X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עורו הרגיש של התינוק יכול לפתח תופעות שונות אחת המטרידות שבהן היא אסתמה של העור או אטופיק דרמטיטיס יש מה לעשות בדרך כדי להקל את ההתמודדות
▪  ▪  ▪
התופעה מתרחשת בחורף [צילום: פלאש 90]

אחד הדברים המיוחדים המאפיינים תינוקות הוא עור הגוף שלהם. הוא רך ועדין במיוחד, מה שהופך את המגע בו ליוצא דופן ובו-זמנית את השמירה עליו לאתגר בפני עצמו.
אחת התופעות העלולות להתפתח בעור התינוק היא "אטופיק דרמטיטיס", או אסתמה של העור, תופעה המתרחשת הרבה בעונת החורף הקרה והיבשה. זו תופעה נפוצה יותר מכפי שנהוג לחשוב וכ-20% מכלל התינוקות בישראל מתמודדים עם מצב זה בשנות חייהם הראשונות, בנים ובנות כאחד. זו תופעה שאמנם חולפת באופן טבעי במרבית הפעמים, אך עשויה לגרום לסבל ולסיבוכים משניים. לכן כדאי ללמוד במה מדובר וכיצד ניתן לסייע לתינוק בתקופה זו.
השפעות גנטיות וסביבתיות
אסתמה של העור הינו מצב אופייני לגילאים הרכים, אך עלולה להופיע גם בקרב מבוגרים. הסיבה להיווצרות מצב זה אינה ברורה דיה, אך עם זאת אנו מבינים כי הבסיס לבעיה היא תגובה חיסונית אלרגית, הגורמת לדלקת חוזרת מתמשכת בעור התינוק, שהיא למעשה אסתמה של העור. אסתמה של העור יכולה להופיע בשילוב ממצאים אלרגיים אחרים כמו: אסתמה, נזלת אלרגית ורגישות למזון. בבסיס התופעה ישנה משמעות לתורשה והגנטיקה משפיעה על היווצרות מצב זה. כלומר, הורים שסבלו בינקותם מאסתמה של העור "יורישו" לילדיהם את הנטייה הזו. דלקת זו מופיעה בעיקר באזורי קפלים כגון הצד האחורי של הברכיים, במרפקים, במפשעה ומתחת לצוואר. את הסימפטומים מכירים הורים רבים שלילדיהם אין אסתמה של העור - אודם ותפרחת, תופעה המתרחשת באופן טבעי כתוצאה של גירוי, שפשוף מקומי ולחות. במרבית המקרים התופעות הללו נעלמות מעצמן ואינן הופכות לאסטמה של העור.
התהליך האטופי-דלקתי של העור, מתבטא בחזרתיות של המצב, כתגובה למגוון גורמים אלרגנים, חלקם חיצונים וחלקם פנימיים. הסיבוכים העלולים להתרחש הם זיהום משני של הנגעים, המתבטא באודם עז יותר, בכאב ובמצב האטופי גם בתחושה של גרד. במצבים אלו נהוג להתערב עם טיפולים שונים, אותם נפרט בהמשך.
בנוסף להשפעה גנטית, ישנם גורמים ה"מעוררים" מצב זה. כאשר תינוק "רגיש גנטית" נחשף לגירויים דוגמת חום או גורמים אלרגניים דוגמת צמר וכימיקלים מסוימים, השילוב יעורר התקף של אסתמה של העור, בעוד שאצל תינוק שאינו סובל מהתופעה, לא תהיה תגובה מיוחדת. הסיבה לשם של התופעה, "אסתמה של העור", אגב, היא אחד הסימפטומים המאפיינים מצב זה - הופעת ממצאים חסימתיים בדרכי הנשימה, הדומים לסימנים המתקבלים בעת אסתמה. עוד כדאי לדעת, כי אסתמה של העור מופיעה בהתקפים וכאמור היא לרוב נעלמת לאחר מספר שנים.
מטפלים בעיקר בסימפטומים
לאור כל הפרטים הללו, ניתן להבין מדוע טיפול באסתמה של העור הינו דבר חשוב. בהתאם, הרפואה מציעה מספר דברים שניתן לעשות. עם זאת חשוב להבין, כי הטיפול מיועד לאזן במידת האפשר את התופעות השונות דוגמת גרד, למנוע את היווצרותן או החרפתן. הטיפול יכול לסייע בשמירה על עור לח, בשמירה על טמפרטורה תקינה ובטיפול בתהליך הדלקתי המקומי מתוך מטרה למנוע את התפשטותו. הרפואה אינה יודעת כיצד בפועל "לרפא" את האסתמה של העור.
מה כן ניתן לעשות?
הטיפול מתבסס על טיפול סימפטומטי. כלומר, הפחתת הגרד על-ידי טיפול בתכשיר אנטי-היסטמיני, שמירה על הלחות של עור התינוק תוך שימוש בשמני אמבט, שימוש במשחה שתעניק הגנה לעור, משחה למניעה וטיפול בתפרחת חיתולים המכילה פרו ויטמין B5 ולנולין, המזרזת את תהליכי הריפוי והתחדשות של העור. כמו גם במשחות / טיפולים שינסו לטפל במנגנון הבסיסי שהוא המנגנון האלרגי, כלומר משחות המכילות סטרואידים או משחות העובדות על המנגנון החיסוני התוך תאי.
חשוב ללכת לאבחון
גם אם אנו איננו יודעים עדיין כיצד לרפא את תופעת האסתמה של העור, טיפול נכון במוצרים שונים יכול להקל משמעותית על התמודדות עם ההתקפים השונים. חשוב לקבל ייעוץ רפואי מתאים כאשר התופעה מופיעה לראשונה כדי לדעת מה לעשות כדי להקל על חיי התינוק שלכם. גם אם אינכם בטוחים, עדיף לקחת את התינוק לאבחון רפואי. הסיבה היא שחשוב לוודא, במידה ואכן מדובר באסתמה של העור, כי עורו של התינוק נשמר במצבו האופטימלי.

הכותב הוא מומחה לרפואת ילדים ויועץ למותג בפנטן ומנהל מרכז בריאות הילד בכפר סבא
תאריך:  20/10/2014   |   עודכן:  20/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמודדות עם אסתמה של העור אצל תינוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת נדיב
אף על-פי שהרגלים תופסים חלק ניכר מחיינו, מדענים עדיין מתקשים להבין כיצד המוח הופך התנהגות חדשה לשגרתית ולהרגל    כאשר למומחים יהיה ידע בנושא, יוכלו לסייע בשבירת הרגלים בלתי רצויים, באמצעות תרופות או בדרכים אחרות
ד"ר סוזי קגן
לסטודנטים בשנתם הראשונה אני ממליצה להגיע יום קודם למכללה או האוניברסיטה    אם אתם סטודנטים שנלחצים מפתיחת שנת הלימודים, אני ממליצה לכם קודם כל לדבר ולהרגיע את עצמכם במחשבות חיוביות
שלמה דהרמה
מזונות על עשירים מאוד בתכולה המינרלית שבתוכם, וגם בתכולת החלבונים המלאים, ולכן הם מהווים תחליף מעולה לכל תוספי המזון התעשייתים הקיימים בשוק התרופות כיום    מזונות על הם לרוב שורשים, פירות, אצות, פולים וזרעים העשירים מאוד מבחינת המינרלים והחלבון המלא שבתוכם
ראובן לייב
המסעדה הארגנטינאית המקורית נחשבת לפאר המסעדות הזרות של בירת-קטלוניה והיא מיועדת לגרגרנים, שאינם מוכנים להתפשר עם טעם האוכל - אפילו לא עם זה של המטבח הספרדי השגרתי הידוע לטוב
אילנית חיות
בחלק מהמוצרים המחיר זינק בעשרות אחוזים    קמעונאי בכיר ל"גלובס": "הקטנת המוצר אינה פסולה כל עוד המחיר יורד באותו שיעור. הבעיה שאף אחד לא מספר על כך והצרכן עצמו לא שם לב. הוא חושב שהוא קונה במחיר זול יותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il