X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דומה, כי בלהט הגדול לכבוש עוד ועוד סניפים, עוד ועוד נתחים מתל אביבה, הופכת עיר זו, אט אט ובאופן בטוח למזללה שדבר דבר וחצי דבר אין לה עוד מיופייה של העיר שלחוף ימים, ושמוכרת ביום רק בסיפורי העבר
▪  ▪  ▪
תל אביב. רשתות של חנויות [צילום: פלאש 90]

כשעברתי היום והבטתי, מחלון הרכב, לכיוון חורבותיו של קפה "סקואלה", ששכן ברחוב המלך גורג' (קינג ג'ורג' עזב ת'ארץ, בשנת 1948, עם תום המנדט הבריטי, בשנת 1948, לידיעתכם) פינת שדרות בן-ציון, הבחנתי בשלט גדול המודיע לכל, כי בקרוב ייפתח כאן בית-קפה חדש של רשת בתי-קפה "לנדוור". יודע אני היטב, כי קפה "סקואלה", הינו חלק בלתי נפרד מרשת בתי-הקפה "סקאולה", אולם מיקומו של בית-קפה זה ומיצובו במבנה מיחד ששימש, בעבר, כבית מרקחת שכונתי - להבדיל מהפרישה הצפופה עד למאד מאוד של בתי הקפה של רשת "לנדוור" - העניקה לי תמיד תחושה, כי אין מדובר שוב בעוד מוצר אחד מיחידיו של תאגיד ממותג זה וגם/או אחר.
במרחק של קרוב לחמש דקות הליכה, מעברו השני של הרחוב - בקצהו של "גן מאיר", שוכן בית-קפה נוסף של רשת "לנדוור" ואילו בסוף שדרות בן-ציון, בואכה היכל התרבות שוכן סניף שלישי של בית-קפה מרשת בתי-הקפה "לנדוור". עיני אינה צרה, חלילה וחס, בהתפשטותה הכלכלית הנרחבת של רשת בתי-הקפה "לנדוור", אולם התפשטות נרחבת זו הופכת או אט ובאופן בטוח העיר תל אביב, מעיר שנבנתה לחוף ימים ובה היה מקום ליזמות עסקית של יחידים, לעיר של רשתות מזון מהיר, המוכרות ומגישות אוכל בטעם אחיד - מה שקרוי בלשון מסעדנים "אוכל של פלסטיק" - אשר מידי מטר אחר - ובמקרה הטוב, אחרי שני מטר - נתקלים אתם בסניף נוסף של רשת תאגידית וממותגת זו וגם/או אחרת.
תחילתם של דברים הייתה ברשת AM;PM שחמדה לה - בראשית הדברים - למשכן רשת הסופרמרקטים שלה, כל פינת רחוב אסטרטגית, לאורך הרחובות הראשיים של העיר. כוונת הדברים הינה לרחובות דיזנגוף, בן-יהודה, אלנבי, אבן-גבירול ויהודה הלוי. סופם של דברים נעצה היא יתד, בכל פינה אפשרית וזמינה, בתל אביב. לאחר מכן, צעדו בעקבותיה רשתות סופרמרקטים קטנות יותר, שהתחרו בה מי יתפוס פינה נגישה, זו וגם/או אחרת לפני שתעשה זאת רשת AM;PM.
הוסיפו לכך המזללות של אוכל מהיר מסוג "מקדולנד"; "בורגראנץ", רשתות ההמבורגרים החדשות, הצצות כל פעם מחדש ונוספות על אלה הקיימות כבר, כמו-גם רשתות בתי הקפה "ארומה" ; "קפה ג'ו" ושאר רשתות ובתי-קפה ובתי-מאכל קיבלתם עיר מנוקדת ומפוספסת בניקוד ובפסיפס, בצבע ובצורה אחידה. ניקוד צבעוני ופסיפס אחיד זה, הינו פרי התכנון והתפיסה של רשתות בתי-מאכל וזלילה אלה, למניעת בידול בין סניף לסניף, כדי שיכירו הכל, כי עניין לנו בעוד ועוד סניף, מבית-מדרשה של רשת אוכלין זו גם/או אחרת.
ככלל, תל אביב הפכה לעיר עצומה של זוללין ראשיים ושל זוללי משנה, בצד שפע מסעדות היוקרה והגורמה, המצויות בה ופותחות שעריהן לציבור הרחב, לקראת שעות אחר-הצהרים המאוחרות ושעות הערב. אבל בואו נניח למסעדות השף למיניהן ונחזור אל הרשתות, הדומות לבולען ענק אחד, דוגמת הבולענים הנפערים, מעשה של יום ביומו, בתקופת החורף באזור ים-המלח ובולעות אל תוכן וקרבן מתחרים פוטנציאליים, באותו ענף וגם/או בתחום משיק לענף בו עוסקות הן.
מקומה של חנות זו נתפס על-ידי גלידריה מרשת הגלידריות של "וניליה". איני בא לטוען, חלילה וחס, כי אין מייצרים גלידות טובות (וחלקן, לטעמי אני, אף מעולות), אלא טענתי הינה כי רשת בתי-אוכל (לרבות רשת בתי-גלידה) אינה יכולה לעסוק בפיתוח טעמים ייחודים שיכולה לעסוק בהם "ולבזבז זמן עליהם" חנות יוקרה ויהא תחומה, בתחום המזון או בתחום הגלידה. במרוץ אחר "הכסף הכבד", נדחקים שיקולים של אנינות טעם ושיקולים דומים אל צד ובמקומם באים אל מרכז הבמה שיקולים, שדבר וחצי דבר אין להם עם שיקולי איכות וניסיון להגיע אל הדרגה הגבוהה ביותר, בשלב ייצור והכנת המזון, שרשת בתי-מזון מנועה מלעסוק בכך.
אם כך ואם כך. דומה, כי בלהט הגדול לכבוש עוד ועוד סניפים, עוד ועוד נתחים מתל אביבה, הופכת עיר זו, אט אט ובאופן בטוח למזללה שדבר - דבר וחצי דבר - אין לה עוד מיופייה של העיר שלחוף ימים, שמוכרת ביום רק בסיפורי העבר ובשירים.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  08/06/2015   |   עודכן:  08/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תל אביב תאגידית ומותגית לחלוטין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
כל עוד לא יבינו פרנסי הרבנות, שהם באו לשרת הציבור והציבור לא בא לשרת אותם, ימשיך מצב אנומלי זה, לפיו שליש מחברי מועצת הרבנות הראשית הינם בני משפחה מדרגה ראשונה ובית הדין הרבני העליון, אינו יכול לפסוק בעניינים דחופים שכן הוא מתפקד בהרכב חסר
אריה אבנרי
רק מעטים מקרב נבחרי הציבור ששייכים בדרך כלל לעשירון הבינוני היו מוכנים לחשוף ברבים את נכסיהם הפיננסיים שהעידו על כך שהם לא נמנים על אלה שהתעשרו במהלך שירותם הציבורי, אחד מהם שנמנע בקנאות מלחשוף את הונו האישי הוא שר הרווחה החדש חיים כץ שכיהן בעבר בעת ובעונה אחת כחבר כנסת וכיו"ר ארגון עובדי התעשיה האוירית ועשה לעצמו, לביתו ולמשפחתו יותר משעשה לציבור שולחיו
חיים שטנגר
הסיבה לפסילתה של השופטת בדימוס ורדה אלשיך מלכהן כדירקטורית, הייתה חוסר ניסיון קודם של השופטת, בתפקיד דירקטורית. האוצר סירב לקבל עמדתה של אלשיך לפיה היא זכאית לכהן בתפקיד דירקטורית, לאור ניסיונה בניהול הליכים מורכבים של חדלות פירעון בעניינים סבוכים של חברות גדולות במשק
ארי בוסל
פגשתי אם קרלי פיורינה. שרדה את מחלת הסרטן. התמודדה עם התמכרות של בת. איבדה בת. הפסידה בבחירות במרוץ לסנט ארה"ב מטעם קליפורניה לברברה בוקסר. ניהלה את היולט-פקרד, פיטרה 30,000 עובדים (אך הצילה את החברה). אישה מרשימה ביותר. אם וכאשר תהיה בבית הלבן כבר לא תהיה גישה אליה
חיים שטנגר
לעתים נדירות, נדירות שבנדירות, נכנס אתה לבית עסק במקומותינו והמלים, כמו-גם חיבור המשפטים - "שלמות, מקצוענות והקפדה על פרטי פרטים באים לידי ביטוי ב"ארטה - אמנות הגלידה האיטלקית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il