - וזוכה לגיבוי של בית המשפט העליון ב-90% מהמקרים, בין כדן יחיד ובין כראש הרכב
ד"ר גור שמואל
בסקר שנערך לאחרונה עבור באייר ישראל, וארגון בטרם לבטיחות ילדים, נמצא כי 50% מההורים דיווחו שילדיהם נפצעו בגן / בית-הספר בשנה האחרונה
נועה בן-צבי
חשוב להקפיד על ארוחת הבוקר טרם היציאה לבית-הספר ולא להסתמך רק על ארוחת 10    ארוחה זו מספקת אנרגיה לאחר צום הלילה הממושך אשר מרוקן את מאגרי האנרגיה בגוף, מספקת תחושת שובע
יאיר דקל
גולן טלקום חייבה אדם על שלושה כרטיסי סים למרות שלא קיבל אותם ואף שלחה לו מכתב מעו"ד והגדילה את החוב בגין מה שהיא קוראת "הוצאות גביה". רק פנייה לתקשורת פתרה את הבעיה
איתמר לוין
בית המשפט העליון קיבל בשנתיים האחרונות מחצית מהערעורים על החלטותיה של השופטת מיכל אגמון-גונן - שיעור גבוה מאוד, שלא נובע רק מהמקוריות והנועזות שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il