X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המילה קור גורמת לכולנו לרצות להתכסות בשמיכת פוך חמימה, בבית מחומם עם שוקו חם ביד תופעה שכיחה בתקופת החורף היא כווית קור כיצד ניתן להתמודד עם תופעת כווית הקור ואף להימנע ממנה
▪  ▪  ▪
יש להגן בקור על אזורים רגישים [צילום: פלאש 90]

כמו בכל שנה, בעונת החורף הטמפרטורות צונחות משמעותית, הרוח מתחזקת, הקור חודר עמוק לעצמות ואנו מרגישים חסרי אונים מול הקור המתגבר. אחת מהתופעות הנפוצות ביותר המתרחשות בעת עונת החורף והשינויים במזג-האוויר, הן כוויות הקור.
כווית הקור היא למעשה פגיעה ברקמות הגוף המתבטאת בצלקת ובנמק, הנובעת מחשיפה לקור קיצוני. בארצנו הקטנה אנו לא מתמודדים עם קור שיורד מתחת לאפס מעלות, אך במדינה חמימה כמו שלנו, גם צניחת טמפרטורות לכמה מעלות בודדות, יכולה להוביל לכוויות קור קלות. האיברים הבולטים ביותר אשר חשופים לכוויות קור, הם אותם איברים שלרוב לא מוסתרים מתחת לבגדים כמו: האף, האוזניים והאצבעות. בטמפרטורה נמוכה מ-15 מעלות (מה שלמזלנו איננו חווים בארץ), מוצרים כלי דם הקרובים לעור, במטרה לשמור על חוף גוף כללי.
התסמינים הבולטים של כוויות קור הם: איבוד הצבע של העור המלווה בתחושת שריפה או עקצוץ של העור, אי-תחושה או כאב עז. כוויות קור קלות מתבטאות לרוב באודם על היד, עקצוצים קלים ולעיתים אי-תחושה מקומית וחוסר נעימות באופן כללי.
במידה וכווית הקור רצינית ודורשת עזרה רפואית, יש להרחיק את האדם מהקור לאזור חם, לעטוף את האזור הנגוע בתחבושות ובגדים ולהחיש את הנפגע לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי. פגיעות כאלה מתרחשות לרוב בתנאי מזג-אוויר קיצוניים. בעונת החורף בישראל אנו נתקלים לרוב באנשים הסובלים מכוויות קור קלות המתבטאות בעיקר באודם על היד וחתכים קלים. לאותם אנשים אני ממליץ לחמם את האזור ואף למרוח משחה.
את הילדים, שאף רגישים יותר לקור, יש להקפיד לכסות היטב ובמידה ובכל זאת נוצרה כווית קור, לטפל במיידי על-מנת להקל עליהם ולמנוע את החמרת המצב.
החורף הישראלי אומנם קר, אך במדינות אחרות, עונת החורף היא קרה אף יותר. לאותם אנשים הנוסעים לטיולי סקי, טראקים ביערות, טיפוס הרים באזורים קפואים וכדומה, עליכם להיות מודעים לסיכונים הנלווים לאותם טיולים. סיכונים כמו: קור קיצוני, רטיבות, רוחות חזקות, זרימת דם מוגבלת (היכולה להיגרם מבגדים או נעליים לוחצים), תנוחה לא נוחה, עייפות ועוד, יכולים להוביל לכוויות קור רציניות.
על-מנת למנוע את אותם סיכונים, יש להיערך בצורה מתאימה לטיולים ומצבי קור קיצוניים, בעזרת בגדים מתאימים והגנה על אזורים רגישים (כמו למשל: כפפות לידיים, מחממי אוזניים, כמה שכבות של גרביים וכדומה).
בעזרת שימוש בציוד המתאים, ניתן להימנע מאותן כוויות קור ולהמשיך ליהנות מהטיול הקר. ובארצנו הקטנה ישראל - מעיל, כפפות, גרביים, מגפיים וכובע צמר מחממים, יעשו את העבודה נאמנה וישמרו על כולנו חמימים ומוגנים מכוויות הקור.

הכותב הוא מומחה ברופאת ילדים ויועץ למותג בפנטן פלוס
תאריך:  16/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחורף הקרוב לא חייבים לסבול מכוויות קור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ברכה ועורכות הדין המייצגות אותו בבג"ץ מסרו תגובה משלימה לבית המשפט העליון שכוללת שימוש מניפולטיבי בקטעי עדויות מחקירת הרב פינטו    מציגים באופן מניפולטיבי שבועתו של הרב פינטו שלא נתן שוחד לברכה, כעדות כביכול שלא נתן סיוע כספי לברכה    המטרה: לבלבל ולהרחיק את השופטים מהמידע הפרטני ומהעדויות על טובות הנאה שקיבל ברכה שלא כדין
אלון מאיה
למשך החורף הרוח מתקררת, הקור יותר דומיננטי ואנרגיות האדמה יורדות ומתכנסות פנימה ומטה, הטמפרטורה יורדת, החיות מתכנסות לשנת חורף והכל מאט    אנרגיית העולם מתחילה להתקבץ פנימה ולמטה    זה זמן טוב גם לאדם לעשות שחרור מנטלי ורגשי
ראובן לייב
שלא כבפעמים הקודמות שפקדנו אותה - ירדה הפעם מסעדת "דרבי בר", שבמרינה של הרצליה, מגדולתה, והגישה לנו תפריט שבהחלט ידע זמנים טובים יותר
ד"ר מאיה איש-שלום
מרבית הסוכרתיים אינם מודעים לכך שמחלת השפעת עלולה להוות עבורם בעיה גדולה יותר מאשר אנשים ללא סוכרת, ולכן לא תמיד לוקחים בחשבון את אפשרות החיסון נגד שפעת כבר עם תחילת החורף
גלי וינרב
טוענים: חברות התרופות לא משקיעות מספיק בפיתוח תרופות חדשניות, למרות פוטנציאל השוק שלהן    בינתיים, במעבדה של פרופ' דקל בשיבא עובדים על הדור הבא של הטיפולים    וגם: האם ישראל היא מעצמת סחר בכליות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il