X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תמשיכו להתקוטט על חלוקת כיבודים ומשרות לאנשי שלומכם. חלקו משרדים לכל - וביד רחבה. אולי תפיסו דעתו של נפתלי בנט, הרוצה להיות שר ביטחון, בנתח של משרת סגן שר במשרד הביטחון. זרקו לו עצם - שירגע. והעיקר - המשיכו להתעלם ממצוקת האומללים ומדמעת העשוקים
▪  ▪  ▪
דיור ציבורי. המצוקה נשכחת

בימים טרופים אלה כשראש הממשלה המכהן והמיועד להמשיך לכהן בתפקיד זה, ח"כ בנימין נתניהו, אינו מצליח להרכיב ממשלה; כאשר שר הכלכלה המכהן והמיועד לתפקיד שר החינוך, בממשלה הבאה, ח"כ נפתלי בנט, מתעקש שמהנדסת המחשבים, ח"כ איילת שקד שהינה בעלת תואר B.Sc בהנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב תכהן דווקא כשרת המשפטים בממשלתו העתידית של בימין נתניהו, ולא - לא תצטרף מפלגת "הבית היהודי" לקואליציה - למי יש זמן וכוח להתעסק בשטויות ובזוטות טהורות, דוגמת אי-קיומן של הוראות חוק הדיור הציבורי?
עניינים חשובים, לא פחות, משאלת אי-קיום הוראות חוק הדיור הציבורי, עלו לסדר היום הציבורי ונעלמו ממנו, במהירות, כאילו אין מדובר בעניינים שהם תמצית ליבה של מהות החברה הישראלית. מי זוכר עוד קיומה של מהפכת הדיור, שתחילתה בהפגנות סוערות והקמת "עיר אוהלים" בשדרות רוטשילד, בחודש ספטמבר 2011 וסופה בנחיתתם הרכה, בכנסת, נישאים על גבה של מחאה זו, של שני חברי הכנסת, סתיו שפיר ויצחק שמולי? מי זוכר עוד הפגנת האתיופים שהתקיימה, לפני שלושה ימים בלבד, בכיכר רבין כשמאות שוטרים, בליווי אנשי היחידה המיוחדת לפיזור הפגנה ופרשי משטרה רכובים על סוסים, רכבים להתזת מים וקצף פיזרו מאות (ואולי אלפי) בני העדה האתיופית שמחו על זילות דמם וביזוי צבע עורם? מי זוכר? הרי הכיכר נשטפה מכתמי הדם, האבנים והסלעים סולקו ממנה, בידי עובדי העירייה, זה מכבר "והסדר שב על-כנו" - בינתיים.
ובכל זאת, לא נניח לכם ובכוח - כן, כן, ממש בכוח, בכוח המלים נעלה ונחזיר אל סדר היום ואל שולחן הדיור הציבורי קיומו של חוק הדיור הציבורי ואי מימושו בידי משרדי הממשלה, הלכה למעשה. חוק חשוב זה נחקק בשנת 1998, הוקפא על-ידי ממשלות השמאל והימין, כאחת, משך 25 שנה תמימות ובמזל - ממש במזל, כאשר בשל קיומן של הבחירות הקודמות, בחודש פברואר 2013, לא נתן איש מציבור הפוליטיקאים דעתו לכך שיש להקפיא - פעם נוספת קיומו - בדרך של דחיית תחולתו. כך בתחילת חודש ינואר 2013, הפך חוק הדיור הציבורי המוקפא, לחוק נושם, תקף ומחייב, לכל דבר ועניין.
ובכן מה יש בו, בחוק דיור ציבורי זה, שחרף כניסתו לתוקף וחרף חלותו - בפועל ולמעשה - משך כשנתיים ומחצה, מתעלמים משרדי הממשלה השונים, מקיומו ומהצורך והחובה החוקית לפעול על פיו.
החוק, בשמו המלא - חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה), תשנ"ט-1998, מגדיר "דירה ציבורית", כדירה שהיא בבעלות, בחכירה לדורות וגם/או בניהולה של חברה לדיור ציבורי והמשמשת להשכרה ציבורית וגם/או שהחברה לדיור ציבורי ייעדה אותה להשכרה ציבורית, לרבות דירה כאמור שהבעלות וגם/או החכירה לדורות בה משותפת למספר חברות לדיור ציבורי. זכאי לדיור ציבורי מוגדר בחוק, כמי המתגורר כדין וגם/או על-פי חוזה, תקופה של חמש שנים רצופות לפחות, בדירה ציבורית, ואין ולא היו בבעלותו, או בבעלות קרובו, מהמועד שבו חתם על חוזה להשכרה ציבורית, דירה או מקרקעין אחרים, ששוויים עולה על 350,000 שקלים. זכאי כזה יכול לרכוש דירה ציבורית, במחיר נמוך, ממחירה של דירה זו, בשוק החופשי.
אחת מההוראות החשובות הקבועות בחוק הדיור הציבורי הינה, כי תוקם קרן לדיור ציבורי שתנוהל במשרד השיכון. החוק קובע, כי כספים שהתקבלו ממכירת דירות בהתאם לחוק זה יופקדו בקרן לאחר שנוכו הוצאות הכרוכות במכירת דירה ציבורית. עוד נקבע, כי שר הבינוי והשיכון, בהסכמת שר האוצר, יקבע הוראות לעניין ההוצאות הכרוכות במכירת דירה ציבורית והוראות לעניין הוצאות של חברה לדיור ציבורי והעמלות שישולמו לה עקב מכירת דירה לפי הוראות חוק זה והוצאות נוספות שהמדינה נשאה בהן, לרבות דמי שמאות, ותשלום שהמדינה שילמה. כספי הקרן משמשים להגדלת מלאי הדירות הציבוריות. ההוראות לעניין קרן לדיור ציבורי, אינן חלות לגבי כספים שהתקבלו ממכירת דירות ציבוריות שבבעלות וגם/או בחכירת הסוכנות היהודית וגם/או של המגבית המאוחדת לישראל וגם/או בניהולה של חברה בשליטת הסוכנות, הסוכנות היהודית לארץ ישראל וגם/או בשליטת המגבית המאוחדת לישראל, ובלבד שחברה כאמור בסעיף קטן זה, תשקול ייעוד הכספים שהתקבלו אצלה ממכירת דירות ציבוריות לפי חוק זה, למטרות האמורות בהגדלת מלאי הדירות הציבוריות.
דוח מבקר המדינה שפורסם אתמול מגלה, שלמשרד הבינוי והשיכון, אין כל תוכנית ארוכת טווח לסיוע בדיור. עוד מגלה הדוח, כי לא התקיים במשרד הבינוי והשיכון הליך של בחינת מאפייני צרכיהם של מי הזכאים לדיור ציבור ולסיוע לרכישת דיור ציבורי, מכוח הוראות חוק זה. לכן, לא נערכה, עד כה, כל הערכה כלכלית של משרד הבינוי והשיכון, בכל הקשור לתקציב הנדרש למתן עזרה לזכאים, על-פי הוראות חוק הדיור הציבורי. עוד מגלה דוח מבקר המדינה, כי מאגר הדירות הציבוריות הקיים, מנוהל בידי משרד הבינוי והשיכון, בחוסר יעילות כך שנפגעה האפשרות להקצות דירות ממאגר הדירות הציבוריות לזכאי החוק. יותר מ-26,000 אלף דירות, המהווה 43% מכלל מאגר הדירות הציבוריות - כך קובע דוח מבקר המדינה - מאוכלסות בידי זכאים האמורים להתגורר בדירות קטנות יותר מאלה שנמסרו להם, לצורך אכלוס. מתברר - לפי דוח מבקר המדינה - כי איש אינו עוקב אחר שינוי גודל המשפחה, שהייתה זכאית לדיור ציבורי ואינה זכאית עוד להתגורר בדירה הישנה, אם כי בדירה קטנה ממנה וכתוצאה מכך נפגעים זכאי אכלוס הדירות ובעיקר - משפחות ברוכות ילדים.
תמשיכו. תמשיכו להתקוטט על חלוקת כיבודים ומשרות לאנשי שלומכם. חלקו משרדים לכל - וביד רחבה. אולי תפיסו דעתו של נפתלי בנט, הרוצה להיות שר ביטחון, בנתח של משרת סגן שר במשרד הביטחון. זרקו לו עצם - שירגע. והעיקר - המשיכו להתעלם ממצוקת האומללים ומדמעת העשוקים, שאין לה קול והיא אינה מסוגלת לאיים על שלמות הקואליציה וגם/או למנוע הרכבת ממשלה. והעיקר - כמעט שכחתי. ברכות לשרת המשפטים המיועדת, ח"כ איילת שקד, החוגגת מחר 39 שנה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי קיום הוראות חוק הדיור הציבורי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים שטנגר
הממשלה ה-34 של בנימין נתניהו האמורה להיות מוצגת בפני הכנסת, בקרוב ולזכות באמונה, הינה ממשלה של "אנוסים". ממשלה זו הינה ממשלה בה חלק נכבד מהשרים האמורים לכהן בה, נאנסו בידי נתניהו, לקבל תפקידי שרים, בהם לא חשקו הם
פנחס (פיני) פישלר
ראש הממשלה פגש בלשכתו את החייל שהוכה בידי שוטרים. מה המסקנה?
ד"ר חיים שטנגר
מה מצפים אנחנו מחייל וגם/או מחיילת ממוצא אתיופי, שירגישו כל הממסד הישראלי, שעה שגילויי הגזענות במדינת ישראל, המלווים אותם, מאז ימיהם כילדים בגן, אינם פוסקים עם גיוסם לצה"ל, עד כי יש וחלק מהם מוצאים עצמם קרבן להתעללות של הממסד בהם דוגמת שוטרי משטרת ישראל וכל זאת, אך ורק בשל צבע עורם?
ד"ר חיים שטנגר
כעת, עם הפיכת אי-ביצוע פעולה מחייבת שהתבקשה בשביל לקוח, בידי עורך דין - אם הוא מעריך לפי הוראת הצו שרמת הסיכון להלבנת הון או מימון טרור גבוהה, הופך ציבור עורכות ועורכי הדין ליעד ישיר וכנושא ישיר לאשמה אתית במצב דברים שכזה
פנחס (פיני) פישלר
המפכ"ל יוחנן דנינו מורה לבדוק את התיקים הפליליים של בני העדה האתיופית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il