X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצגה מצחיקה ומורכבת [צילום: דניאל קמינסקי]
חוויה ללא גבולות
האמת, לא ציפיתי לכזו הצגה. השם "מוגבלים" מעורר קונוטציות מאוד מסוימות, אך שמות המחזאי - גור קורן, והבימאי - גלעד קמחי עשו את שלהם. עם אלה - אין ספק שההצלחה היא בטוחה. אמנותית והנאתית כאחת

המחזה החדש שכתב גור קורן "המוגבלים" מעז לקחת כמה ז'אנרים, לצקת אותם לעלילה קומית מטורפת ובלתי ריאלית כמעט, שכופה עליך לנגב את דמעות הצחוק ללא הרף זאת - תוך הצבת שחקנים בכל התפקידים, שלא רק שהם מקצועיים ומשובחים, אלא שכאן ניתנת להם ההזדמנות להתפרע, לשחרר כל עכבות, ולהחצין את מלוא יכולותיהם: הקומית, דרמטית ואנושית הגלומות בהם כאחד.
הסיפור הכמו-הזוי מקורו בצירוף של שני מקרים שאירעו. על כל המקורות מתוודה בתכניה המחזאי בגילוי לב הראוי לשבח, ומכאן הכל נעשה מובן. למשפחת מאפיונרים העוסקת באספקת סמים לחו"ל, קורת תקלה. בעטיה, הם עלולים לאבד את "קו השיווק" לאותה ארץ, לטובת משפחה מפיונרית מתחרה. הבן שלהם, גאון מחשבים בוגר הטכניון, (יניב ביטון, כוכב-על וקומיקאי בחסד עליון), המשלב אנושיות וציניות עם תמימות, מנסה לעזור להם בניהול העסק תוך ניצול הידע ההייטקי שלו. הוריו, יורם טולדנו וענת מגן-שבו, חפים מכל הידע הזה, אך האם, כל העת מתנגדת לשיטות החדשות, וטוענת שבזמנו של אביה הגנגסטר ז"ל (ששון גבאי שתמונתו תלויה במשרד כמו היה אייקון דתי או נשיא המדינה), את ההעברות עשו בצורה פשוטה וחכמה לא פחות.
היתקלותו של האב בבחור מוגבל נפשית, המבקש ממנו לתרום למען חבורת מוגבלים המבקשים להציג הצגה בפסטיבל במקדוניה, שהיא במקרה היעד של "קו ההעברה", מעוררת אצלו את הרעיון: לנצל את מטענם כדי להבריח בתוכו את הסמים, כי מי בכלל בודק מפגרים, חרשים ואילמים? ומכאן מתחילה העלילה לתפוס אותך בגרון. כדי לממש זאת, הוא עוטה על עצמו תפקיד שונה ממהותו האמיתית, ומתחזה למפיק-ספונסר של הלהקה לנסיעתה עם ההצגה לפסטיבל המוגבלים במקדוניה.קטעי התחזותו למפיק, עם כל בורותו, מהווים שיאים קומיים מבריקים.
חבורת המוגבלים (אסור לומר "מפגרים") מקסימה אותנו אחד-אחד. כל אחד עם המוגבלות שלו, וביחד, כל שחקן עושה את התפקיד בצורה מבריקה. כמו אפרת בוימולד כעיוורת יפה המשחקת בהצגה-שבתוך-הצגה את יוליה. נדב ניטס משכנע בתפקידו כלקוי שכלית, ילדותי, העושה את "רומיאו" בחוסר כשרון מוחלט. מה שמאפיין את רוב ה"שחקנים" המוגבלים. כמו אורנה רוטברג כ"חמדה", שבאמצע החזרה הגנרלית להצגה רומיאו ויוליה, לא פוסקת מלבלוס כריכים; דיקלה הדר כ"קשת" - הבימאית (הנורמלית) של להקת המוגבלים, מבריקה במשחקה בדיאלוגים שלה. < כ"כהנא" בתפקידים שונים, שבכולם בולט פיגורו הקשה אך מלא החן, כובש כל לב. ליאור גרטי כ"נדיב", מקסים, ומכמיר במיוחד בסצינת הנישואין של רומיאו ויוליה; יניב לוי במשחק מאוד רבגוני וכובש כ"ינון", חסר הכשרון באופן מוחלט בהצגה-בתוך ההצגה של המוגבלים, שכל שמעניין אותו הוא מתי כבר יוכל לרכוש בדיוטי פרי את נעלי "פומה" בהן הוא חושק.
אך על כולם, מנצחים על התפתחות הדרמה הקומית יורם טולדנו, שכאן ניתנת לו האפשרות להמחיש את כשרונו המגוון על כל צדדיו. פשוט נפלא. כך גם ענת מגן-שבו, (שהפציעה בהצגת "מיקווה"), כאן, כמעצבת שמלות כלה - ממשיכה להיות הדמות הריאלית במחזה אך שופעת אימרות קומיות ומעוררת את בלוטות הצחוק ללא הרף. לידם - בנם האינטלקטואל, יניב ביטון, שמאז הופעתו ב"חקירת מותו של אנרכיסט מפוקפק" רק עולה ועולה, וכאן הוא ניצב בראש סולם הקומיקאים שלנו. ולהצחיק - זה הרבה יותר קשה מלשחק דרמה, אומר שייקה לוי מהגששים....
איש השרירים, שומר הראש של המשפחה המאפיוזית, הוא "טיראן", חי מאור בהופעה מרשימה מאוד בחזות, בביטויים מהסלנג המפיונרי, השש לקבל הוראות במיוחד כשמדובר ב"למחוק" כל מי שיצוו עליו: כל רגע בו הוא על הבמה - מרנין במיוחד, והוא כניצוצות אור המגיהים על כל האירועים המתרחשים בתזמון מופלא ובסופר מקצועיות של הבימאי. הופעתה הכה נוגעת ללב של אורטל אוחיון כאילמת, מדגישה את יופיה ועושר הבעותיה. עיצוב התלבושות המוקפד והיפהפה של אולה שבצובלילי בן נחשון, המוזיקה של < (צעיר היוצרים), התאורה של קרן גרנק ועזרתה של ענת נתנזון לבימאי - כל אלה תורמים את חלקם להפקה הכה משובחת ומתוקתקת לעילא ולעילא.
ההצגה מביאה להתעלות מצב הרוח, ממלאה את הצופים בעונג ללא גבול, כך שהשם "מוגבלים" הוא ממש ההפך ממה שקורה על בימת בית לסין. הבימוי פורץ גבולות במיזוג הז'אנרים של הריאליה, החלום, ההזיות והמצב הכביכול לא נעים של להיות מוגבל מאיזו שהיא סיבה. הצופים יוצאים עם חיוך והרגשה נהדרת, בכמות כזו - שנדיר לחוות בקומדיות. גם אלה היושבים קפואים לרוב בקומדיות - משתחררים מכל החרצובות, וצוחקים עד דמעות.
הצלחה כבירה חסרת ממדים. ושאפו ליוצרים ולשחקנים.

תאריך:  26/10/2014   |   עודכן:  26/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פרקליט המדינה לשעבר משה לדור יצטרך להסביר - טוב מאוחר מאשר בכלל לא - מדוע נמנע מפעולה נגד השופט יצחק כהן למרות החשדות שהובאו לידיעתו על עבירות מין שביצע כבודו    פרקליטים וקציני משטרה מטייחים פרשות וחקירות אך המערכת מגוננת עליהם
יואב יצחק
גדעון סער הודיע על החלטתו להתפטר מהממשלה "אחרי חגי תשרי"    אלא שהחגים חלפו, ובינתיים גם התחקירים נגדו נגנזו    עכשיו מתברר כי סער, כמו סער, מתקשה להיפרד מכהונתו כשר בממשלה
טובה ספרא
המציאות שאיתה נלמד לחיות בשכונה, עד שהעולם "הנאור" יבין    העיתוי של משה כחלון עלול לפגום בתוכניות המקוריות שלו    יהיה עלינו ללמוד לקחת אחריות אישית ולכבד גם חילוקי דעות
איתמר לוין
ערב עיון מעלה שורה של שאלות כבדות משקל על יחסי צה"ל והחברה: מהן ציפיות האזרחים מהצבא? מה קורה לציבור הדתי-לאומי? האם צה"ל יכול להמשיך להיות צבא העם? כיצד השירות בו משפיע על החיים האזרחיים?
יובל יועז
מרוב ייעוץ משפטי והגנות לעיתונאי, אומר עיתונאי ותיק העוסק בתחום, יוצא שאפשר לארוז כמעט כל טריפה עיתונאית באריזה משפטית אפקטיבית. "אין כמעט בעיה לעשות כתבה שתהיה חסינה לגמרי מלשון הרע ותעביר את אותו מסר בדיוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il