X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קומדיה קלה כנוצה [צילום: דניאל קמינסקי]
הצגה קלילה ומהנה לעת מצוקה כמו היום
אין כמו קומדיה קלה כנוצה, שאינה מצריכה מחשבה מעמיקה או התלבטות: זהו תענוג של צחוק בריא, במיוחד כאשר כוכבת חדשה וקומיקאית בחסד כובשת את לב הצופים בקלות כזו

מגי אזרזר, בוגרת הסטודיו של ניסן נתיב 2010, נכנסת בטבעיות לדמותה של גלתיאה, פסל האישה המרהיב שהפסל פיגמיליון הקפריסאי יצר והתאהב בה, בסיפרו העשירי של אובידיוס. הסיפור על היוצר המתאהב ביצירתו, עבר סיבוב מהמיתולוגיה היוונית, דרך מחזהו של "גורג' ברנארד שואו "פיגמליון", ובהמשך הפך למחזמר מצליח ביותר בעולם כולו. וילי ראסל המחזאי (גם של "שירלי וולנטיין" העולה בימים אלה ביידישפיל עם אודיה קורן, וכן של המחזה הנודע "אחים בדם") כתב את "לחנך את ריטה" שגם הוסרט כסרט עם מייקל קיין וג'ולי וולטרס.
את דמות הפרחה, חסרת ההשכלה, אך הצמאה להשכיל ולשפר את מעמדה מבחינה ערכית, ממלאה מגי אזרזר בחן כה כובש, בלהט דיבורה הבלתי פוסק כמעט והרווי במילים ואמירות מצחיקות, עד שהפרופסור מהאוניברסיטה הפתוחה שבחרה שילמד אותה באופן פרטי, רמי הויברגר, הופך כמעט לדמות שולית. היא ממקדת אליה את מלוא תשומת הלב, וכובשת אותנו כשם שבזמנו עשתה זאת בהצגה "מיקווה" גם כן בבית לסין, השחקנית והקומיקאית הנהדרת ענת מגן-שבו; גם היא כדמות העוברת הסבה ושינוי: שם - כחילונית המגיעה למיקווה כדי ללמוד לטובת חיי נישואיה לדתי, קצת כללי דת לנשים. מחזה זה עומד דרך אגב, לעלות בקרוב בתיאטרון היידישפיל.
את הקסם של מגי אזרזר ניווט נפלא הבימאי הכה מחונן רוני פינקוביץ' (שהוא גם מנהל תיאטרון המדיטק), בתוך תפאורה נעימה ומדויקת של אנה זיו, עם תלבושות של אורן דר, המדגימות את חיטובי גופה של הכוכבת הצעירה, ואת שלומפריותו של הפרופסור חסר האונים כמעט, מול פרץ ההתלהבות ואהבת החיים הנובע מהתלמידה הצעירה, בעוד אצלו - הגחלת בחיי נישואיו כבר כבתה כליל. למוזיקה הקולחת אחראי רן בגנו, ותאורה - קרן גרנק.
הויברגר, במשחק המדגים את יבשושיותו ובדידותו של המורה, מול העסיסיות של אזרזר - הצעירה מהמעמד הנמוך: שניהם ממחישים היטב את רעיונו של ראסל, המעמת את הדמויות תוך הדגשת השוני העצום בין מעמד נמוך וחסר השכלה, למעמד אינטלקטואלי המסתגר בתוך עצמו, עד ייבוש, וכיצד הנעורים והחיות גוברים על הכל.
הצגה קלילה, מהנה לעת מצוקה כמו היום - כשסביבנו יהום הסער, בעוד כמה מהפוליטיקאים שלנו מוצאים להם זמן לריב ולחולל מהומות, ולנו - יגישו את חשבון ההוצאות.

תאריך:  24/11/2014   |   עודכן:  24/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצגה קלילה ומהנה לעת מצוקה כמו היום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מגזין הטכניון
מחקר שנערך בטכניון ובמרכז הרפואי כרמל מוכיח כי שימוש בחלבון אמפרין בולם את התפתחותם של גידולים סרטניים, ויתר על כן - יוצר זיכרון חיסוני יעיל המונע התפתחות עתידית של גידולים כאלה
מאורי הירש
אנדרה לייסט, יהודי-ברזילאי בן 28, סטודנט לתואר שני במרכז הבינתחומי הרצליה, על האמונה החזקה בישראל, האנטישמיות בארץ מוצאו והמלחמה של חייו על תדמית מדינת ישראל: "העבודה למען ארץ ישראל היא קודש"
טלי ריפא
ארונות בחדרי האמבטיה נוטים להתחמם ולאגור לחות, העלולה לגרום לפירוק התרופות    בחרו נקודה קרירה ויבשה שאיננה חשופה לאור    שימרו את התרופות בתוך הקופסה המקורית
משה גרנות
על ספרה של זיוה שמיר "מעל כל במה - ביאליק והתאטאון"    ספרא - הקיבוץ המאוחד, 2014, 302 עמ'
גיל נוילנדר
כולנו שומעים מדי יום על וירוסים ותוכנות זדוניות שצצים מדי יום ברשת, אבל מה הם מנסים להשיג?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il