X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ביקורת: "שקר בנפשנו" - מחזהו של סם שפרד על אלימות במשפחה - נוקב וכואב - בית צבי
▪  ▪  ▪
משחק נפלא [צילום: אייל לנדסמן]
[צילום: אייל לנדסמן]

מחזהו של סם שפרד, המחזאי, תסריטאי, במאי והשחקן האמריקני "שקר בנפשנו" עוסק באלימות במשפחה וזוהי הפקה נוקבת וכואבת, מרגשת וטעונה. הבמאי דב רייזר הצליח לצקת בהצגה העולה בבית צבי ברמת גן את נפתולי האירועים הקשים והכואבים של שתי משפחות אמריקניות ולהאיר את הסוגיה של אלימות במשפחה באור נוקב וחד, בזכות להקת השחקנים המוכשרת.
שפרד, שזכה בפרס פוליצר על מחזהו "קבורת ילד" בשנת 1978, כתב את "שקר בנפשנו" בשנת 1985, ביים והעלה אותו באוף-ברודווי עם הרווי קייטל בתפקיד מרכזי. שפרד נחשב למחזאי ויוצר בולט, אך גם זכור כמי שהתחמק מגיוס למלחמת ויטנאם בנימוק שהוא מכור להרואין ולסמים נוספים.
המחזה עוסק בשתי משפחות. ג'ייק הוא בעלה האלים של בס שערב אחד הוא מפליא בה את זעמו ונמלט כיוון שהוא סבור שרצח אותה. הוא מספר על כך לאחיו פרנקי. התברר כי האישה, בס, נפגעה קשות ולקתה בנזק מוחי והיא עוברת להתגורר בבית הוריה, ביילור ומגי. ביילור הוא רודן משפחתי בפני עצמו ומתנהג בגסות כלפי הסובבים אותו ובמיוחד כלפי אשתו הממהרת לרצות את שיגיונותיו עד לרגע שבו היא זוקפת ראש וגם זוכה לנשיקה הראשונה שלה מידי בעלה העריץ.
תאווה ואלימות
במחזה אנו פוגשים גם את אמו של ג'ייק, לוריין ואת אחותו, סאלי, הנאבקים על גחלת ההישרדות בבית המט ליפול מבחינת האווירה והתנהגותו של ג'ייק, שיש לו כנראה יד גם בסופו הטרגי של אב המשפחה. סודות ושקרים, תאוות ואלימות, הכול מתערבב באירועים הפוקדים את המשפחות הללו שהם בעצם בבואה של המתחולל בהמון בתים ומשפחות ברחבי תבל.
יהב קדוש מגלם את ג'ייק, בעל אלים שנראה שנפשו רופפת. יהב משחק באורח נפלא ומרגש, הוא מעצב את התפקיד באורח אמין ואין ספק שיש לו פוטנציאל נהדר.
שחר פולאק מגלם את ביילור, אביה של בס והוא מפגין משחק מעולה כעריץ משפחתי הסבור שעל פיו יישק דבר. שחר הוא בעל יכולת תיאטרלית משובחת.
מגי, אשתו, מגולמת בידי קסניה מרקוזה שמשחקת את האישה המשועבדת והכנועה באורח מצוין והיא ראויה לתשואות כף מיוחדות.
סיון רוזנברג מגלמת את בס, האישה המוכה שחוזרת לבית הוריה לאחר שלקתה בנזק מוחי. היא מצליחה להרשים את הקהל בזכות משחק דרמטי מרגש ונוקב. יש לה יכולת תיאטרלית בולטת.
מייק, אחיה, הוא דין עובדיה המוצלח שמגיש משחק אמין וראוי לשבח.
מאי אזולאי היא אימו של ג'ייק והיא משחקת באורח ראוי לציון ויש לה יכולות דרמטיות טובות מאוד. מאי היא שחקנית נהדרת.
שרון רוזנבאום מגלמת את אחותו סאלי ומשחקה הוא משובח, אמין ובהחלט מרגש.
עמית גיל מגלם את פרנקי ומשחקו הוא משובח, קולח וראוי לתשבחות מיוחדות.
המחזה מועלה לראשונה בישראל והתרגום של שלומי מושקוביץ הוא עכשווי ומוצלח. אבי שכוי עיצב תפאורה ראוייה. דנה ברלינר-קרן אחראית לתלבושות היפות. אורי מורג עיצב תאורה נאותה. דב רייזר ביים את המחזה באורח מצוין והוא גם אחראי לעריכה המוזיקלית.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינלאומי IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  23/11/2014   |   עודכן:  23/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אדית דניאל
אם אתם מוצאים את עצמכם חלשים ברוב מערכות חייכם - קיימת בכם חולשה מערכתית אותה ניתן לחזק באמצעות ההומאופתיה בכל אחד מתחומי החיים - אהבה, זוגיות, מיניות, עבודה, כסף, לימודים ומימוש עצמי
מוטי רביד
החוק המוצע אינו מחייב רופאים בכירים בבתי-חולים ציבוריים לעבוד במשרות מלאות, הוא לא ביטל את השר"פ בבתי-החולים בירושלים שכל התשתיות שלו נבנו במימון ציבורי    פעולות רבות שאפשר היה לעשות לא נעשו    ועל המעט שמבקשים לעשות, יצא הקצף וקמה מהומה
פרח לוי
בחירת הצבעים הינה דבר אישי ופרטני המשדר את העדפותיו של המשתמש, תוך התייחסות לתאורה הטבעית, גודל החלל והרצון להדגשת אזורים מסוימים בחלל    לכל חלל אופי ייחודי, ובהתאם לכך נבחר את גווניו וחומריו
סמי מיכאל
היהדות שלי מצווה ליהנות מפרי החיים בשלום ובשלווה כאן ועכשיו, כי כולנו מחר אל עפר נשוב. מי שלא בונה גן עדן כאן עלי אדמות, לא מחכה לו גן עדן בשום מקום אחר
יואב יצחק
תנ"צ אפרים ברכה, החשוד בקבלת טובות הנאה ובשיבוש הליכי חקירה ומשפט, הוא שחקר את השופט יצחק כהן בעבירות מין, והוא שממליץ על העמדתו לדין    וינשטיין וניצן מחרישים ובפועל לא נזהרים אפילו בכבודם של שופטי בית המשפט העליון, בפניהם תלויות ועומדות שתי עתירות נגד תנ"צ ברכה בדרישה לחוקרו ולהדיחו מתפקידו    התעלמות מעובדות כמוה כ"הוצאת אצבע משולשת" לשופטי בית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il