X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מפקח העוסק בתחום פיקוח בנייה יודע לקרוא את המפרטים הטכניים ואת התוכנית ההנדסית והאדריכלית, את כתבי הכמויות ולהבין את הדרישות המוניציפליות, ולדאוג שהקבלן יבצע את הבנייה בהתאם למוסכם ולמאושר
▪  ▪  ▪
פיקוח לתמ"א 38 [צילום: איתמר לוין]

תוכנית תמ"א 38, הינה מתוכנית הכפופה לחוק התכנון והבנייה-1965 שבבסיסה, חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. במסגרת התוכנית ניתן יהיה לאשר תוספות בנייה או הריסת מבנה והקמתו מחדש, או מתן זכויות בנייה במגרש לצורך חיזור מבנה שנדרש חיזוקו.
לצורך מימושה של תוכנית תמ"א 38 יש לפנות תחילה למהנדס שיקבע מהי עמידות המבנה בפני רעידות אדמה, ומהו החיזוק הנדרש. ולאחר הסכמת כל הדיירים, מוגשת הבקשה לרשויות, ולאחר אישורה, נחתם חוזה בנייה מול קבלן, אלא שלא תמיד הקבלן יודע ומבין את התקנות המחמירות של תוכנית תמ"א 38, ומשום כך יש צורך לקחת מומחה בתחום פיקוח בנייה, שיוכל לעקוב אחר ביצוע התוכנית על-פי התקנות הקבועות בה.
מה מאפשרת תוכנית תמ"א 38?
תוכנית תמ"א 38 מאפשרת חיזוק המבנה כולו תוך סגירה ומילוי של קומה מפולשת, הקמת קומה או קומות נוספות למבנה (כמותר וקבוע בחוק), בניית קומה חלקית על הגג, הרחבת קומות בבניין, הרחבת קומות לצורך הרחבת יחידות הדיור הקיימות וכל אלה צריכים להיעשות תוך התייחסות קפדנית של הגובה המותר, תוספות, תשתיות, התייחסות לקומה מפולשת, כמויות של חומרים, סוג החומרים, שטח הקומות הנוספות, מרחבים מוגנים, התייחסות לבנייה בלי לחרוג מהיקף הבניין, מניעת חריגות בנייה וכו'.
כדי לבצע את התוכנית שבסופו של דבר עליה גם להיות מאושרת, יש להקפיד ולמלא אחר כל ההנחיות והסעיפים של התוכנית וזאת ניתן לעשות רק על-ידי שירותי פיקוח בניה, מומחים בתחום תוכנית תמ"א 38.
פיקוח בנייה של תוכנית חיזוק מבנים- תמ"א 38!
כיוון שהקבלן שואף לרווחים מקסימליים והדיירים גם, נוצרים ניגודי אינטרסים שמובילים לעיתים לעימותים וסכסוכים העלולים לעכב את ביצוע התוכנית. פיקוח בנייה במובן זה, משמש כ"מתווך" בין הקבלן והדיירים, כאשר הוא נשכר על-ידם כדי לפקח על עצם הבנייה לא רק שתהא מותאמת לתוכנית תמ"א 38 שנקבעה, אלא שגם תיעשה באיכות הגבוהה ביותר.
מפקח העוסק בתחום פיקוח בנייה יודע לקרוא את המפרטים הטכניים ואת התוכנית ההנדסית והאדריכלית, את כתבי הכמויות ולבין את הדרישות המוניציפליות, ולדאוג שהקבלן יבצע את הבנייה בהתאם למוסכם ולמאושר.
הרגישות של הרשות המוניציפלית בנושא תמ"א 38 היא גבוהה מאוד, משום שלעיתים אגב חיזוק המבנה ובניית תוספות, והרחבת דירות הדיירים, נעשות גם פעולות חריגה שעלולות לגרום לכך, שבסופו של דבר עלול לעמוד בניין גמור, אבל הוא לא יקבל את האישור מהרשות המוניציפלית שהיא זו שאחראית על התכנון העירוני וקובעת את גבולות הבניין וההרחבה שלו, בהתאם לתוכנית הכללית של אותו אזור או שכונה.
משום כך תפקידו של מפקח בניה על תוכנית תמ"א 38, הוא לא רק לדאוג שלא תהיינה חריגות ושחיזוק המבנה והתוספות המאושרות ייעשו באופן שנקבע, הוא גם צריך להיות המפקח, המתאם והבוחן את איכות העבודה לטובת הדיירים.
מפקח בנייה אמור לבדוק את התנהלות הקבלן, הוא צריך לדאוג שהעבודות מתנהלות בבטיחות, ביצוע העבודה נעשה בכמויות ובחומרים הנכונים שנקבעו, ושהעבודות נעשות בהתאם למפרטים הטכניים, לתוכנית האדריכלית ולתקנים הקבועים בחוק.
בנוסף צריך שירות פיקוח בנייה בבניין של תמ"א 38 למנוע ליקויי בנייה כמו: רטיבות בקירות, סדקים, דלתות לא נסגרות, קירות עקומים, שימוש בחומרים מסוכנים, בעיות צנרת, אינסטלציה, חשמל ובנייה שאיננה בטיחותית.
אם אכן יתגלו ליקויים כאלה, יוכלו הדיירים לתבוע את הקבלן ותפקידו של פיקוח הבנייה הוא להגיש חוות דעת מפורטת לבית המשפט בגין כל הליקויים, ובית המשפט כפי הנראה יחייב את הקבלן בביצוע התיקונים וההשלמות הנדרשים.

תאריך:  12/02/2015   |   עודכן:  12/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי צריך פיקוח בנייה לתוכנית תמ"א 38?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת נדיב
כולנו מתחילים במה שההורים מאכילים אותנו    בראשית הדרך, כמו בכל שלבי החינוך, הילדים מטמיעים את מה שרואים בבית    לכן על ההורים, לשתף את הילדים בהקניית הרגלי תזונה נכונים
יואב יצחק
עו"ד חגי אשלגי פועל תוך ניגוד עניינים: הוא עושה שימוש בשמה ובכספה של השותפות יוטרנד, ממנה הוא מקבל שכר טירחה, כדי לגונן על מנהל השותפות, תומר שוחט, שאת מעשיו חשפנו ב-News1: הונאה ומרמה וריקון קופת השותפות    עו"ד אשלגי מנסה להלך אימים כדי למנוע חשיפת מעשיו יחד עם שוחט
ארי בוסל
פעם, בעבר הרחוק, השתמשו במלח כאמצעי תשלום. אותי העסיקו בימים האחרונים יהלומים שאמורים היו להציל נפשות מגורל מר בזמן השואה, והנה הם ניתנו עבור פת לחם, לפעמים עבור כמה טיפות מים דרך חלון עם סורגים בקרונות להובלת מקנה    שבוע היהלומים
ראובן לייב
בשבת הקרובה, 14 בפברואר, תצטרף ישראל, כמדי שנה, לחוגגי ה"ולנטיין דיי", הקרוי על שמו של הכומר האנטישמי ולנטין, ממש כמו שחוגגים אצלנו, מדי שנה ב-31 בדצמבר, את הסילבסטר, הקרוי אף הוא על שמו של כומר אנטישמי
דניאל פלורנטין
המרכז למחקר ולמידע של מחוז ת"א במשרד החינוך מארח את פרופ' חיים עומר. בשיחה נדירה בפתיחותה ובכנותה חולק עומר עם קוראי המרכז למחקר ולמידע את סיפורו האישי כאב המטפל בבן בוגר הלוקה בבעיה נפשית משמעותית, אך למרות זאת מקיים קריירה מרשימה כאמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il