X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איומי דצמבר הפריצה המתוקשרת לשרתי חברת סוני מקבלת תפנית מפתיעה, אפליקציה שמבטיחה לכם את הסרט "הראיון" מדביקה את האנדרואיד שלכם בתוכנת ריגול ושימוש בהתרסקות מטוס אייר אסיה כפיתיון להונאות רשת. מה תקף אותנו בדצמבר?
▪  ▪  ▪
סוני. מי פרץ? [צילום: AP]

אחד הסיפורים החמים בגזרת הסייבר בחודש דצמבר עסק בפרשת הפריצה וההדלפות מחברת סוני, האחראית על הסרט "הראיון", אשר עלילתו מתארת התנקשות במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על-ידי זוג עיתונאים המגיע לראיין אותו במדינה הטוטליטרית הסגורה.
מיותר לציין שבקוריאה הצפונית לא אהבו את הבדיחה על חשבונם, אבל קיים ספק רב אם המדינה אכן עומדת מאחורי הפריצות וההדלפות – שכללו סרטים מלאים שטרם שוחררו, תכתובות פנימיות ואפילו מספרי טלפון של ידוענים כמו בראד פיט ועוד. חברת אבטחה בשם Norse, אשר עקבה אחר הסיפור, טוענת שהעקבות שהשאירו התוקפים מובילות לשישה אנשים, ביניהם עובדת סוני לשעבר, ולא לקוריאה הצפונית כפי שנטען תחילה.
היזהרו מאפליקציות שמבטיחות לכם את הסרט "הראיון" בחינם
הבאז התקשורתי סביב הסיפור לא חמק מעיניהם של פושעי סייבר אחרים, שלא עמדו מהצד והחליטו להצטרף לחגיגה, הפיצו אפליקציה זדונית למכשירי אנדרואיד במטרה לאסוף פרטי בנק של משתמשים. האפליקציה הזדונית הופצה בעיקר בקוריאה הדרומית, אך היא תקפה גם לקוחות של ה City Bank שהוא בנק בינלאומי. לפי הדיווחים, כ 20 אלף משתמשים נפלו קורבן למתקפת הסייבר הזו.
אתר מתחזה לפופקורן טיים נגד גולשים מישראל
אתר המתחזה לשירות הסטרימינג הפופולרי – פופקורן טיים – מנסה להדביק גולשים בתוכנת כופר מסוכנת. האתר המתחזה נראה זהה כמעט לחלוטין לאתר ההורדה האמיתי של תוכנת הפופקורן טיים, אך לחיצה על כל אחד מקישורי ה'הורדה' שולחת את הגולש לאתר חיצוני בו מותקנת על המחשב שלו התוכנה הזדונית. האתר מופיע ראשון בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים בגוגל "פופקורן טיים" בעברית – מה שמעיד על שימוש בטכניקות של קידום אתרים ולהגברת החשיפה להונאה.
התרסקות מטוס אייר אסיה כפיתיון להונאות סייבר
פושעי הסייבר ידועים בניצול סיפורים חדשותיים כדי להפיץ הונאות שונות באינטרנט ובמיוחד ברשתות החברתיות. סופה הטראגי של טיסת אייר אסיה שהתרסקה בשבוע שעבר לא שונה. מיד לאחר הדיווחים הראשונים על כך שאבד הקשר עם המטוס והחשש שהמטוס התרסק, החלו להופיע הונאות שונות עם "חדשות חמות" אודות הפרשה.
גולשים שמתפתים ללחוץ על הקישורים בהודעות כאלה מתבקשים להתקין "תוספים לצפייה בווידאו" ולעיתים גם מתבקשים לספק פרטים אישיים כדי לצפות בתוכן המבוקש. מובן מאליו שתוכן כזה כלל לא קיים ובפועל הגולשים התקינו תוכנות ריגול או וירוסים על המחשב שלהם או שהם סיפקו לתוקפים מידע שיכול לשמש אותם לגניבת זהות והונאות אחרות.
ההמלצה שלנו היא תמיד להיות סקפטיים על-אודות ידיעות חדשותיות אם אינכם יודעים בוודאות מה המקור שלהן ובכל מקרה להעדיף להתעדכן בחדשות באתרים רשמיים ומוכרים.

תאריך:  05/01/2015   |   עודכן:  05/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
גורמים פוליטיים מימין ומשמאל נדהמו מעוצמת המחאה החברתית בקיץ 2011. כשלא מצאו מענה למחאה זו ולבעיות יוקר המחיה, הרחיקו את האשם מעליהם באמצעות הפניית האש לכיוון בעלי ההון בישראל - כך קובע עו"ד אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות בישראל
אלי אלון
נושקת למדרשת רופין שוכנת "חוות הנוי" עמק חפר שהוקמה לפני 65 שנה על-ידי משרד החקלאות כגן אקלום ומחקר לצמחי נוי. בשנים האחרונות עולה חשש כי המקום יפונה וייבנה בו נדל"ן. האם יישמר צביונה של החווה?
גלית פרי
בעולם שבו תוחלת החיים עולה, גם הצורך להמשיך ולתפקד פיזית ושכלית, עולה ללא קשר לגיל הביולוגי    מסתבר שפעילות גופנית מעכבת את תהליך ההזדקנות במוח
אברהם (אברי) גלברשטט
על ספר הילדים השני של מנחם מ' פאלק, "לפי עטלפי, אבא או אמא"    כל הספר הוא על מערכת יחסים מיוחדת, כנה ויפה, בין הכלבה לבין הילד הקטן
שושנה ויג
ספרו האוטוביוגרפי של יוסף כהן אלרן, ימים ולילות, הוא ספר שמעניק צוהר גם בפיוט וגם בפרוזה לעולמו הפנימי של סופר שכתב ספרים רבים    ספר על תקומה והגשמה ועל חיים בצער ולחץ ועל צמיחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il