X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הכחול הקפוא [צילומים: מאיר אלפסי/באדיבות מגזין הידברות]
השליח שלנו לאנטארקטיקה
הצלם החרדי שמפיץ יהדות ביבשת הקפואה
הוא רק בן 29 אבל הספיק לבקר באירן, באלבניה, באיים הצפים ובעוד מקומות נידחים בגלובוס. הצלם החרדי, מאיר אלפסי, חזר לאחרונה ממסע ביבשת הקפואה, אליה נסע במטרה להפיץ יהדות. הבונוס: הוא חזר עם תמונות בלעדיות של ארץ הקרח, ועם הרבה תובנות. מעניין איך הוא התפלל במניין, ואיך עברה עליו השבת?

מסע אחר: תארו לכם שבמסגרת עבודתכם הייתם נדרשים לטוס, מדי חודש, ליעד אחר בעולם, לעיתים מבלי שיהיו לכם תנאי המחיה המינימליים ביותר, שלא לדבר על אוכל כשר. האם הייתם מוכנים לארוז פקלאות, להיפרד מן המוכר ולהחתים את הדרכון בצ'ק אאוט?
הצלם החרדי, מאיר אלפסי, עושה את זה כבר עשר שנים. פרו, הודו, צ'ילה, אלבניה, ברזיל, איטליה, האיים הצפים, אירן ולאחרונה יבשת אנטארקטיקה. אלפסי חזר ממסעותיו מצויד בחוויות ובעיקר בשלל תמונות.
מעניין? היכנסו לגלריית תמונות של מאיר אלפסי
אלפסי, חסיד חב"ד, התחבר למצלמה לפני עשרים שנה, כשהוא היה בן תשע. אז הוא התנסה לראשונה בצילום. אלפסי מעיד על עצמו שמלבד הצילום, הוא התעניין בתרבויות ובשפות שונות. "אני מניח ששילוב כל הפרמטרים יחדיו - יוצר אצלי את האהבה למקצוע".
זה לא קשה?
"אני אוהב את מה שאני עושה. לתחושה הזאת אין שום תחליף. שכשאתה אוהב משהו, אתה לא באמת מרגיש את הקשיים, או את חוסר הנוחות שאתה נאלץ לעבור תוך כדי עשייתו. מלבד זאת, הרבי מיליובאוויטש הורה לחסידיו להדפיס את ספר התניא, ולהפיץ אותו בכל מקום שבו נמצאים יהודים".
באשר לתהייה המתבקשת, מה לחב"ד ולאנטארקטיקה? אלפסי הצטרף לקבוצת חוקרים שנשלחה למקום, וכן, מסתבר שגם לשם מגיעים מטיילים יהודים. "בשבילי להגיע לאנטארקטיקה זה סוג של חלום שהתגשם", אומר אלפסי, "נהגתי לקרוא עליה המון ויום אחד פשוט החלטתי לנסוע".
כדי להגשים את חלומו היה עליו להשיג מימון של 40 אלף שקל. "לאחר שהמימון הושג ברוך השם, הגענו בטיסה לעיר אושוויה שבארגנטינה", משתף אלפסי, "שם עצרנו בארגון ה'בית היהודי' שצייד אותנו במזון מתאים ובציוד חיוני, ומשם עלינו לספינה שהפליגה לאנטארקטיקה. ההפלגה נמשכה כעשרה ימים, והיינו עשרה יהודים, כך שמבחינת מניין לתפילה היינו מסודרים".

מקיים את הציווי של הרבי: ספרי התניא הודפסו בספינה
מראות מיוחדים [מאיר אלפסי]

הכניסה ליבשת הקרח לוותה בלא מעט קשיים, בעיקר בשל צניחת הטמפרטורה מטה, בפרט ככל שמדרימים. על כן, קשה להתקיים שם.
צילמת בעלי חיים, למשל את דוב הקוטב הצפוני?
"אשמח לצלם, אם רק תראי לי איפה הם". מסתבר שבניגוד לאנטארקטיקה הצפונית, בה חיים דוב הקוטב הצפוני, אייל הצפון, שועלים, דולפינים ועוד, בקוטב הדרומי המצב שונה לגמרי. הודות לקיפאון, בעלי חיים לא שורדים בו. אם כי נמצאת בו תחנה המאוישת באופן קבוע על-ידי חוקרים ואנשי תחזוקה.
את הבטחתו להדפיס את ספר התניא, קיים אלפסי בספינה. במהלך ההפלגה חולקו הספרים לכל חברי המשלחת היהודיים ולמטיילים הישראלים.
איך עברה השבת?
"מעין עולם הבא ממש. קיבלנו את השבת כשהכל מסביב לבן ושקט. כשקידשנו היו מעט גויים שהביטו עלינו כאילו נפלנו מהירח, הם לא הבינו מה אנחנו עושים. אך התחושה הכללית הייתה מאוד טובה. מכיוון שהשבת באנטארקטיקה יוצאת מאוחר בלילה, ב-23:30, אפילו זכינו לטעום ממנה יותר ולהמשיך את ההנאה יותר".
מה הם הרשמים הכי חזקים מהמסע הזה?
"קודם כל אתה לומד להעריך מה שיש לך. אתה לומד להגיד תודה. להיות במקום כזה, ולחזור בלי רשמים, זה לא הגיוני. דווקא במקום כזה העדפתי להנציח הכל במצלמה הכי מתקדמת שיש לי – העיניים. נשמעתי לעצת הקפטן שאמר: 'תסתכלו טוב טוב מסביב, בעזרת העיניים שלכם. כל דבר אחר שיש לכם, כסף, מעמד, ממתקים – את הכל אפשר לקחת מכם. מה שאי-אפשר לקחת מכם הוא את ההרגשה והחוויה שאתם חווים ברגע זה'. הוא צדק. יש מראות שאי-אפשר לתרגם לתמונה, אז לפחות נהנים מהחוויה".

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  01/01/2015   |   עודכן:  01/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצלם החרדי שמפיץ יהדות ביבשת הקפואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דליה הקר-אוריון
"תפישת 'חוכמת ההמונים' גורסת שחוכמתו של ההמון גדולה בתנאים מסוימים מחוכמתו של המומחה היחיד ושהתנאים ההכרחיים לקיומה הם פלורליזם, הטרוגניות ומגוון דעות"    רשמים מפסטיבל החג של החגים בחיפה
עליס בליטנטל
אין קץ להפתעות. שוב מתגלית פנינה תיאטרונית דווקא בביצוע סטודנטים למשחק שיסיימו את לימודיהם בקיץ זה בסמינר הקיבוצים. הצגת "חיות, אדם" המאוד בלתי רגילה, מלאת העזה אך במינון מעודן. נוקבת בלב ונוגעת בנפש כל אחד, עם המון מוסר השכל וחומר למחשבה
שולמית קיסרי
יש משהו בלתי אירוטי בקריאת קטע ספרות פורנוגרפי המנותק מסיפור מעשה, שאינו חלק מרומן שלם שם אנחנו מתוודעים אל הגיבורים ואל חלומותיהם. הקטעים נותרים "יבשים" על-אף עיסוקים במין ובאירוטיקה. אין את תחושת ההיסחפות שיש לקורא הטובע בתוך הספר שלו
יצחק מאיר
המלאכים הם גם העדים אשר יתייצבו בבית דין של מעלה ויעידו על מעשיו הגלויים, וביותר על הנסתרים, של הנפטר
שירה כהן
שום דבר לא הכין את הרב אהרן פרידמן להתמודדות עם בן חולה. מאז חלפו למעלה מ-30 שנה, והאבא הצעיר הפך ליועץ ומחנך, שהציל מאות ממוות רוחני    ראיון מיוחד עם מחבר סדרת הספרים 'גם אתה יכול', שמוציא לאור ספר חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il