המפכ"ל רב-ניצב
יוחנן דנינו מגייס שוטרים באמצעות מסע פרסום נרחב בטלוויזיה בתקציבי עתק - הכל על-חשבון הקופה הציבורית הדלה.
משטרת ישראל בראשותו נחלה, כזכור, כישלון חרוץ בניסיונה לגייס לשורותיה שוטרים. למי אשר שכח, אך לפני שנה ויותר יצאה המשטרה במסע פרסום נרחב המציע לאלו שהינם "רק מאה אחוז" להתגייס למשטרת ישראל.
מסע פרסום זה, שהיה באחריות דוברות המשטרה, זו המונה 90 דוברים, נכשל כישלון חרוץ. למשלם המיסים מסע פרסום זה עלה מאות אלפי שקלים. הכסף - ירד לטמיון. איש לא נתן הסברים לכישלון. למה? כי המפכ"ל דנינו לא למד ש"אין אדם מושלם בכל המעלות" וכי אין אנשים מושלמים ב-100%.
מבקר המדינה עוד לא נתן את דעתו על הפיאסקו שעלה כסף רב. איש לא שואל. איש אינו מתעניין.
חולף זמן. המשטרה זועקת, נואשות, לכוח אדם. כוח אדם איכותי מן הסתם. תדמיתה, כידוע, בשפל חסר תקדים. פרשות ניצבי המשטרה, שפרשו בזה אחר זה בבושת פנים, הטביעו את חותמן. גם הסמפכ"ל, ניצב ניסים מור - עף הביתה. פוטר. פרשת מחדל מוקד 100 זכורה. קציני משטרה בכירים נוספים, פוטרו, לאחר חשיפות פרשות מין ואחרות.
אז מה עושים? פונים הפעם לחברה חיצונית - חברה פרטית - ושוכרים את שירותיה, בניסיון נוסף (נואש?) לגייס שוטרים למשטרת ישראל. שוב, משלמת משטרת ישראל, על-חשבון הקופה הציבורית (הדלה) כמובן, מאות אלפי שקלים, אף למעלה מכך, לחברה ולערוצי הפרסום. בתקציב עתק עסקינן.
הפעם, האסטרטגיה השיווקית שונה: מלקטים כמה סיפורים, על קצינים וקצינות במשטרה שהצליחו, למשל, לערוך סולחה בין חמולות, להציל אדם משריפה, לחלץ נערה מעולם הפשע (ולגייסה אל שורות המשטרה) וממחזרים את הסיפורים הללו בטלוויזיה - בכל הערוצים. תיק פשיעה שפוצח, ללא גיוס עדי מדינה, הרי קשה להם למצוא - כדוגמה להתגאות בה. תיק רצח למשל שפענחה, בזיעת אפיים, לא מספיק טוב לה.
המפכ"ל יוחנן דנינו סבור, כך נדמה, שגיוס למשטרת ישראל דומה למסע פרסום של "קוקה קולה". זו האחרונה, רוצה למכור מוצר במסות קריטיות ולהורידו מהמדפים מהר. זה הראשון, לעומת "קוקה קולה", רוצה למכור לכם חלום - פנטזיה.
אלא, שהמפכ"ל יוחנן דנינו, טועה, כהרגלו. המשטרה זקוקה לשוטרי סיור, לחוקרים, לאנשי מז"פ [זיהוי פלילי], לשוטרי תנועה, לחבלנים, לאנשי מודיעין וכגון דא ולא ל"קוקה קולה"... היא זקוקה לתוכן - לא לאריזה. משטרה זה לא מכשיר סלולרי, לא משקה, לא בושם, לא גרביים, לא תחתונים וגם לא בגד ים. משטרה היא מקצוע. היא שליחות. היא אתגר.
אז תשאלו, איך בכל זאת מגייסים את הטובים ביותר ובתקציב זול יחסית? פשיטא: פונים אל צה"ל - אגף כוח אדם - ומנסים לברור מתוך החיילים המשתחררים, את הטובים והמתאימים ביותר. פונים לאוניברסיטאות ולמכללות ומאתרים את הסטודנטים המבריקים. אבל על זה, כך נדמה, המפכ"ל דנינו לא חשב. קל לו יותר לרוץ לטלוויזיה ולמכור איזה סרט פרסום, המעורר פנטזיות וחלומות. הכסף - בא לו בקלות. כסף הבא בקלות - נזרק ומבוזבז בקלות. דנינו הרי אוהב את התקשורת...
כעת, לא נותר להמתין ולראות כמה יגויסו וכמה מבין המגויסים יחזיקו מעמד שנים ארוכות ויהפכו להיות ניצבים ומפכ"לים - טובים יותר מ...דנינו.