X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כעת, עם הפיכת אי-ביצוע פעולה מחייבת שהתבקשה בשביל לקוח, בידי עורך דין - אם הוא מעריך לפי הוראת הצו שרמת הסיכון להלבנת הון או מימון טרור גבוהה, הופך ציבור עורכות ועורכי הדין ליעד ישיר וכנושא ישיר לאשמה אתית במצב דברים שכזה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. אישר את הכלל החדש [צילום: AP/Menahem Kahana, Pool]

בשקט בשקט ללא ביקורת שהיא של הרדאר התקשורתי אישר בנימין נתניהו בתוקף מעמדו כממלא-מקום שר המשפטים - כלל אתי חדש שהתקינה המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, לפיו ביצוע פעולה מחייבת בידי עורך דין, שהתבקשה בשביל לקוח שלו, אשר רמת הסיכון להלבנת הון וגם/או מימון טרור הינה גבוהה מהווה עבירה משמעתית שבגינה ניתן לפתוח בהליכי משמעת לרבות הגשת קובלנה, לבית הדין המשמעתי נגד עורך דין שנחשד בביצוע פעולה מחייבת כזו.
לפני כמחצית השנה רעשה וגעשה קהילת רואי החשבון ועורכי הדין, עת התקינה שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, צו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, ניהול רישומים של נותן שירות עסקי למניעת הלבנת הון ומימון טרור), התשע"ה-2014. עיקר הכעס יצא על כך, כי הצו חייב ומחייב נותן שירות עסקי לזהות לקוח ולבצע לגביו הליך של הכרת לקוח לפי טופס שנקבע בתוספת לצו זה. אם מסר הלקוח פרטים וגם/או מסמכי זיהוי שעל פניהם אינם סבירים, בנוגע לזהות הלקוח וגם/או הנהנה, הרי מחויב נותן השירות - לפי הוראות הצו - לבצע הליך של הכרת הלקוח, פעם נוספת, טרם מתן שירות עסקי בשבילו וגם/או יברר מול הלקוח את הדברים.
הצו דורש מנותן השירות לעיין בפרטים שנמסרו לו לפי הטופס המופיע בצו, יבחן הסיכוי להלבנת הון ולמימון טרור ויעדכן בטופס שבתוספת הראשונה, מועד ביצוע בחינה זו. הצו קובע, כי בחינת הסיכון תתבסס, בין השאר, על מאפייני הלקוח, סוג השירות העסקי המבוקש, מקור הכספים לשירות העסקי, סבירות הפרטים שנכללו בטופס שבתוספת לצו וכן מידע שפורסם באתר האינטרנט של הממונה, המוגדר לעניין תאגיד בנקאי - המפקח על הבנקים; לעניין חבר בורסה ומנהל תיקים - יושב-ראש רשות ניירות ערך; לעניין מבטח וסוכן ביטוח - המפקח על הביטוח; לעניין קופת גמל וחברה המנהלת קופה כאמור - הממונה על שוק ההון ועוד בעלי תפקידים, אליהם נדרש חוק איסור הלבנת הון.
נותן שירות חייב לפי הוראות הצו לאמת פרטי הזיהוי של הלקוח ולקבל לידיו שורה של מסמכים מקוריים וגם/או מאושרים, בדרך ובאופן שנקבעו בצו. נותן שירות חייב גם - טרם מתן שירות עסקי ללקוח - לדרוש מהלקוח הצהרה בנוסח המופיע בתוספת לצו לפיה הוא פועל עבור עצמו. אם הצהיר הלקוח, כי קיים נהנה אחר מהשירות העסקי, הרי תכלול ההצהרה פרטים המנויים בטופס שבתוספת הראשונה לגבי כל אחד מהנהנים ובמקרה של תאגיד - גם לגבי בעלי השליטה. עוד נדרש נותן שירות עסקי לזהות הלקוח פנים אל פנים, לפי מסמך זיהוי המפורט בצו, טרם מתן שירות עסקי עבורו. אם לא ניתן לבצע זיהוי פנים אל פנים של הלקוח, קובע הצו, כי נותן השירות - לאחר שנקט אמצעים סבירים לצורך זיהוי הלקוח ועדכן רישומיו בהתאם - יזהה הלקוח באמצעות טכנולוגיה של היוועדות חזותית שתאפשר זיהוי ברור של הלקוח וכן יקבל ממנו העתק של מסמך הזיהוי בעת ביצוע הליך הכרת הלקוח.
אין פלא שקהילת רואי החשבון, עורכי הדין ושאר נותני שירותים עסקיים סערה וגעשה, עת נטען, כי הופכים בעלי מקצועות חופשיים אלה, לאחת משלוחות מס-הכנסה. הצו טרם נכנס לתוקף והוא אמור להיכנס לתוקפו בשלהי חודש אוגוסט הקרוב. כעת, עם הפיכת אי-ביצוע פעולה מחייבת שהתבקשה בשביל לקוח, בידי עורך דין - אם הוא מעריך לפי הוראת הצו שרמת הסיכון להלבנת הון או מימון טרור גבוהה, הופך ציבור עורכות ועורכי הדין ליעד ישיר וכנושא ישיר לאשמה אתית במצב דברים שכזה.
הכלל האתי החדש ייכנס לתוקפו, מיד עם כניסת צו איסור הלבנת הון לתוקפו בשלהי חודש אוגוסט הקרוב. נציין עוד, כי הגדרת פעולה מחייבת, לפי הכלל האתי החדש, כוללת בחוב ובגדרה: קנייה ומכירה של נכסי דלא ניידי או של עסקים; ניהול נכסי הלקוח, ובכלל זה ניהול כספים, ניירות ערך או נכסים אחרים, לרבות ניהול חשבונות של לקוח במוסד פיננסי; גיוס כספים לצורך הקמה או ניהול של תאגידים; הקמה או ניהול של נאמנות והקמה או ניהול של תאגידים.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  03/05/2015   |   עודכן:  03/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פנחס (פיני) פישלר
המפכ"ל יוחנן דנינו מורה לבדוק את התיקים הפליליים של בני העדה האתיופית
פנחס (פיני) פישלר
על-רקע ה"תוכנית" לאחד את משרד הפנים עם המשרד לביטחון פנים
אריה אבנרי
רק אדם אחד יצא יבש מפרשת סימנס למרות שהוא החשוד העיקרי בקבלת שוחד בסך מיליוני דולרים והוא האיש שדחף לרכישת הטורבינות של סימנס    זהו אלי לנדאו יו"ר דירקטוריון חברת החשמל בעל קופת שרצים עוד מתקופת כהונתו בתפקידים הציבוריים הנוספים, בהם: ראש עיריית הרצליה, יו"ר דירקטוריון שק"ם ועוזרו של שר החקלאות לשעבר אריאל שרון
פנחס (פיני) פישלר
לפגישה עם בני העדה האתיופית נגד אלימות המשטרה לא הוזמן החייל שפוצץ במכות ע"י שוטריו של דנינו
פנחס (פיני) פישלר
כמה תובנות על גל האלימות הגואה במשטרת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il