דומה, כי מלאכת חינוך קשה ומרובה מוטלת על ההנהגה החינוכית והרבנית האחראית לחינוכו של הנוער המתחנך במגזר המשתייך ל"בית היהודי", בכלל ולנערי בית אל, בפרט, לאור ההתפרעויות הקשות, שאירעו אתמול, בניסיון למנוע הריסת שני מבני דריינוף, בבית אל. מי שאינו מסוגל להפנים משמעותו של הפתגם הלטיני המפורסם, הקובע, כי: "dura lex sed lex", שמשמעותו "החוק קשה, אבל הוא חוק", שמחויבים לקיימו, מגדל דור שבז, לערכים דמוקרטיים, בכלל ולקיום הוראות החוק, בפרט. בכל הכבוד הראוי, שום תפיסה אידיאולוגית אינה עומדת מעל החוק. חברה שאינה מציגה את שלטון החוק כעיקרון על, מעל לכל עיקרון אידיאולוגי, זה או אחר, אינה חברה הראויה להתקיים ולהיחשב כנאורה.
מזה מספר שנים, גדלים בקרב הימין הרדיקלי, קבוצות נוער, שזכו לשם התואר הכולל "נוער הגבעות". בויקיפדיה נכתב, כי "נוער הגבעות", הינו כינוי לקבוצה תרבותית-חברתית-התנחלותית שגבולותיה אינם ברורים לחלוטין.
נערי הגבעות מתגוררים במאחזים או במבנים בודדים, בשטחים פתוחים, בעיקר ביהודה ושומרון. פעילותם של נערי הגבעות, באה לידי ביטוי, במסגרת קומונה ובהנהגתן של דמויות סמכותיות דוגמת מאיר ברטלר, איתי זר או אברי רן. אנשי "נוער הגבעות" נוהגים לגדל פאות וזקנים, חובשים כיפות גדולות, עוסקים לפרנסתם, בעבודת אדמה וגם/או ברעיית צאן, תוך שהם רואים עצמם, איכרים, לכל דבר ועניין. המשתייכים לקבוצות אלה, רואים עצמם כאליטה חברתית אידיאולוגית, תוך שהם מגלים התנגדות וזרות, לזרם המרכזי השולט בתרבות ובממסד הישראלי.
המונח, "נוער הגבעות", הינו שם כוללני, המתייחס לקבוצות מרובות של צעירים, השונות זו מזו, מבחינה אידיאולוגית, בצורה מהותית. חלק מנערי ונערות הגבעות הם בני הדור השני בהתנחלויות הוותיקות שהולכים בדרכי הוריהם, כלומר מיישבים שטחים חדשים וריקים ביהודה ושומרון. אחרים הם צעירים דתיים, מהערים הגדולות. חלק מן הנערים משתייך למסגרות לימוד רשמיות, רשמיות למחצה או אלטרנטיביות, בתוך זרם החינוך הממלכתי דתי. לעתים מסגרות אלו הן בעלות אופי שיקומי בלבד ולעתים מיישמות גם תוכן חקלאי-התיישבותי.
מן הראוי להדגיש ולציין, כי נערי גבעות רבים, קרובים לתופעת החסידות החדשה ולאופנת הניו אייג'. ההתיישבות שלהם במקומות נידחים נובעת מרצונם לחיות באופן טבעי, תוך גידול ואכילת מזון אורגני, רעיית צאן וכדומה. הזדהות צעירים אלו עם אופנת הניו אייג' מתבטאת גם בלבושם, בסגנון מרכז אסיה, ובסגנונות המוזיקה שהם שומעים. הזמר סיני תור אשר גר, בחווה בקרבת העיר, קריית ארבע משתייך לקבוצה זו.
יודגש עוד, כי ל"נוער הגבעות" אין מנהיגות רשמית או ארגון מסודר. ישנן התארגנויות ספונטניות המתרחשות כתוצאה מאירועים מקומיים. רבים מאנשי "נוער הגבעות" אימצו לעצמם מראה הכולל כיפות צמר גדולות, לבישת הציצית מעל הבגד, פאות עבותות ומסולסלות וגם/או שיער ארוך ופרוע. חלקם מתלבשים באופן השואב השראה מתיאורי הלבוש של ימי התנ"ך וגם/או תקופת בית שני. רבים מנערי הגבעות דוגלים בערכים ירוקים וסביבתיים הכוללים גידול ירקות אורגניים, המעטה בצריכת מותגים או מזון מהיר ומיחזור פסולת.
ברשימה זו, כוונתנו לכלול במונח: "נוער הגבעות", את אותם קבוצת נערים ונערות, אשר מבחינה אידיאולוגית, דוגלים בהתיישבות בכל חלקי יהודה ושומרון, ללא כל מגבלה שהיא, עד כדי קידוש מצוות יישוב ארץ ישראל והתעלמות מחוקי מדינת ישראל, העומדים בסתירה וגם/או המונעים התיישבות בכל חלקי יהודה ושומרון. התפרעותם של צעירים וצעירות המשתייכים לקבוצה זו של "נוער הגבעות" -
במטרה למנוע פינוי והריסת שני מבני דריינוף, ביישוב בית אל, בשומרון, למרות הוראה, חד-משמעית של בג"ץ, לעשות כן - מעידה עד כמה רחוק קיום השיח הציבורי שקיום הוראות החוק עומד בראש מעייניו, מתפיסת עולמם האידיאולוגית והיומיומית של קבוצה זו.
מצער הדבר, מצער הדבר, עד למאד מאד, כי ח"כ מוטי יוגב - המשמש כחבר כנסת מן המניין מטעם מפלגת "
הבית היהודי", שמאחוריו רקע מפואר של מילוי תפקידים ציבוריים, דוגמת: מזכ"ל בני עקיבא, יו"ר החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי, וסגן וממלא מקומו של ראש המועצה האזורית מטה בנימין, כמו-גם בעל עבר צבאי מפואר, בסיירת שקד, בה עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס סיור, משהשלים קורס קציני חי"ר ושימש מפקד צוות בסיירת, מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים, בגדוד 202 וכן שימש כמפקד פלגת האימונים בסיירת מטכ"ל ולקח חלק במבצע "מוביל", כמו-גם שב לשירות פעיל בצה"ל, בתפקיד של סמג"ד גדוד 890, בעקבות פנייה אישית אליו של אלוף פיקוד מרכז דאז, אמנון ליפקין המנוח, לעשות כן. כאשר, בהמשך שירותו הצבאי, שימש כמפקד גדוד 202 של הצנחנים ופיקד עליו בלחימה בדרום לבנון. בין השנים 1988-1989 היה מפקד יחידת מגלן, ופיקד עליה באינתיפאדה הראשונה. היה, לאחר מכן, מפקד חטיבת אפרים, כאשר בשנים 1992-1994 שימש מדריך בקורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים וכראש מטה אוגדת עזה במילואים וסיים שירותו הצבאי בצה"ל, בדרגת אלוף משנה - אמר, לאחר דחיית בג"ץ העתירה שביקשה למנוע הריסת בתי דריינוף, כי: "צריך להרים כף של טרקטור 9D על בג"ץ" וכן הוסיף ואמר, כי: "למרות התב"ע בתוקף והיתר הבנייה מדובר בשרלטנות של בג"ץ ובחוסר צדק" והוסיף, כי "אנחנו כמערכת מחוקקת, נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה ואת הזנב שמכשכש בכלב".
דברים אלה של אחד מטובי בניה של ההתיישבות הציונית, הדתית-לאומית, בעל עבר מפואר של שירות ציבורי וקרבי-צבאי, מן המעלה הראשונה, יש בהם משום הסתה, בכל הכבוד הראוי, כלפי שלטון החוק, בכלל וכלפי בג"ץ, בפרט. הדעת אינה סובלת, כי כל מי שדעתו אינה נוחה מפסיקותיו של בית משפט העליון, יצא בהתקפה כה בוטה על המוסד המרכזי ששומר על ישראל כחברה דמוקרטית, דוגמת בג"ץ ויאיים "לחסל" אותו, בדרך של הרמת כף טרקטור והריסתו, בהשוואה וכמשל להרס לצו ההריסה של בתי דריינוף, שהוציא בג"ץ וסירב לעכבו וגם/או לבטלו. גם ניסיונו הפתטי של פנחס וולרשטיין, ראש מועצת מטה בנימין, שנים הרבה וממקימי מועצת יש"ע, בתוכנית הטלוויזיה: "לונדון וקירשנבאום", להציג הדברים, כאמירה בלתי מחייבת, אינה מקהה חומרתם של דברים.