X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ב"הרברט סמואל" התל אביבית מפליא השף הוותיק יונתן רושפלד לרקוח מטעמים פיקנטיים, כרוח הדמיון השורה עליו
▪  ▪  ▪
יונתן רושפלד, מסעדת הרברט סמואל

בים המסעדות המציף את הארץ יש רק מעטות שאכן התברכו ביצירתיות קולינרית. אחת שכזו היא "הרברט סמואל" הוותיקה, שעל הטיילת התל אביבית (רחוב קויפמן 6), בזכותו, כמובן, של בעליה, שף הצמרת יונתן רושפלד, הנחשב לגסטרונום בחסד עליון.
"הרברט סמואל", הנשקפת לחוף הים, היא מסעדה אלגנטית, מרווחת ומעוצבת היטב. על סועדיה היא משרה אווירה נינוחה וסולידית, עם מוסיקת-רקע חרישית נעימה. הגענו אליה בשניים, לעת צהריים, ואת שולחננו קידם לו תפריט-חורף עתיר במנות עסקיות מפתות.
פתחנו במנה של חציל אפוי, ששחה במרקם פיקנטי של רוטב חלבניו-ליים חמוץ ומתוק, שהשביח מאוד את טעמה של המנה. בת הזוג החליטה ללכת על סלט-עגבניות, שנחשב למנת הדגל של "הרברט סמואל". הסלט כלל עגבניות-שרי, עגבניות-תמר טריות וצלויות, פרוסות דקות של צנוניות, גבינת עזים יוונית וחלמון מבושל של ביצה. זהיו גם זיתי-קלמנסה, עם פלפל ירוק וחריף. לשתי המנות, שהיו עשירות בטעמן, התלוו לחמי הבית, צלוחית של זיתים ובקבוק גדול של סודה צוננת.
שיא היצירתיות
מעניינות לא פחות היו המנות העיקריות. אני הלכתי על אנטרקוט קצוץ עם טבעת-בצל - מנה מעודנת ונימוחה כחמאה. המנה השנייה כללה ניוקי-ערמונים, עם תפוח-אדמה אפוי, ירקות העונה ופטריות-כמהין. שתי המנות היו נדיבות וטעימות במיוחד.
אבל את שיא היצירתיות של יונתן רושפלד גילינו בקינוח, שנשא את השם "הבית של פיסטוק".הייתה זו מנה עזת-טעמים, שכללה גלידת-פיסטוק רכה ועדינה, ולא לחינם מת עליה גם ביבי. הקינוח היה עדין להפליא ונח בצלחת עמוקה, על פרוסות קטנות של אננס וקוקוס טריים.סביב להם חגו כדורים של שערות-קדאיף פריכות. לקינוח המוצלח הזה התלווה אספרסו כפול, מהביל וניחוח.
בשורה התחתונה ראוי להודות שזכינו אכן לאוכל מוקפד ואיכותי ביותר. החשבון הסתכם ב-262 שקל והוספנ עליו תשר של 15% לשרות אדיב וקשוב של מלצרית חביבה. ואת "הרברט סמואל" לא יכולנו שלא לזכות במלוא הנקודות של הסולם הקולינרי.

תאריך:  01/02/2015   |   עודכן:  01/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
עדותו של איש העסקים נאדר גרמזיאן שנשמעה בבית המשפט (28.01.15) באמצעות וידאו קונפרנס מניו-יורק מדגישה מה שהיה אמור להיות ברור מלכתחילה: רשות ניירות ערך ביצעה חקירה מגמתית ובלתי מקצועית נגד ג'קי בן-זקן    הפרקליטות לא טרחה לכפות השלמות ולכן הגישה כתב אישום מופרך ולקוי
אלעזר לוין
אשכנזי, מנהל רשת בתי מלון בתל אביב, בירושלים ובים המלח, גם מנהל אישית את המלון בתל אביב, ו"רוקד" בין המלונות    בתי מלון כנכס נדל"ן ובבעלות יזמים בענף    תוקף את מכרזי רמ"י: "אין צורך בעוד בתי מלון בירושלים!"
טובה ספרא
מסלול ההתנגשות בין אובמה לנתניהו מוכר כבר מזמן    סיכוי קלוש להסכם בין ארה"ב לאירן, למרות רצון אובמה להישג בכל מחיר    הכוכבים חושפים את האמת לפני שהיא מתרחשת    המשיכו להפעיל את שתי האונות של המוח כשאתם שומעים "סיפורים"    תחזית אסטרולוגית שבועית: 5.2.15-30.1.15
גד שכטמן
מנשה, שרעד מדמותם של מלאכי החבלה, זעק: "עוד ייסורים! הבו לי עוד ייסורים!". כך התעורר שטוף זיעה בחדרו של הרש"ש שהביט בו בחמלה ושאלו: "האם רצית לשאול משהו?"    סיפור מצמרר על רבי שלום שרעבי
דניאל פלורנטין
הסופרת סביון ליברכט, הסוציולוג פרופ' יוחנן פרס ושר החינוך וח"כ לשעבר, יוסי שריד מספרים על המורה שנחקק בזיכרונם מתקופת בית הספר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il