X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אזור תעשיה בבני ברק [צילום: אלי אלון]
אזורי תעשיה מוזנחים
רשויות מקומיות לא מעטות רואות באזורי התעשיה שבתחומן מעין "חצר אחורית" ומשקיעות פחות כספים ומשאבים בטיפוח הסביבתי ובחזות אזורים אלה בהשוואה לאזורי שכונות מגורים. למה?

ביקרתי באחרונה במספר אזורי תעשיה במקומות שונים ברחבי הארץ ונתקלתי בתחומם שוב ושוב בהזנחה סביבתית וחזותית בולטת ומטרדים סביבתיים וחזותיים כמו למשל: ערימות אשפה ולכלוך כמו קרטונים, גיליונות עיתונים ישנים, שקיות ניילון שברי זכוכיות שלא נוקו במשך ימים רבים, גרוטאות בכל פינה ששוכבות זמן רב ואין איש מנקה ומפנה, מבנים רבים שלא נצבעו כבר שנים רבות ונמצאים במצב דהוי ואפור מדכא משהו, גדרות ופחים חלודים. כבישים לא סלולים או משובשים, העדר שילוט ומספור ברור של בתי העסק והרחובות וגם אם יש שילוט הוא לא אחיד ומכוער. יש אזורי תעשיה ולא רק במגזר הערבי שמצבם החזותי כה ירוד עד כי מזכירים מחנה פליטים.
הגם שבשנים האחרונות חל שיפור בחזותם ובמצבם התשתיתי של אזורי תעשיה לא מעטים ברחבי הארץ עדיין רבים מהם מצויים במצב תשתיתי וחזותי ירוד.
מסתבר, שיש רשויות מקומיות רבות הרואות גם כיום בשנות ה-2000 באזורי תעשיה סוג של "חצר אחורית" שאין צורך להשקיע במיוחד בטיפוחם הסביבתי, ויש להעדיף להשקיע קודם כל בטיפוח ושיפור חזות שכונות מגורים. לדעתי, יש מספר סיבות לכך שהרשויות מזניחות לא פעם את הצד הסביבתי והחזותי של אזורי תעשיה ורואות בהם לא פעם "חצר אחורית" ולהלן כמה מהם:
  • באזורי התעשיה מתגוררים מעט תושבים אם בכלל ואם בכל זאת מתגוררים תושבים באזורי התעשיה, הרי מספרם קטן והם נמנים לרוב על מעמד סוציואקונומי נמוך, זקנים בני מיעוטים, קשי יום שאיש אינו "סופר אותם".
  • רבים מהעובדים באזורי התעשיה הם לא תושבי הרשות המקומית שאליה משתייך אזור התעשיה מבחינה מוניציפלית ואינם בעלי זכות בחירה לישוב ולכן לא כדאי תמיד להשקיע בהם ובטיפוח מקומות עבודתם.
  • לרוב לא מפריע למוסכניק או לפועל היצור באזור התעשיה ואפילו לא לבעל המפעל ששטח המפעל או בית העסק או המרחב הציבורי סביבם הוא מכוער ולא מטופח והוא משלים עם המצב. התוצאה: אין לחץ על הרשות המקומית
לטפח את המרחב הציבורי באזור התעשיה שכן לרוב אין תלונות על העדר טיפוח המקום.
יש משהו מקומם ולא צודק בהזנחת אזורי תעשיה מצד הרשויות המקומיות ובהפלייתם לעומת אזורי מגורים. לרשויות המקומיות כידוע ההכנסות מכובדות מהארנונה הנגבית מהמפעלים, המשרדים ובתי העסק ששוכנים באזורי התעשיה. למה הרשויות המקומיות לא משקיעות הכנסות אלה בטיפוח סביבת אזורי התעשיה למה לעיתים קרובות הן מזניחות אותם ?, וזאת לדעת באזורי התעשיה עובדים מאות אלפי עובדים ומבלים בהם חלק ניכר משנות חייהם ובנוסף מבקרים בהם מדי יום אלפי איש. לא מגיע לכל אנשים אלה לשהות בסביבה נעימה ומטופחת? האם הם אזרחים סוג ב'?
יש קשר ברור בין מצב הרשות המקומית לבין אזור התעשיה ככל שרשות המקומית חזקה יותר כך גם אזור התעשיה שלה מטופח ונקי יותר וכן יש קשר בין סוג ואופי אזור התעשיה. אזורי תעשיה בהם מרוכזים מפעלי וחברות הייטק לרוב מטופחים וירוקים יותר ואילו אזורי תעשיה בהם יש יותר מוסכים ומפעלי מוזנחים יותר ופחות מטופחים זה לא תמיד כך בהכרח אבל הקשר ברור ובולט לעין.

תאריך:  08/02/2015   |   עודכן:  08/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכון ויצמן למדע
מחקר חדש שנערך במכון ויצמן למדע, בשיתוף עם מינהל המחקר החקלאי – מרכז וולקני, מצביע על פתרונות עתידיים למניעת הריקבון המושהה בפירות
צילה שיר-אל
ניתוח מפתם האישית של המתמודדים בבחירות על-מנת שנוכל ללמוד ולהתרשם לגבי אישיותם ודרך התנהלותם - מה שיעזור לנו להחליט ביום הבחירות
לאה טרן
להקת "הנערים הרעים של המחול" מגיעה לראשונה לישראל: Rock the Ballet    תערוכה, הצגה ורקדנים
עו"ד חיים שטנגר
צריך להודות ולשבח את ארז גולד שפתח לפני שנה פטיסרי-בולנז'רי בשם "קארם", בנחלת יצחק, על שמו של מארי-אנטואן "אנטונין" קארם. בשקט בשקט אפשר לקרוא לה, מסעדה חלבית פיצוץ, עם בית-מאפה וקונדיטוריה צמודים לה, שהם יחדיו, פיצוץ שבפיצוץ
יואב יצחק
גורמי האכיפה והחקירה יודעים היטב: שוטרות רבות ביצעו עבירות שוחד, יחד עם קציני משטרה, כשנתנו את גופן תמורת קידום והטבות    למרות זאת, בחלק ניכר מהמקרים הן מוצגות כמסכנות וחלשות וכנפגעות עבירות מין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il