X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אשת הנדל"ן של השבוע

החגיגה המשולשת של דפנה הרלב

שבוע לפני יום הולדתה, חגגה את הנחת אבן הפינה לשכונת דירות להשכרה ראשונה מסוגה בישראל - וזה שבועיים לאחר שרכשה, עם שותפים, מגרש לבניית קניון בן 50,000 מ"ר בסרביה פלא: בונים לפני המועד שהבטיחו
▪  ▪  ▪
דורון אביב, דפנה הרלב ויאיר לפיד [צילום: סיון פרג']

בסוף השבוע הבא תחגוג אשת העסקים דפנה הרלב, מבעלי חברת הבנייה המובילה אביב, את יום הולדתה ה-56. זה יהיה בסופה של חגיגה משולשת, עסקית ואישית: השבוע הניחה את אבן הפינה לשכונת המגורים הראשונה לדירות להשכרה בארץ, ברמת השרון, ולפני שבועיים רכשה, עם שותפיה, מגרש לבניית קניון בן 50,000 מ"ר בסרביה.
חגיגות ואירועים אלו באו ימים ספורים לאחר אירוע זכרון משפחתי מעציב: בכ"ה תשרי התכנסה משפחת אביב, בצנעה כדרכה, כדי לציין 13 שנים לפטירתו ללא עת של אבי המשפחה, משה אביב, בתאונה, בשמחת תורה. אביב היה גדול הקבלנים הפרטיים בארץ, מומחה מאין כמוהו לא רק בעסקות רכישה ובבניה, אלא גם בהערכת השוק: כשהחל לבנות את מגדל משה אביב בן 70 הקומות - מגדל המשרדים הגדול בישראל עד היום - הצהירו "מומחים" רבים, שהמגדל ישאר חצי ריק. כיום, המגדל בתפוסה מלאה, וחברת אביב היא אחד מעשרות דיירים.
חברה פרטית בבעלות שתי חברות פרטיות
פטירתו הפתאומית של אבי המשפחה העבירה את הניהול לבן, המהנדס דורון אביב, 58, כיום יו"ר החברה, ולאחותו דפנה הרלב, כיום המנכ"ל. החברה פרטית. היא נמצאת בבעלות שתי חברות פרטיות, בבעלות האח והאחות. אין פרטים על מבנה הבעלות ועל הרווחיות של החברות.
החברה נכנסה בשנים האחרונות לשורת עסקות מוצלחות. למשל, היא מכרה את החברה-הבת אוסיף בדיוק בזמן, לארקדי גאידמק, ששילם בעדה 600 מיליון שקל (!) זה עתה סיימו לבנות מגדל משרדים על מגרש צים, בשדרות רוטשילד פינת נחלת בנימין בתל אביב - והכל מושכר. כדי לספר על כל העסקות יש צורך בכמה כתבות.
לא פלא שיאיר לפיד הגיע
המיוחד בעסקה ברמת השרון הוא, שזו הפעם הראשונה שחברת אביב נכנסת לבניית דירות להשכרה. יותר מזה, זהו הפרויקט הראשון מסוגו בישראל, ראשיתו של חזון "150 אלף הדירות להשכרה" (הרחוק ממימוש) של שר האוצר יאיר לפיד. אין פלא שלפיד הגיע להנחת אבן הפינה, בוסס קצת בבוץ, ברך, ומיהר עם ראשי החברה לאחת החפירות, כדי להניח את אבן הפינה.
האמת היא, שהבניה התחילה הרבה לפני הנחת אבן הפינה. השבוע כבר ראינו מרתפי חניה ושורת מנופים פעילה. לפני שלושה ימים יצקו את "הרפסודה", הבסיס לבניינים, מעל לחניונים. חברת אביב מקדימה, כמקובל אצלה, את לוח הזמנים, תופעה נדירה בעולם העסקי של ישראל.
בחודש מאי קנו את המגרש מהמדינה ב-45 מיליון שקל, ואז העריכו שהבניה תתחיל בעוד כשנה. המצב בשטח: תוך חמישה חדשים חתמו על החוזה עם המדינה, שכרו פועלים וציוד, חתמו על חוזי מימון, ערבות ביצוע וביטוח הקמה שם שתי חברות ביטוח ובנק גדול (דיסקונט), קיבלו היתר בנייה מהעירייה - והחלו לחפור ולבנות, הכל לפני "הנחת אבן הפינה"...
- מדוע שחברת אביב המובילה תכניס את הראש הבריא שלה למיטה הבעייתית של דיור להשכרה?
דפנה הרלב: "אנחנו אוהבים אתגרים. אנחנו נכנסים לתחום חדש בישראל - בנייני מגורים בתור נדל"ן מניב. זה גם פתרון אמיתי למצוקת הדיור של מעמד הבינים, וחברתנו רוצה לסייע.".
"אנחנו מבטיחים דירה ל-10 שנים ויציבות"
- איך זה פותר?
הרלב: "חוזי השכירות הרגילים בישראל הם לשנה, עם אופציה לשנה נוספת. השוכרים אינם יודעים היכן יגורו בעוד מספר חודשים. הם לא יכולים לתכנן לטווח ארוך, ואפילו בית הספר הוא בעיה. בפרויקט שלנו, בן 246 הדירות, יחתמו השוכרים על חוזים, המאפשרים להם להתגורר עד 10 שנים. הם יוכלו לתכנן תקופת חיים מראש, ביציבות. הם יתגוררו בדירות חדשות ומודרניות, בעיר טובה, ולא בדירות ישנות "כמקובל". שכר הדירה יהיה ידוע מראש. 25% מהדירות יושכרו לזכאי משרד הבינוי בהנחה של 20% משכר הדירה המקובל בשוק. חברת ניהול תפקח על טיב ואיכות הבניינים, ותגבה מהדיירים כ-450-360 שקל לחודש".
- מי תהיה החברה?
- הרלב (צוחקת): החברה תהיה בבעלות חברת אביב. אנחנו אוהבים לעשות הכל בעצמנו. (יש להרלב מניע נוסף לכך שהחברה תהיה שלה, ועל כך בהמשך).
- ואם השוכר ירצה לצאת?
הרלב: הוא יכול להודיע לנו על כל שלושה חדשים לפני תום כל שנת שכירות. איננו מודאגים: אני מעריכה שהביקוש לדירות יהיה גדול, ואולי אףך נצטרך להגריל בין הנרשמים.
על-פי נתוני חברת אביב, ישלמו שוכרים רגילים כ-5,200 שקל לחודש בעד דירת 4 חדרים, ומקבלי ההנחה ישלמו כ-4,100 שקל לחודש. שכר הדירה ל-3 חדרים יהיה, בהתאמה, 3,900 ו-3,150 שקל לחודש. זה לא זול, אבל סביר בתנאי השוק, ומה שחשוב יותר - החוזים יהיו כאמור לטווח ארוך. יהיו גם דירות 5 חדרים, לא הרבה, כי אחרי הכל מיועדת השכונה בעיקר לזוגות צעירים.
- מה בונים?
הרלב: שלושה מגדלים בני 13 קומות, 64 דירות בבניין, ומגדל בן 21 קומות, ובו 98 דירות. הדירות יהיו בנות 3 עד 5 חדרים.
אגב, משהו לא מסתדר בנתונים: על-פי האמור למעלה, מדובר בבנית 290 דירות. אבל, כיום מאושרות לבניה 246. אמנם,החברה ביקשה מהעירייה לאשר לה עוד 53 דירות, ואז תגיע ל-299, ולא ל-290. המספרים שוב לא תואמים.
איך מגיעים לתשואה של 6% ?
- זה יהיה כדאי?
הרלב: "על-פי חישובינו, תניב העסקה תשואה של 6%".
דבר אחד ברור: דמי השכירות יכסו בקושי את ההשקעה, וודאי שלא יבטיחו רווח.. ההשקעה תהיה 360 מיליון שקל (כולל מימון). היא תמומן בעיקר על-ידי הלוואה מחברת הביטוח הראל, כ-280 מיליון שקל, ל-20 שנה, צמודה למדד ונושאת רבית. שכר הדירה ל-246 דירות יכניס בממוצע 14.7 מיליון שקל לשנה, שהם 294 מיליון שקל ל-20 שנה. אם תאושר תוספת דירות, יכניס שכר הדירה 17.8 מיליון שקל לשנה, שהם 356 מיליון שקל ל-20 שנה. במקרה הטוב ביותר, יכסה שכר הדירה בקושי את ההשקעה. אז היכן הרווח?!
הרלב: "נכון, אנחנו מביאים בחשבון כמובן גם את האפשרות למכור את הדירות עם תום ההתחיבות להשכירן, בשנת 2037, בעוד 20 שנה (שנהיה בריאים עד אז). 20 שנה.
זו כמובן הסיבה העיקרית להקמת חברת הניהול: בעוד 20 שנה יעמדו למכירה דירות יד שנייה, שעברו כמה שוכרים. תפקידה של חברת הניהול יהיה לשמור על הדירות, הבניין והשטחים הציבוריים, כדי להבטיח שיהיו במצב טוב, ואפשר יהיה למכרן במחירים סבירים. בכמה? ניתן להעריך שהדירות ימכרו בכ-2.5 מיליון שקל בממוצע. זה יתן 750 מיליון שקל, שהם באמת תשואה של 6% לשנה.
אם בכל הנוגע לעסקים מוכנה דפנה הרלב לתת פרטים ונתונים, במגבלות של חברה פרטית, הרי שבחייה הפרטיים היא שומרת על דיסקרטיות. עסקים לחוד ומשפחה לחוד. היא כלכלנית ומשפטנית בהשכלתה, בוגרת אוניברסיטת בר-אילן. נשואה למיקי, אם לחמישה ילדים. אחת הבנות, לירון שחף, 31, המתגוררת בכפר נטר, כבר נכנסה לעניינים, ומכהנת כדירקטורית בחברת אביב-ארלון, המשקיעה בארה"ב וסרביה, שבה יש לאביב-הרלב 40%.
אין מידע על שכרה והכנסותיה של דפנה הרלב, אך יש רמז קטן: באביב-ארלון, חברה שבה יש לה 20%, והיא עובדת בה במשרה חלקית, השתכרה אשתקד כ-450 אלף שקל. אפשר להניח שבחברת אביב, שכרה גבוה פי כמה. על-פי היקף העסקים, היא ראויה כנראה לכל שקל.

תאריך:  07/11/2014   |   עודכן:  07/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החגיגה המשולשת של דפנה הרלב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי להיות קבלן
אהוד פרלסמן  |  7/11/14 14:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
היצרים צפים, עולים ומתפרצים בכל התחומים; הימים הם ימים בהם "יסירו את הכפפות"    שימרו על עצמכם; אווירה של כעס ואלימות תשתלט על השיח היומיומי, האישי, הלאומי והבינלאומי; אגרסיה בכל מקום ברחבי העולם    בליכוד ילמדו לשלב את האידיאולוגיה עם הקונצנזוס
רונית טואף
האמת שבכדי לרדת במשקל ואפילו בכדי לא לעלות במשקל, חשוב לשמור על הרגלי אכילה נכונים לאורך כל השנה    לפיכך, לא לחשוב על דיאטה אלא לאכול שפוי וזה אומר מהכל במידה הנכונה, תוך העלאת המודעות לבחירה טובה יותר של מזונות
זכי הלר
כוחות מד"א טיפלו השבוע בשלושה פצועים כתוצאה מפגעי חורף    במגן דוד אדום מזהירים את הציבור מפני הפגיעות האופייניות לעונה ומגישים את המדריך המלא לבטיחות בחורף
אמנון לוי
המאבק של היהודים הספרדים-חרדים בדרך לעצמאות פוליטית-דתית
שושנה ויג
אילנה גרף, אמנית בינלאומית, מספרת על תהליך איור תחת איום הטילים ועל המעבר לאמנות דיגיטלית והטוב שבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il