X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תכננו את הארוחה המפסקת, כך שתהיה קלה לעיכול הפחיתו בתיבול ובעיקר בצריכת מלח להקלת הצום, ניתן למצוא על המדף תוספי מזון ייעודיים המפחיתים תחושת רעב
▪  ▪  ▪
הפחיתו בשתיית קפה [צילום: פלאש 90]

צום יום כיפור עלול לגרום לאי נוחות ולתופעות לא נעימות הנגרמות מהימנעות ממזון ומשתייה - כמו כאב ראש, חולשה, והרגשה כללית רעה. על-מנת להפחית כמה שאפשר מהתופעות הללו מומלץ להתכונן לצום בתבונה.
היגמלו ממכרים
מכורים לקפה? לקולה? לסיגריות? קחו לעצמכם כמה ימים לפני הצום ו'התנקו' בהדרגה מכל הרעלים והמזיקים הללו. אם למשל, אתם נוהגים לשתות כשמונה כוסות קפה ביום, הורידו כל יום בין כוס קפה לשתיים עד שתגיעו לארוחה מפסקת עם כוס אחת בלבד. לא זו בלבד, שיהיה לכם קל יותר ביום כיפור, אף תחושו הרבה יותר טוב. אגב, שתייה מרובה של מים (כשני ליטר) תסייע לכם בתהליך הגמילה.
תכננו ארוחה מפסקת ידידותית לקיבה
תכננו את הארוחה המפסקת, כך שתהיה קלה לעיכול. השולחן שלכם צריך להיראות כך: מנות המבוססות על פחמימות מורכבות: אורז מלא, כוסמת, קטניות (שעועית ועדשים), ירקות שורש (כמו גזר, סלק אדום, כרישה, כרפס). פחמימות מורכבות תורמות לתחושת שובע ממושכת והן מסייעות באיזון רמות הסוכר בדם, ולהפחתת תחושת הרעב בזמן הצום.
דג בגריל או מבושל - דג נחשב למזון משביע, שמכיל שומנים בריאים ואינו מכביד על מערכת העיכול. אם אתם מעדיפים בכל זאת מנה בשרית, רצוי עוף על-פני בשר בקר.
הפחיתו בתיבול ובעיקר בצריכת מלח - השתמשו בעשבי תיבול במקום מלח. מזון מלוח ומתובל גורם לצמא. וותרו על שתייה מוגזת ועוגת שמרים לקינוח לפני הצום - הם גורמים לתסיסה ולהתנפחות של הקיבה.
מומלץ לשתות תה צמחים לפני הצום של קמומיל, נענע או זנגביל. הם יספקו תחושה של רוגע, ויסייעו לכם להיכנס לצום הרבה יותר בנינוחות.
הצטיידו בתוספי מזון ייעודיים ליום כיפור
להקלת הצום, ניתן למצוא על המדף תוספי מזון ייעודיים המפחיתים תחושת רעב מונעים חולשה ומגבירים חיוניות.
במהלך הצום:
באם קיימת תחושת עלפון וחולשה, הריחו תמיסת אמוניה. זו אומנם תרופת סבתא, אך יעילה מאוד. ניתן להשיג תמיסת אמוניה בבתי המרקחת.
בתום הצום:
בזהירות ובלי התנפלות על האוכל. צרכו נוזלים בהדרגה. התחילו במשקה ממותק כמו לימונדה, תה ירוק עם כפית סוכר או יחד עם ביסקוויט, קרקר או פרוסת לחם עם מעט ריבה. לאחר כחצי שעה, ניתן לאכול ארוחה מלאה. כדי להימנע מכאבי בטן לאחר הארוחה, מומלץ ללעוס את המזון היטב ולאכול לאט וברוגע.
נורות אדומות:
אם אתם סובלים ממחלות רקע כמו יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב, ואם אתם נוטלים תרופות באופן קבוע, מומלץ לשקול היטב את נושא הצום תוך היוועצות עם הרופא המטפל. אם הנכם אנשים בריאים, ובכל זאת חשים ברע בזמן הצום, אל תהססו לפנות למוקד ולחדר מיון בעת הצורך.

הכותב הוא רוקח בכיר ברשת בתי המרקחת ש.ר.מ. פארם
תאריך:  29/09/2014   |   עודכן:  29/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ד"ר סוזי קגן
תקופת החגים יוצרת עומס נפשי על בני-הזוג שמדלגים ממשפחה מורחבת אחת לשנייה    הרבה מוצאים עצמם מתוסכלים לנוכח השהות הממושכת עם הילדים, לה הם אינם רגילים במהלך השגרה
רקפת אריאלי
ישנם תיאוריות על כך שצום או הרעבה מנקים או מרפאים את הגוף    יש מחקרים, בעיקר על מיקרו אורגניזמים, המצביעים על שינויים מטבוליים ברמת התא הנגרמים בעקבות צום והנקשרים להתגוננות הגוף מפני מחלות כגון סרטן ואף יכולים להגביר יעילות של טיפולים רפואיים כמו כימותרפיה
איתן קלינסקי
כל עוד הכוח טמון בנו, מחובתנו לאמץ את הנגד, כאשר אנו עדים למציאות חברתית, המחייבת אותנו לשנס מתניים להשתית בחברתנו מסר לחברה שוויונית
יפעת גדות
אברהם הללי
כל שעלינו להזהיר את אויבי ישראל, כי כל הקם עלינו לְהָרְגֵּנוּ סר ונעלם מן העולם. וכי רק נצח ישראל ינצח כבר שמעו ורגזו, רעדה אחזתם שם
רשימות נוספות
ראש-השנה: תפוסה גבוהה במלונות  /  מירב ארד
1.4 מיליון נוסעים בחגי תשרי  /  מירב ארד
כפרה עליכם: העופות יוכלו למות בשקט  /  עידן יוסף
דברים לראש השנה תשע"ד  /  אברהם הללי
שיר ברכה לשנת תשע"ה   /  זאב בן-יוסף
שנה טובה ל-כ-ו-ל-ם!   /  עו"ד חיים שטנגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il