X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
טקס בעלות של מאות עלפי שקלים נערך ברחבת בית הארחה בקיבוץ ניר דוד, מכספי הציבור האם לא מדובר בהוצאה מיותרת?
▪  ▪  ▪
הרחבה בניר דוד [צילום: אלי אלון]

ברחבת בית הארחה בקיבוץ ניר דוד ובמדשאות הסמוכות לו נערך במשך יומיים (20-21 באוקטובר) כנס בינלאומי לשיקום נהר ירדן דרומי, בהשתתפות מאות איש. עלותו: מאות אלפי שקלים. יש אף המעריכים את עלותו הכוללת בקרוב ל-2 מיליון שקלים. אחרים בפחות. מה שברור שעלות הכנס מסתכמת במאות אלפי שקלים רבים וחשוב להדגיש מדובר בכסף ציבורי, כסף שלנו.
למרות השם היפה "כנס בינלאומי" רוב רובם של משתתפיו היו ישראלים ורק מיעוטם היו נציגים מחו"ל. חלק מהישראלים שהשתתפו בכנס אינם קשורים לנושא שיקום הנהר. ראיתי שם פעילי ליכוד מעפולה וממקומות אחרים בארץ וכל מיני אנשים אחרים שאני מכיר אותם ויודע בוודאות שאין להם קשר לא ישיר וגם לא עקיף לנושא נהר הירדן. מה הם עושים בכנס ומי מימן אותם זו שאלה טובה.
היה זה אירוע גדול רב משתתפים, סוג של פסטיבל הפנינג המוני, שהתקיים בצמוד לבית הארחה של קיבוץ ניר דוד. חלק מבאי הכנס המרצים ובכירי המשתתפים לנו במשך ימי הכנס בבית הארחה בניר דוד.
חברת הפקה יוקרתית הפיקה את האירוע
לצורך הפקת האירוע נשכרה חברת הפקות ידועה ויוקרתית. חברה נוספת לארגון כנסים נשכרה לנהל את נושא "ניהול אחי"ם ותיירות". את באי הכנס קידמו בבואם שורה ארוכה של דיילות מקצועיות לבושות מדים. באי הכנס הוסעו משער הכניסה של הקיבוץ (ניר דוד) אל מתחם האירוע בקולנועיות. צוות גדול נוסף הועסק בקליטת ורישום מאות באי הכנס. חלק מבאי הכנס שילמו 100 שקלים לשני ימי הכנס רבים הם אנשים שלא שילמו או שמקום עבודתם בממשלה או בגוף הציבורי בו הם מועסקים מימן השתתפותם בכנס או שהיה הסדר כספי או אחר כלשהוא בן מקום עבודתם למארגני הכנס.
לרשות באי הכנס הועמדו לאורך רוב שעות היום דוכנים לכוס קפה ושתיה לסוגיה ודברי מאפה. ביומו הראשון של הכנס נערכה למוזמנים בערב מעין קוקטייל חגיגי ("ערב גאלה") בגן הלאומי בית שאן ולמחרת ביום השני של הכנס נערכה הופעה של רמי קליינשטין. בשני ימי הכנס נהנו מאות המשתתפים מארוחת צהריים עשירה. חלק מבאי הכנס לא השתתפו ברבים מדיוניו שנערכו באולם והעדיפו לשבת על מדשאות גדת נחל עמל (האסי) הסמוך לאולם וליהנות מהנחל היפה על כוס שתייה ומאפה. ראיתי שם עובדים בכירים של משרדים ממשלתיים וגופים ציבוריים שבמקום להיות במשרדם ישבו על גדת הנחל ופטפטו על הא ועל דא. לא אתפלא אם באותה עת ממש, אזרחים שביקשו לקבל שירות ושחיפשו אנשים אלה במשרדם נענו בתשובת המזכירה שהם "בישיבה" או ב"השתלמות".
כמות האנשים הגדולה חייבה מאבטחים ואמבולנס צמוד של מד"א
חברת אבטחה נשכרה לאבטח את מאות המשתתפים בכנס ועשרות מאבטחים אבטחו את המקום. בשל מספר המשתתפים הגדול הוצב במקום במשך כל שעות הכנס אמבולנס צמוד מתחנת מגן דוד אדום "גלבוע".
חברה להשכרת מצלמות ומערכות צילום ושירותי צילום נשכרו על-ידי מארגני הכנס כדי לצלם ולתעד את האירוע. לכל אחד ממאות המשתתפים חולק תיק, כובע וחוברות ניר. נכחתי באירוע אני בקיא בפרטים ברשותי שמות מפורטים של הגופים שהשתתפו באירוע הם גם כלולים בחוברת שהוצאה לכבוד האירוע כך שלא ניתן להכחיש את הדברים.
את האירוע ארגנה המנהלת לשיקום נהר הירדן, רשות ניקוז נחלים ירדן בשיתוף גופים ממשלתיים וציבוריים שונים. אין לי דבר נגד קיום כנס לשיקום נהר הירדן. והנושא בהחלט חשוב. הנושא מרתק אותי באופן אישי והשתתפתי בו כאזרח. אחרי הכל מדובר בנהר הלאומי שלנו. אבל סבורני שהיה ניתן להסתפק בכנס צנוע יותר בן יום אחד בו היו משתתפים בעיקר אנשי מקצוע ויזמים מהארץ מחו"ל רלוונטיים ולא פעילי מפלגות וכל מיני מקורבים אגב היו מבניהם שבאו לארוחת צהריים בלבד ולאחר שלחצו ידיים לכל מיני אנשים עזבו את המקום. לטעמי אין זה נכון וראוי היה לערוך את הכנס כפי שנערך במתכונת ראוותנית ובזבזנית לטעמי לפחות היה עדיף שהכסף הרב שהושקע בכנס יעבור ישירות לשיקום הירדן הדרומי .דיבורים והצהרות לעיתונות לא יפתרו את בעיית נהר הירדן הדרומי.
במשך שנים מדברים על הזנחת נהר הירדן הדרומי ומעט מאוד נעשה לשיפור המצב ולמימוש הפוטנציאל הכלכלי והאחר הגלום בו. כנסים ראוותניים וקוקטיילים בעלות של מאות אלפי שקלים רבים על חשבון משלם המיסים הישראלי ודאי לא הם שיביאו לשיפור המצב ולמימוש הפוטנציאל הגלום בנהר הירדן. בניגוד לאחרים אני סבור שהכנס לא הוא לא שיעורר התעניינות בנהר הירדן.
לדעתי היה זה בהחלט מקרה קלאסי של הוצאה כספי ציבור מיותרת ובסכומים גדולים יחסית. לא אתפלא שבאותה עת בה חגגו פקידי ממשלה ופעילי מפלגות על מדשאות גדת נחל יאסי שבניר דוד ובאירוע בגן הלאומי בבית שאן על חשבון כסף ציבורי, הודיעו כמה לשכות רווחה לכמה משפחות מצוקה שבאחריותן וטיפולן כי אין די תקציב ולכן הוחלט להפסיק שירותי חינוך ורווחה כאלה ואחרים לילדי עניים...
במהלך הכנס שאלתי את רמון בן-ארי, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, שארגנה את הכנס בשיתוף גורמים ממשלתיים וציבוריים כמה עלה הכנס בכללותו והאם זה נכון מה ששמעתי מגורמים שונים כי הכנס עלה לפחות כ-2 מיליון שקלים. בן-ארי אמר לי בשיחה קצרה במהלך הכנס כי עלות הכנס פחותה מ-2 מיליון שקלים וזה פשוט לא נכון. כששאלתי אותו כאזרח אכפתי כמה עלה הכנס, סירב להתייחס לנושא.
אז כמה עלה באמת הכנס הזה למשלם המיסים הישראלי? אני סבור שעל מארגני האירוע להצהיר למען שקיפות ולפרסם את עלות הכנס הכוללת. אחרי הכל מדובר בכסף ציבורי שלנו. קורא אני לתנועה לאיכות השלטון ולתנועה לחופש המידע לדרוש ממארגני הכנס לפרסם בציבור כמה עלה הכנס.
שוחחתי עם חבר הכנסת זבולון כלפה יו"ר השדולה החקלאית בכנסת שהשתתף בכנס. לא אפרט תוכן שיחתנו. עם זאת גם הוא הביע בפני את דעתו כי הכנס גדול מדי וגם הוא לא בטוח שזה מה שיביא לקידום משמעותי של נהר הירדן.

תאריך:  23/10/2014   |   עודכן:  23/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זבולון כלפה  חופש המידע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנס לשיקום נהר הירדן - על חשבוננו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט מאלף..בעצם מעלף...
גליל - רמות  |  23/10/14 15:42
2
ניר דוד סיפחו לעצמם את נחל
ישראל עמיאל  |  23/10/14 23:10
 
- איך באמת הקיבוץ הרשה
עמית פאלה  |  24/10/14 11:45
3
קשרים רבותי קשרים
ישראליק מירושלים  |  24/10/14 03:57
4
למה לא שואלים
רוכבת בעמק  |  24/10/14 19:15
5
גם אני בשוק
אהרון שחר  |  26/10/14 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מסעדת "ביירן" התל אביבית מתיימרת לייצג את מעדני המטבח האותנטי של בוואריה, אלא שיחי ההבדל הגדול
פרופ' אור קיזרמן
לדמעות יש תפקיד חשוב בשמירה על בריאות העיניים שלנו    תופעות שונות, בהן עונת הסתיו, גורמות ליובש המקשה על הראייה    אם גם אתם סובלים מהתופעה, יש לכם דרך לעזור לעצמכם
ד"ר הדס פראג-נוה
הגיוס לצה"ל מביא עימו שינויים בפעילות ובהרגלי החיים אשר עלולים להשפיע על בריאות המתגייסים    אחת הבעיות הנפוצות בקרב חיילים הינה פטרת בכף הרגל ובמפשעה    כיצד לאבחן, למנוע ולטפל
נאוה קלי-כלפון
תאורה סולארית מאפשרת לילדים ולבני המשפחה לשהות ולשחק בחצר גם באזורים שרחוקים מרשת החשמל בלי למתוח כבלים ובלי לשלם עבור החשמל    המצבר נטען גם בימי חורף סגריריים
הרצל חקק
פנינה כבר בגיל הזהב, ואפשר לומר שהיא הפנינה שבכתר, כל כתביה הם פניני הומור    יש גם גמול לעמלה: בעבר זכתה בפרס ספרותי מיוחד מקרן הספרות חיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il