X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אין ספק, שצריך להיות אמיץ להוציא אלבום אשר מקשר בין מוזיקת ערב למוזיקה מערבית מתקדמת, בייחוד בתקופה בה אנו נמצאים
▪  ▪  ▪
מוסיקה ייחודית

בעת שירותי הצבאי האזנתי לקולה המיוחד של זמרת בשם דקלה דורי, ובהתחלה אני מודה לא הצלחתי להקל את השילוב שקולה הענוג שילב בין מוזיקה ערבית, למוזיקת הפופ. השילוב בין מוזיקה ערבית למוזיקת פופ אשר בא לידי ביטוי באלבום "אהבה מוזיקה"
הפגישה של דיקלה עם סולן להקת "איזבו" רן שם-טוב הוליד אלבום אשר משלב בין סגנונות שונים ומורכבים של מוזיקה.
אלבום הבכורה שלה "אהבה מוזיקה" אשר יצא בשלהי שנות האלפיים מכיל מוזיקה ערבית אשר שונה מאוד מן המוזיקה המזרחית אותה אנו מכירים.
כך, בעוד המוזיקה המזרחית התפתחה מן המוזיקה היוונית, המוזיקה הערבית מכילה שפע של סגנונות הלקוחים ממצרים, עירק, אירן, לוב (בדומה למוזיקת עולם).
באלבום נכלל שיר בשם "בסתנה" (שפירושה מערבי הינו: מחכה) אותו שרה דקלה בערבית, אך גם כשהיא שרה בשפה העברית נדמה לך שאתה שומע את א'ום כולת'ום, ולא זמרת ישראלית אותנטית. זה בא לידי ביטוי גם בעיבודים של שם-טוב אשר הוסיף תזמורת לחלק משיריה של דקלה, ועד שילובם של כלים מזרחיים הנוגעים מעט במוזיקת הפופ העדינה והשבירה.
בשנת 2004 מוציא הצמד אלבום נוסף בשם "עולם". בשנת 2010 מוציאה דקלה אלבום שלישי בשם "ארלוזורוב 38". אלבומה האחרון בינתיים שראה אור בשנת 2014 נקרא "ואם פרידה". אלבום זה בהפקתו של עידן אוחיון משלב בין סגנונות שונים כגון: רוק, פופ, מוזיקת ריקודים, ומוזיקת נשמה.
אין ספק, שצריך להיות אמיץ להוציא אלבום אשר מקשר בין מוזיקת ערב למוזיקה מערבית מתקדמת (בייחוד בתקופה בה אנו נמצאים).
פרויקטים נוספים בהם מעורבת דקלה
המסתוריות הניבטת מפניה וקולה של דקלה באה לידי ביטוי במיזמים בהם השתתפה ואיש אינו מקשר אותה אליהם. כך, למשל, היא כתבה שירים לזמרים כגון: שרית חדד, מוש בן-ארי, מאיה בוסקילה, ושלומי סרנגה. היא שיחקה בסרטים "עדות" ו"אביב לילד הבוכה". היא הלחינה עם שאול בסר את הסרט אשר היה מועמד לפרס האוסקר "גט -משפטה של ויויאן אמסלם", היא הלחינה את שיר הפתיחה לסדרה "רביעיית רן ונבחרה להפיק את אלבומו של אביתר קורקוס אשר זכה בעונה הראשונה של "הכוכב הבא".
בניגוד לתחילת שנות האלפיים שבה החלה לפעול דקלה, היום מקבלת המוזיקה הערבית ביטוי נרחב בעיקר ביצירותיהן של להקות כמו "אורפלנד" ו"כנסיית השכל" אשר מוכיחות כי ניתן לשלב זרמים שונים של מוזיקה גם אם לכאורה אין ביניהם שום קשר.
לכל זמר \זמרת יש את הייחוד שלו. אצל הזמרת דקלה דורי זה בא לידי ביטוי בכך שהיא לא מתביישת במוצאה המצרי, ומצליחה לשלב אותו בצוותא עם המוזיקה המתקדמת של היום.

תאריך:  11/01/2015   |   עודכן:  11/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ראש עיריית קריית אונו קידם בשנים האחרונות 3 פרויקטים בפינוי-בינוי    וגם: 72 דירות חדשות בפרויקט תמ"א 38    עכשיו הוא מקדם פרויקט ראשון מסוגו של בינוי-פינוי, וגם מודאג מהסחבת של פרויקט תל השומר
יוני בן-מנחם
חילופי האשמות חריפים בין תנועת חמאס לממשלת ההסכמה הלאומית על-רקע מאבקי השליטה ברצועת עזה. תנועת חמאס שוקלת להקים גוף חלופי שינהל את המשבר הכלכלי ברצועה
מגזין הטכניון
במסגרת פרויקט PJIP, המשותף לישראל, ירדן והרשות הפלשתינית, מפותחות טכנולוגיות חדשות להתפלת מי שפכים לצורך השקיה חקלאית    שיחה עם מתאם הפרויקט, פרופסור יוסף הגין
טובה ספרא
אין שקט מאחורי גבו של אריה דרעי. האם נשמע עוד קלטות?    הגירושין בש"ס לא הפתיעו כלל    תקופה אינטנסיבית המשפיעה בכל הרבדים ועל כל אינדיבידואל בדרך שונה    תחזית אסטרולוגית שבועית: 15.1.15-9.1.15
אנדרי מטיאס
הקפידו על אוורור נאות, לשם תחלופת אוויר ומתן אפשרות כניסת אוויר צח    הרחיקו תנורי חימום הפועלים על אש גלויה או גוף חימום גלוי כגון תנור חשמלי מחפצים העשויים להתלקח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il