X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
העיתונאי אוהד חמו מערוץ 2 שידר שיחה שניהל עם מחבל שנדון למאסר עולם ושבוצעה בטלפון שהוברח לכלא - במקום לפנות לגורמי הביטחון המדינה חייבת לפעול לקבלת המידע, שעליו לא יכול לחול חסיון מקורות
▪  ▪  ▪
חמו. פירות העץ המורעל [צילום: איציק וולף]

מי שהתבונן היטב בדיון שהתקיים אמש (19.8.15) במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 בעניין פסיקת בית המשפט העליון בעניינו של העציר המנהלי הפלשתיני שובת הרעב, מוחמד עלאן, היה יכול להבחין בין השורות כיצד אחד מגופי החדשות הגדולים והחזקים בישראל הופך ביודעין לשותף לעבירת ביטחון חמורה ואף אינו מנסה להסתיר זאת.
העיתונאי אוהד חמו שידר במהדורה הקלטה של שיחה שקיים עם אסיר פלשתיני מן הפתח', שנדון למאסר עולם בכלא הישראלי. השיחה, כך הסביר בטרם שודרה ההקלטה, נעשתה תוך שימוש בטלפון סלולרי שהוברח לתוך תאו של האסיר. "מטעמים מובנים, טשטשנו את קולו של האסיר", ציין.
טעמים מובנים. ברור. חשוב מאוד שעיתונאי ישמור על המקורות שלו ולכן טושטש קולו של האסיר. על-מנת שגורמי הביטחון לא יוכלו לאתר את האסיר ולהחרים לו את הטלפון. אז מה אם מדובר במי שמנסים כל העת למנוע הברחות של טלפונים סלולריים למחבלים הנמצאים בכלא מחשש לשימוש בהם להכוונת פיגועים נוספים? לאוהד חמו יש סקופ ושימות העולם. או שימותו ישראלים בפיגועים.
השאלה היא איך הגיעה שיחת הטלפון למהדורת החדשות של ערוץ 2. אם מדובר בשיחת טלפון שנעשתה ביוזמת אוהד חמו, הרי שהוא הפך בכך לשותף לפשע עם המחבל שמשתמש בטלפון הסלולרי המוברח. אם יוזם השיחה היה המחבל, היה צריך חמו לסרב לקבל את הסיפור, לפנות באופן מיידי אל גורמי הביטחון ולהודיע להם שאותו מחבל מחזיק בטלפון סלולרי מוברח ולעזאזל הסקופ.

"דרושה מלחמת חורמה"

לשם הבנת חומרת עבירת הברחת הטלפונים הסלולריים לאסירים ביטחוניים די לעיין בנימוקי פסקי דין שניתנו בתקופה האחרונה בעניין מבריחי טלפונים סלולריים.
כך, השופטת טלי חיימוביץ' מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שהרשיעה סוהר בשירות בתי הסוהר בהברחת מכשירי טלפון סלולריים לאסירים ביטחוניים שהיו כלואים בכלא נפחא ובכלא אשל, קבעה כי בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים יש פגיעה בערכים מוגנים רבים.
"החדרת הטלפונים לאסירים ביטחוניים פוגעת בביטחון המדינה וחושפת את תושביה לפגיעה של ארגוני טרור... מעשיו של הנאשם מסכנים באופן ממשי את הציבור... המשמעות של הכנסת טלפונים לאסירים ביטחוניים היא מתן אפשרות ליצור קשר עם העולם החיצון, ובכלל זה עם חברי הארגון שמחוץ לכלא.
בתיק אחר, הנוגע לעורך דין ששיחד סוהרים לצורך החדרת כרטיסי סים לכלא ביטחוני ושנדון בנובמבר 2014 בבית המשפט העליון, קבע השופט נעם סולברג כי יש "להילחם מלחמת חורמה", כלשונו, בתופעת הברחת הטלפונים הסלולריים לאסירים ביטחוניים.
סולברג אף קבע כי משאותו עורך דין ידע, או שהיה עליו לדעת, כי מעשיו יאפשרו לאסירים קשר ישיר עם ארגון הטרור שבו הם חברים לצורך קידום יעדיו, ועלולים לגרום להשלכות הרות אסון על ביטחון המדינה הרי שבהברחת כרטיסי הסים למחבלים הכלואים הפך לכאורה לחוליה בשרשרת פעילות ארגון הטרור.
"הברחת כרטיסי סים לאסירים ביטחוניים מאפשרת לאסירים קשר ישיר עם חברי ארגון הטרור אליו הם משתייכים, לצורך קידום יעדי הארגון לרבות הוצאת פיגועים אל הפועל. מעשים מעין אלה מסכנים את ביטחון המדינה ואזרחיה, ולפיכך יש לנקוט במלחמת חורמה בתופעה זו", ציין.

חיסיון מקורות אינו אבסולוטי
[צילום: מתוך הטלוויזיה]

במקרה שלפנינו, ברור מהקלטת השיחה ששודרה בחדשות ערוץ 2 כי הטלפון הסלולרי שבידי אותו אסיר עולם שקולו טושטש משמש אותו לפעילות שקשורה לטרור. הוא עצמו ציין באותה שיחה כי אם מוחמד עלאן ימות - ינקטו הפלשתינים ב'צעדי התנגדות', שהם הכינוי הפלשתיני לפעילות טרור נגד ישראל ונגד ישראלים.
אמנם אוהד חמו ועורכיו לא הבריחו את מכשיר הטלפון לידי המחבל העלום, אולם בידיהם מידע שעשוי בגילויו להציל חיי אדם ושעלול בהסתרתו לתרום למעשי טרור ורצח.
מן הסתם צפו במהדורת החדשות אמש גם גורמי ביטחון לא מעטים. גם אם יבחרו לזמן את אוהד חמו ואת עורכיו לחקירה, תיתקע החקירה, מן הסתם, בשל סירוב לחשוף מקורות עיתונאיים. במידה ותרחיש שכזה יקרה - הרי שחובת המדינה לפנות לבית המשפט בדרישה לחייב את חמו ואת עורכיו לחשוף את מקורותיהם בעניין הספציפי הזה.
חופש העיתונות וחובת השמירה על מקורות הם יחסיים בלבד. הם אינם עומדים אל מול חובת השמירה על ביטחון הציבור ועל חיי אדם. במקרים שבהם מדובר בערכים שמתנגשים זה בזה - כשסיפור עיתונאי הושג באמצעות סיכון ביטחון הציבור - הוא הופך ל'פרי עץ מורעל' וככזה - אסור להשתמש בו. במקרה שלפנינו - שותפים העיתונאי אוהד חמו, עורכי מהדורת החדשות של ערוץ 2 ומנהלי חברת החדשות לעבירה חמורה על ביטחון המדינה. אם אותו מחבל יימצא בעתיד מעורב בהכוונת פיגועים - ידיהם יהיו מגואלות לחלוטין בדם הנפגעים.

תאריך:  20/08/2015   |   עודכן:  21/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיתונאים עם דם על הידיים
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
ערוץ 2 סייעני טרור ידועים
מגיב ותיק  |  20/08/15 16:33
2
זה
שמ  |  20/08/15 16:39
3
ממש לא מפתיע שנחשף עוד עיתונאי
צורי  |  20/08/15 17:07
4
המידע לפיו מות העציר ללא משפט,
ההיפך הוא הנכון  |  20/08/15 17:34
 
- צר
שמ  |  20/08/15 18:08
 
- רק במדינת הצ-חוק ישראל
asdf  |  20/08/15 20:16
5
יש לעצור מינהלית את "המשת"פ"
הצדקנית  |  20/08/15 17:45
6
ערוץ 2
כבש 44  |  20/08/15 18:09
7
עונש מוות למחבלים
אהרון שחר  |  20/08/15 19:53
8
הענין כאן הוא לא אוהד חמו.
שאול אבידור  |  20/08/15 19:54
 
- כבר ענין של עריצות ולא ערוצים ל"ת
וינטר הניה  |  21/08/15 09:51
9
עוד מרוקאי שלוחי חנפן של השמאל
וידלה  |  20/08/15 21:55
 
- איך אתה יודע ?
נוננ  |  21/08/15 10:06
10
ומה תגובתו של השר הממונה על ל"ת
התקשורת?????????  |  20/08/15 21:58
11
המידע לפיו מות העציר ללא משפט,
ההיפך הוא הנכון  |  21/08/15 03:19
12
כתבלבינו לוקים בתסמונת שטוקהול
קורןנאוה טבריה  |  21/08/15 07:27
13
ראש ממשלה פחדן
נובל  |  21/08/15 15:48
14
תסמונת דודו טופז
יאיר 1010  |  21/08/15 15:53
15
לא מפתיע
אוריאנה   |  22/08/15 09:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
בג"ץ אמור היה להכריע, בעתירה שהגיש פעיל הטרור האיסלאמי, מוחמד עלאן, אם לבטל את מעצרו המנהלי, אם לאו. בג"ץ בכל הכבוד הראוי התחמק מלהכריע בשאלה זו ונתלה במצבו הרפואי הקשה של פעיל טרור איסלאמי זה, כתירוץ וכנימוק להקפאת צו המעצר המנהלי
חיים שטנגר
ראוי הוא הדבר, מתחייב ומתבקש, כי במאה ה-21, לא תחול מידה של איפה ואיפה, בקשר לזכאות של אוכלוסיות מוחלשות לייצוג משפטי, כולל וגורף, בכלל העניינים האזרחיים, אם הם עומדים בתנאי הסף הנדרשים, כפי שהדבר קיים, נעשה ומתבקש בייצוג המשפטי, המוענק באופן כולל וגורף בכלל העניינים הפליליים
חיים שטנגר
הגיע הזמן למנוע בכל הכבוד הראוי ניגוד עניינים מובנה, שבו בית משפט העליון וגם/או שבו שופטים דנים, בערכאות שיפוטיות, שבהם מכהנים הם וגם חבריהם, בעניינים הנוגעים להם וגם/או לחבריהם
חיים שטנגר
התנועה המסורתית, בה עוסקים אנו ברשימתנו זו, הגם שאין לה עדיין מנגנונים ומוסדות משל עצמה, מתחילה, אט אט, לצמוח מקרב שומרי המצוות והמסורתיים, שנמאס להם מתהליך ההקצנה העובר על היהדות החרדית ועל החרד"לים, שבעבר גילו פתיחות לעולם החילוני ולא ראו שירת נשים, בבחינת איסור, מחמת "קול באשה ערווה"
חיים שטנגר
ניתן לנקוט בדרך של הגשת כתבי תביעה אזרחיים, פרטניים וכלליים, נגד ראשי ארגון החרם והארגון עצמו, בגין גרימת נזקים כלכליים לישראל; ניתן לעשות שימוש בחוקים הקיימים בארה"ב ובאירופה, בספרי החוקים המקומיים נגד עידוד האנטישמיות. האפשרויות הן רבות וזמינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il