X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שלי יחימוביץ' לא דייקה כאשר אמרה שכל התרומות לקמפיין שלה באו מ"עמך" איציק שמולי גילה שעם מחאה חברתית לא משלמים במכולת אלדד יניב לוחם בטייקונים - אבל גם יודע להיעזר בהם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

יומיים של פריימריז לפנינו: במפלגת העבודה (יום ג', 1.1.15) ובבית היהודי (יום ד', 14.1.15). ההתמודדות בבחירות מקדימות מצריכה לא מעט כסף, בשל הצורך להגיע לרבבות בוחרים, והדרך החוקית והמקובלת לעשות זאת היא בגיוס תרומות.
החוק קובע שהסכום המירבי לתרומה מאדם בודד הוא פונקציה של מספר חברי המפלגה, כך שהוא נקבע בפועל רק בדיעבד. מבקר המדינה בודק לאחר הבחירות את המימון של כל אחד מהמתמודדים, ומי שקיבל תרומות מעל המותר - מחויב בתשלום קנס לאוצר המדינה. יש שיאמרו, שזהו סיכון כדאי, כי כניסה לכנסת שווה כמה אלפי שקלים נוספים או במקרה הגרוע כמה רבבות שקלים. יש לשים לב, שהתרומות החורגות אינן מוחזרות לתורמים, כך שמתמודדים יכולים לשים בצד סכום מסוים כעתודה לאותו קנס ו"לחגוג" על תרומות מעבר לקבוע בחוק.
פרטי התורמים מתפרסמים בזמן אמת באתר האינטרנט של משרד מבקר המדינה. כאן נביא מבט רק לשלושה מן המועמדים הבולטים בפריימריז של העבודה, ומחר נעיף מבט על המתרחש בבית היהודי.

שלי יחימוביץ'

יושב-ראש מפלגת העבודה לשעבר, המקווה להיות מספר שלוש ברשימתה לכנסת ה-20, התגאתה בכך שאספה תרומות מאזרחים מן השורה ולא מטייקונים. נכון, אבל לא לגמרי מדויק.
יחימוביץ' גייסה 224,000 שקל מלמעלה מ-700 תורמים, אבל 59,000 שקל - דהיינו 25% מכלל התרומות - באו מעשרה תורמים גדולים (לא כולל בני משפחתה). יש לציין, כי התרומות לא היו גדולות ביחס לאלו שקיבלו מועמדים אחרים ושלא מדובר באנשי עסקים ידועים ומהשורה הראשונה. ובכל זאת, לומר שכל התרומות באו מ"עמך", זה כאמור לא ממש מדויק.
התורם הגדול ביותר ליחימוביץ' היה רפאל אוחיון עם 11,000 שקל. איש התוכנה אורי בן-משה תרם 9,000 שקל; איש הנדל"ן דניאל יאמר, לשעבר בעלי מכבי נתניה, תרם 5,000 שקל; אותו סכום קיבלה יחימוביץ' מנפתלי שמשון, מבעלי חברת ניר-עם.

איציק שמולי

אחד ממנהיגי המחאה החברתית הסתפק בגיוס צנוע יחסית של 105,000 שקל מ-16 תורמים. שמולי היה בעבר ממנהיגי הסטודנטים והתרומות לקמפיין שלו נשענות במידה לא מבוטלת על אותם קשרים. כך נמצא ברשימת התורמים שלו את בעלי מכללת כרמל והמנכ"ל שלה, אבי ביתן וגיל רשף, שתרמו 11,000 שקל כל אחד. גל אחישי, מנכ"ל חברת הנסיעות איסתא שבשליטת אגודת הסטודנטים הארצית, הוסיף גם הוא 11,000 שקל.
שמולי יצא גם אל מחוץ לגבולות הסטודנטיאליים, ובין היתר קיבל 11,000 שקל ממנכ"ל חברת השילוח אוריין, חן למדן. אותו סכום תרמה לו שרון סופיה עבאדי. מרטין ישראלוב הוסיף 10,000 שקל.

אלדד יניב

עיקר פרסומו של אלדד יניב בא לו בשנים האחרונות ממתקפותיו על הטייקונים ועל השחיתות. ובכל זאת, גם הוא אינו בוחל בקבלת תרומות מאנשי עסקים מובילים.
עו"ד עדי סנילביץ תרם ליניב לא פחות מ-50,000 שקל - למעלה משליש מכלל התרומות שאסף המועמד (149,000 שקל מ-16 תורמים). אסף ויפתח ויזל, מבעלי השליטה בחברת האופנה פוקס, תרמו 10,000 שקל כל אחד. הפרסומאי יורם באומן, ראש מינהלת ליגת העל בכדורגל, תרם את אותו סכום; איש העסקים משה גאון הוסיף 11,000 שקל. מייקל אייזנברג, מהבולטים בתחום ההון-סיכון בישראל, תרם גם הוא 11,000 שקל, ואילו יזמית ההיי-טק אירית רפפורט הוסיפה 10,000 שקל. יעקב טננבאום, לשעבר מנכ"ל בנק מרכנתיל, תרם גם הוא 11,000 שקל.

תאריך:  13/01/2015   |   עודכן:  13/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפריימריז בעבודה: החברתי והלוחם בשחיתות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הצבועים לוחמים בשחיתות "קטנה"
ישע  |  13/01/15 12:15
2
איך נפלו גיבורים
מרק  |  13/01/15 12:51
3
"לא דייקה". הנה התרגום המדויק
מתורגמן מוסמך  |  13/01/15 13:38
 
- בהחלט נכונים כל דבריו של
אמת בדברי המגיב  |  13/01/15 14:06
4
ראש מפלגה שומר על זכות השתיקה
עטרה שגב קלימי   |  14/01/15 01:28
5
רק השמאל יכול להונות את הציבור
קורןנאוה טבריה  |  14/01/15 06:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עו"ד חיים שטנגר
מוטב תתעשת מפלגת הבית היהודי במהירות ותתחיל לדבר, בקול אחד ובקול צלול, אם מעוניינת היא להיות מפלגת רוב ולא מפלגת זנב, שבעזרתה ניתן להרכיב קואליציה פוליטית, זו וגם אחרת
עידן יוסף
במסגרת התוכנית לביטחון תזונתי העבירו שרי יש עתיד רק כמה מאות אלפי שקלים לעמותות מזון לנזקקים    האוצר: החלוקה אכן עוכבה
מחלקה ראשונה
איציק וולף
יום לפני הפריימריז גייס מטה הבחירות של ח"כ שלי יחימוביץ' את מקסימום התרומות הכספיות המותרות - 274,706    יחימוביץ': מודה מעומק הלב לכל אחת ואחד מ-956 התורמים, טוב שאני חייבת לציבור ולא לקומץ בעלי הון
איציק וולף
יועץ התקשורת תקף בדף הפייסבוק שלו את ח"כ שולי מועלם וטען כי עשתה הון פוליטי מהיותה אלמנת צה"ל    מועלם עצמה הודתה בעבר כי עברה על החוק ולא דיווחה לרשויות על נישואיה לצורך המשך קבלת קצבה ופנסיה צבאית
רשימות נוספות
נסטלבאום: הושעיתי כדי לרצות את ארדן  /  איתמר לוין
דרעי הודיע: חוזר לראשות ש"ס  /  איציק וולף
איחוד לאומי: סמוטריץ' בפנים; כלפה בספק  /  עידן יוסף
חזקת השקר האמין  /  אליקים העצני
המטרה החדשה של מוזס  /  איתמר לוין
זהירות: הסקרים  /  יעקב אסתרליס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il