X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בג"ץ דחה על הסף את העתירה שהגיש מזכיר הממשלה האלוף במיל' עו"ד אביחי מנדלבליט, שביקש לרתום את העגלה לפני הסוסים
▪  ▪  ▪
[צילום: מרק ישראל סאלם/פלאש 90]

האלוף במיל' אביחי מנדלבליט, עו"ד, שתיק החקירה שלו טרם נגנז, ביקש שיתקיים לו "שימוע" בפרקליטות המדינה, בטרם ייגנז התיק, תיק החקירה בפרשת הרפז, כשמטרתו אחת: גניזת התיק בעניינו בעילת "חוסר אשמה".
את העתירה לבג"ץ הגיש מנדלבליט בחופזה יתרה, משהוא רואה עצמו מתאים לכהן כיועץ המשפטי לממשלה. משכך, חשוב בעיניו כי תיק החקירה בעניינו ייגנז בעילת "חוסר אשמה".
עם כל הצניעות, מייד כשקראתי את העתירה שהגיש מנדלבליט לבג"ץ כתבתי כאן בטור כי בג"ץ יזרוק/יגלגל אותו מכל המדרגות. הסברתי כי הוא מבקש לרתום עגלות לפני סוסים - בדיוק כפי שאומר (במפורש) בג"ץ בפסק דינו מיום 17/05/2015. הסברתי כי רק כאשר ייגנז תיקו, בעילה כזו או אחרת, עומדת לו זכות ערר. הסברתי שהוא מבקש לקצר הליך, בדרך שאינה קנויה לו. דרך המלך, אינה, אלא לנהוג על-פי חוק סדר הדין הפלילי.
עוד הסברתי, כי הדעת אינה סובלת לקיים לו "שימוע" בפרקליטות, בטרם גניזת התיק, היות שהדבר הזה "יחנוק" את הפרקליטות בסוג של עבודה, שהיא אינה בנויה לה. אין בידי הפרקליטות, אמצעים, זמן, משאבים וכוח אדם, לזמן כל חשוד ל"שימוע" בטרם גניזת התיק.
עוד הסברתי, כי אין לו זכות קנויה לצלם את חומר הראיות בתיק, לקראת "שימוע" (שלו אין הוא זכאי) הואיל וצילום חומר חקירה ניתן רק כאשר מוגש כתב אישום או רק לקראת "שימוע" כאשר נפלה החלטה להגיש כתב אישום [בעבירות מסוג פשע].
אגב הסברתי את הדברים גם לסניגור הצבאי הראשי של צה"ל, כשפגשתי אותו באקראי, זה מקרוב ממש, באולפן טלוויזיה אחרי ראיון.
הנה, ביום 17 במאי 2015 פסק בג"ץ כי העתירה שהגיש הינה "מוקדמת ומקדמית". בג"ץ אכן פוסק כי מזכיר הממשלה רתם עגלה לפני הסוסים - "בהנחה שהסוסים בכלל יגיעו אל המקום ממנו חושש העותר...".
אגב כפי שטענתי עוד בשנת 1995, סוגיית גניזת תיקי משטרה בעילות שונות, חייבת בחשיבה חדשה ומחודשת, ויפה שעה אחת קודם. בכל הכבוד, דוח ועדת קנאי, בראשות הפרופסור רות קנאי, שדן ועסק בנושא, ועדה שהוקמה על-ידי שר המשפטים דאז, פרופ' דניאל פרידמן, הוא דוח מחורר בחורים גדולים ממש כמו גבינה שוויצרית.
ראו ולימדו את בג"ץ 2652/15 מנדלבליט נגד היועץ המשפטי לממשלה. דהירה נעימה.

תאריך:  18/05/2015   |   עודכן:  18/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העגלה של מנדלבליט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פישלר מה עם המינוס?
בן חור  |  20/05/15 05:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
לפי נתונים שפורסמו, לפני כשלוש שנים בעיתון "דה מרקר", הרי עלות לשכת שר ללא תיק היא כ-2 מיליון שקלים בשנה והיא כוללת העסקת עוזרים, מזכירות, דובר ונהג. חלק מהשרים ללא תיק נהנים מתקציבי פעולה של עוד כמה מיליוני שקלים. לפיכך עלות שר בלא תיק היא כ-5 מיליון שקל
חיים שטנגר
דומה, כי הגורמים היחידים שאינם חשודים, לכאורה, בניגוד עניינים בפרשת רות דוד-בלום הם מחלקות החקירה של השב"כ וגם/או המוסד והם שצריכים לחקור חשדות אלה - ומיד. כל יום שחולף בלי מיצוי והשלמת החקירה, מהווה פתח לשיבוש אפשרי של מהלכי חקירה ומשפט
ד"ר חיים שטנגר
עתירת סיעת "מרצ" אינה מכוונת להתערבות בהליכי חקיקה של הכנסת, אלא היא מכוונת לבטל הסכמים שחתמה הממשלה או סיעת "הליכוד", לקראת הקמת ממשלתו ה-34 של בנימין נתניהו, בנימוקים של אי-חוקיות, חוסר סבירות ושיקולים זרים. ככזו סיכוייה להתקבל בידי בג"ץ, הינם טובים למדי, מה שאין יכולים אנו לומר ולכתוב, על עתירת "יש עתיד"
ד"ר חיים שטנגר
גם אם תצליח הקואליציה המקרטעת של בנימין נתניהו להעביר התיקון לחוק בקריאה שנייה ושלישית ויוגדל מספר השרים וסגני השרים - הליך שלדעת יודעי דבר יגדיל הוצאות מימון החזקת הממשלה בלפחות 58 מיליון שקלים - לא בטוח שממשלתו זו של ביבי נתניהו, תשרוד, לאורך זמן
ד"ר חיים שטנגר
הלקוח הטוען להפרת יחסי עו"ד-לקוחו, בידי עורך-דינו, בניגוד להוראת סעיף 90 לחוק לשכת עורכי הדין והמצליח לבסס טענה זו, מן הפן העובדתי, יוכל לנקוט בהליכים משפטיים נגד עורך-הדין שהפר החיסיון ולתבוע ממנו כל נזק, ישיר וגם/או עקיף שנגרם לו בשל מעשיו וגם/או בשל מחדליו של עורך-הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il