זו זה. די. מספיק. אין יותר כוח לחוצפה הזו. אין יותר רצון "להבין" הצד השני. אין יותר עצבים ואוויר לשאת החרפה הזו, לפיה בלב העיר הגדולה ביותר במדינת-ישראל, המספקת לערי ויישובי הלווין סביבה שירותים בתחומי התעסוקה, החינוך, התרבות, ושירותים נוספים, קמים כמה מאות פורעים ערביים מקיימים הפגנה ללא רישיון, מכים שוטרים ומיידים אבנים ובקבוקים לעברם. הם עוד מעזים לחסום כבישים בצמיגים ובפחי אשפה שהציתו.
למקרא ותיאור הדברים, שואלים עצמם הקורא/הקוראת הממוצעים, אם מדובר על הפגנה
שגרתית", המתרחשת לה, באזור הקסבה בשכם וגם/או אולי מדובר, באחת מהפגנות סופשבוע "רגילות" ושגרתיות, המתקיימות בכפרים ובפרברים הפלשתינים, בסביבות ירושלים, לפני ואחרי תפילות יום ששי במסגדים, בכלל ובמסגד אל-אקצה, בלבד. והנה-לאחר שמשוטטות העיניים וקוראות הידיעה העיתונאית עד תום וגם/או מאזינות האוזניים, בקשב רב, למשודר ברדיו וגם/או בטלוויזיה, מתברר כי ההפגנה אינה מתרחשת בשטחים (מחוזקים וגם/או כבושים וגם/או משוחררים - עיזבו אותי כרגע, כשהבית בוער מסמנטיקה גרידא). מסתבר ומתברר, כי ההפגנה מתרחשת, כאן
ממש ליד הבית, ברחוב יפת שביפו, המשמש כביש ראשי המחבר בין תל אביב לבת-ים. ומה עושה המשטרה בתגובה להפגנה פרועה זו, מבית מדרשם של פורעים פלשתינים מקומיים, המגובים, אולי, במסיתים ובפורעים מן החוץ? ובכן, מן המשטרה נמסר כי שלושה מן המפגינים נעצרו וכי צפויים מעצרים נוספים. כפיים. כפיים סוערות למשטרת-ישראל וגם/או ליתר דיוק למה שנותר ממנה, לפני שהיא מתרסקת כולה. למה לא הכניסו לשטח היחידות המיוחדות של המשטרה, שאומנו במיוחד לפיזור הפגנות? למה לא פיזרו ההפגנה בסילוני מים ממכוניות מיוחדות, הקיימות במיוחד לצורך כך. וסליחה, סליחה על השאלה הבלתי עדינה וחסרת הנימוס - למה לא ירו כדורים, לפחות כדורי גומי, אל עבר הפורעים? מה קרה? לפורעים מקומיים
"תוצרת לבן כחול" מגיע יחס מיוחד? במה הם שונים מ"אחיהם" הפלשתינים, בגדה, בשומרון ובחבל עזה, למעט העובדה שבטמטומנו, כי רב, הענקנו להם יחס הוגן וראוי?
לא. לא. אל תטעו בי, כלל וכלל, איני דוגל בגזענות ואיני מאלה הנמנים על הקליקה הסבורים ש
"כל הערבים הם בוגדים וצריך לחסל אותה וכמה שיותר מהר". ולכם "הצדיקים" מצידה השמאלי של המפה הפוליטית, הרי אני לא "אעשה לכם השבת". אני לא אאפשר לכם לברוח ולהתחבא תחת מטריות שחורות רחבות המסתירות ת'פנים, בסגנון נוויל צ'מברליין, כדי שתוכלו להשמיע עמוק, עמוק מתחת להן, בקול רועם וחסינים מזעמו המוצדק של הציבור,
"משפטים נכונים", בגנות השיח המתלהם, לכאורה. אני לא אאפשר לכם לזרוק באוויר, ככדורי משחק צבעוניים וזוהרים, בצבעי פסטל, בקרקס, מלים "מכובדות", דוגמת:
"דמוקרטיה": "חופש הביטוי והשיח"; "זכות ההפגנה" ועל כל מיני "זכויות", הצצות, במצבים שכאלה, על פני השטח, כפטריות, המחזיקות יום אחד- מקסימום יומיים, עד שלושה ימים, בלבד, במקרה הטוב והנדיר - אחר גשם סוחף.
עם זאת סבור אני, כי פלשתינים מקומיים, המפגינים באחד מרחובותיה הראשיים של יפו, ברחוב יפת, בהפגנה אלימה, הנערכת ללא רישיון ואגב כך תוקפים שוטרים, מיידים לעברם בקבוקים ואבנים, כמו-גם חוסמים כבישים, בצמיגים ובפחי אשפה שהציתו הם, חייבים לתת הדין על מעשיהם ולרצות
תקופת מאסר ארוכה, ארוכה עד למאוד מאוד בכלא על-מנת ש"יתקררו", ולו גם במעט, בתקופה זו. רק כך יבינו אותם פורעים מקומיים, אותם
"פלשתינים מקומיים", אשר מבקשים לפדות מסגד אל-אקצה, בירושלים, בדרך של הפגנות בשפלת החוף וזאת עושים הם "ברוח ובדם", כי הם ישלמו מחיר יקר - מחיר יקר, עד למאוד מאוד, בגין מעשיהם וגם/או מחדליהם אלה.
רק ענישה מוגברת, תקיפה, מיידית ומהירה, לפורעי חוק אלה, תעביר מסר להם ולתומכיהם, כי גופי האכיפה יבואו עמם חשבון ובכל הכוח החוקי הקיים, בגין הפרות החוק. הניסיון להציג ממשלת-ישראל והגופים הפועלים מטעמה, לאכיפת חוקי המדינה, ככלי ריק, שאינו יכול ואינו מסוגל להשיב מלחמה שערה. בידול ומחאה פוליטיים, לכשעצמם, אינם מצדיקים הפרות חוק וברגע שהפרות החוק, בנושא הפלשתיני, זולגות למטרופולין, יש למנוע אותן, מיידית וביד קשה.
מסתבר, כי אמירות לחוד ומעשים לחוד. סגן-ניצב, חיים זרגרוב, סגן מפקד מרחב יפתח של המשטרה צוטט, בכלי התקשורת כאומר דברים לפיהם: "המשטרה לא תאפשר הפרות סדר ואלימות", וכן כי המשטרה: "תפעל ללא משוא פנים כלפי מי שיפר את החוק כדי לשמור על ביטחונם של התושבים". הצחקתם אותי, מה זה הצחקתם אותי. למה בהפגנה הבלתי חוקית שערכו האתיופים, בכיכר רבין, הגיעה המשטרה מבעוד מועד עם פרשים ומכוניות להתזת מים לפיזור הפגנות? למה לא נהגו כך, אתמול, בהפגנת הפורעים הפלשתינים, ביפו? האם זה משום שהסמטאות ביפו צרות יותר? האם מכוניות לפיזור הפגנות בסילוני מים, אינן יכולות לנסוע ברווחה גדולה ברחוב יפת? האם קשה לפרשי המשטרה, רכובים על סוסים, לדלוק אחר הפורעים ולעצור אותם? למה לא נעצרו עשרות מהפורעים, בהפגנה בלתי חוקית זו? למה לא הוצאו עשרות, אם לא מאות, צווי גירוש, למי שבאו להפגנה הבלתי חוקית מהשטחים? למה לא הוצאו עשרות, אם לא מאות, צווי הרחקה ל-15 יום, לתושבים מקומיים שהפכו לטרוריסטיים מן המניין? איפה היו בלשי המשטרה בהפגנה זו?
כמה מלים לעניין מסגד אל-אקצה "שלשחרורו" יצאו אמש, המתפרעים המקומיים, משפלת החוף. ב"ויקיפדיה" נכתב, כי שם המסגד נזכר בקוראן ב"סורת אל-אִסְרא", שם נכתב: "השבח לזה אשר הסיע את עבדו עם ליל מ'מסגד אל-חראם' אל 'מסגד אל-אקצה' אשר בירכנו סביבו כדי להראותו מאותותינו הרי הוא הכול שומע והכול רואה". הפרשנות המוסלמית מייחסת הפסוק ל"ליל האסרא והמעראג'", המסע לילי, שערך מוחמד ממכה אל הר-הבית בירושלים. המוסלמים מציינים המאורע ב-27 בחודש רג'ב על-פי לוח השנה המוסלמי וגם/או במועד סמוך לו (על-פי המסורת המקומית). המסגד נבנה 73 שנים לאחר מות מוחמד והקוראן אינו מפרט מאיזה מסגד יצא מוחמד למסעו ולאן הגיע, פרט לכינויים: "המסגד הקדוש" (אל-מסג'ד אל-חראם) ו"המסגד המרוחק ביותר" (אל-מסגד אל-אקצה). פרשנויות מוסלמיות קדומות, שכיום אינן מקובלות, מייחסות "המסגד המרוחק ביותר" להיכלות עליונים ולאו-דווקא למקום מסוים על הארץ. בגישה זו תמך ג'עפר א-צאדק (699-765) מצאצאי מוחמד, שטען כי מסגד אל-אקצה נמצא בשמים.
זיהוי מסגד אל-אקצה עם הר-הבית בעיני המוסלמים התגבש עם כיבוש ארץ ישראל ועוד שטחים במזרח התיכון, בהנהגת הח'ליף השני עומר בן אל-ח'טאב במאה ה-7. בתקופת הח'ליפים מבית אומיה עלתה חשיבות ירושלים בעיני השלטון המוסלמי, מפאת קרבתה למקום מושב הח'ליפים בדמשק. שליטת האומיים בערים הקדושות האחרות, מכה ואל-מדינה הייתה רופפת בשל מרידות של מנהיגים מקומיים. לכן, היו האדירו הם חשיבות ירושלים, ובנו בה מסגדים נוספים. בימיהם נבנתה כיפת הסלע, שהיא, כיום, המבנה הבולט ביותר על הר-הבית.
אז, כמו שאומרים השאבב. יאללה, יאללה, תתקדמו. רק בפעם הבאה היזהרו, כי מתחיל לנו
לאט, לאט, אבל בטוח לגמרי - להישבר מכם. כן. כן. גם אנחנו - לא רק אתם! רוצים לפתוח ת'בוקר בחיוך ולא לקרוא, כל יום מחדש, על הרוגים, פצועים ודקורים. אם אתה חושבים להביא את אינתפאדת אל-אקצה השלישית ובלשונכם, שלכם, אנתפאצ'ת אלאק, אלינו, עד לפתח הבית באמצעות הפגנות אלימות, תשכחו מזה. אתם טועים, ואתם טועים טעות מרה. אל תשכחו המשפט הערבי המפורסם: "יום עסל יום בסל". לא בטוח כלל וכלל, כי בפעם הבאה שתעזו לחסום ציר תנועה מרכזי, בהפגנה בלתי חוקית, ללא רישיון, זה ייגמר, אך ורק בשלושה עצורים. לא בטוח גם, שאם תמשיכו כך, תמשיכו ללקוק וללקק דבש. נכון שבדמשק, היו שוברים לכם ת'ראש, כבר בהפגנה הראשונה. לנו יש איפוק מסוים ואפילו יש ליהוד "קצת דמוקרטיה". אבל דעו לכם, כשהסבלנות נגמרת, גם הדמוקרטיה נגמרת. קחו דוגמה מבריטניה הגדולה, שיש לה חוקה ועם זאת, לא היססה לכלוא נתיני ארצות שהייתה עמם במצב מלחמה, בתקופת מלחמת העולם השנייה, במחנות הסגר.
דמוקרטיה אינו חפץ גומי של הרוצה מכופף אותו לכל צד שיבחר, לאין שיעור וללא כל גבולות שהם.
נא זכרו ושננו משפט זה, היטב ולעומק, לפני שתתפרעו פעם נוספת ברחוב יפת, תחסמו ציר תנועה מרכזי, תזרקו בקבוקים ואבנים על שוטרים. תבעירו צמיגים ופחי אשפה. כאן, אומנם לא דמשק, אבל בכל הכבוד הראוי, לא נאפשר לכם להפוך יפו וסביבותיה למחנה ג'ביליה. ובמאמר המוסגר - בואו, תקרבו את האוזן ונלחש לכם, עמוק, עמוק אל תוכה - גם אתם אינכם רוצים לגור במחנה ג'ביליה, אלא ביפו, במצבה דהיום. אז אל תתגרו בגורלכם ובמזלכם הטוב. דיר באלאק!.