X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מפקד תוכנית "חבצלות" היוקרתית של אגף המודיעין, הנחה בימים האחרונים תלמידי תוכנית האקדמיה, שלא לבוא במדים ללימודיהם האוניברסיטאיים, באוניברסיטת חיפה בשל המצב הביטחוני
▪  ▪  ▪
הסטודנטיות הערביות לא משנות את הלבוש [צילום: מרים אלסטר / פלאש 90]

עד שלא קראתי הבוקר בעיתון הארץ, כתבתן של העיתונאיות, גילי כהן ונעה שפיגל, שדיווחו כי מפקד תוכנית "חבצלות" היוקרתית של אגף המודיעין, הנחה בימים האחרונים תלמידי תוכנית האקדמיה, שלא לבוא במדים ללימודיהם האוניברסיטאיים, באוניברסיטת חיפה בשל המצב הביטחוני, חשבתי כי ראשי התיבות של צה"ל הינן: "צבא הגנה לישראל". מהבוקר למדתי דעת והשכלה בזכותו של מפקד תוכנית "חבצלות" היוקרתית, באגף המודיעין, שככל הנראה הינו קצין בצה"ל, עבר קורס קצינים בבה"ד 1 וככל הנראה גם קורם פו"ם (פיקוד ומטה) - כי בשנים האחרונות שונו ראשי התיבות של מלת הקיצור - "צה"ל".
לכן, מכאן ואילך, שעה שנשתמש במלת הקיצור "צה"ל", נדע ונפנים היטב ועמוק בזיכרוננו הציבורי, כי ראשי התיבות של "צה"ל" הינם - "צבא הבושה לישראל". ידעו מעתה, כל חייל וכל חיילת עבריים, כל קצין וקצינה, המשרתים בצה"ל, בתפקיד זה וגם/או אחר והמשרתים בתוכנית "חבצלות" היוקרתית של אגף המודיעין, בפרט (שככל הנראה נדרשו לחתום, חתימה לשירות קבע בצה"ל, כדי להיכלל במסגרת תוכנית יוקרתית זו), בפרט כי בושה היא לשרת בצה"ל, בימים כתיקנם, בכלל ובושה רבתי הינה לשרת בצה"ל, בימים בהם קיימת מתיחת ביטחונית, זו וגם/או אחרת, בפרט.
אולי ילבשו חיילי וקציני צה"ל, כמו-גם חיילות וקצינות צה"ל, הבאים ללימודים אוניברסיטאיים, בכל האוניברסיטאות והמכללות האקדמיות ולא רק באוניברסיטת חיפה! כמובן, בימים מתוחים וסוערים, בימים של מצב ביטחוני מתוח, בלבד סרבלים לבנים, דוגמת הסרבלים שלבשו אנשי סיירת מטכ"ל, בפיקודו של אהוד ברק, עת התחפשו הם למכונאי מטוסים, לצורך השתלטות על מטוס סבנה הבלגי החטוף, הריגת המחבלים שחטפו מטוס זה ושחרור בני הערובה.
חיילים וחיילות אלה, כמו-גם בעלי ובעלות דרגות הקצונה שבהם, יעברו מסדר בדיקה יומי פעמיים ביום לוודא, אפשר אולי, רחמנא ליצלן, נשרט מי מהם/מהן, אגב לימודיו האוניברסיטאיים, במעבדות האוניברסיטה וגם/או מכון ויצמן וגם/או במכון האטומי-ביולגי ובשני הכורים הגרעיניים (ככל שיש גם להם זיקה ללימודים אקדמאיים לאנשי צה"ל). בדיקה זו תמנע הכתמת בגדי הלבן הצחורים שלהם, בדם וכך ימנע מצב דברים של הכתמת שמו של צה"ל, כפי שחייליו לומדים באוניברסיטאות ובמוסדות מחקר אקדמיים, כשבגדים מרובבים ומוכתמים, לא עלינו, בכתמי דם טריים.
טוב עשה ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי שביטל הוראה מטופשת זו, בכל הכבוד הראוי של מפקד תוכנית "חבצלות" לאחר שעודכן בדבר ביצועה ויישומה של הנחייה זו, בפועל ולמעשה. תגידו לי, רגע ברצינות, ונניח אל צד ההיבטים הקומיים וגם/או החמורים והציניים של יישום הוראה מטופשת וחוקית, לצערי, בעליל זו. עד כדי כך השתבש ונשתבש סדר היום הציבורי שלנו, שמפחדים אנו לילך בגלוי במדינו הצבאי ונאלצים אנו להתחפש ולטשטש זהותנו, מחמת הטרור ומחמת פחד מגורמים עוינים פה בארץ אבות, כאן - מקום בו תתגשמנה כל התקוות?.
הנה חלק ממילות השיר, "פה בארץ חמדת אבות", שכתב ישראל דושמן, עוד בשנת 1912, כשיר לכת, לבקשת ד"ר חיים בוגר (בוגרשוב), לתלמידי גימנסיה הרצליה, משהתברר לו, במהלך טיול שלהם, כי חסרים שירי לכת עבריים, בזו הלשון:
"פה בארץ חמדת אבות
תתגשמנה כל התקוות
פה נחיה ופה ניצור,
חיי זוהר חיי דרור.
פה תהא השכינה שורה
פה תפרח גם שפת התורה".
מתברר ומסתבר, כי 103 שנים, לאחר חיבור מלות השיר: "כאן בארץ חמדת אבות". צריכים אנשי צה"ל, "...בשל המצב הביטחוני" להסתיר היותם אנשי צה"ל "ולהתחפש" לאזרחים בחודש מרחשוון דווקא ולא בחודש אדר! - שמא "יגלו" שאנשי צה"ל הם. ראו עד כמה הורחב והוגבה מפלס הבושה. קצין בצה"ל, איש מודיעין, מורה לאנשי תוכניות יוקרתיות, באגף המודיעין, לטשטש זהותם כאנשי צה"ל, בזמן לימודיהם האוניברסיטאיים. אולי ינצלו תלמידי תוכניות אלה ידיעותיהם ושליטתם, בשפה הערבית וידברו בשפה הערבית, בינם לבינם בעת שמיעת השיעורים האוניברסיטאיים, כמו-גם, בעת שיוצאים הם להפסקות, משיעוריהם אלה. כך שבוודאי לא יחשדו בהם שאנשי צה"ל הם, רחמנא ליצלן.
אצלנו במחלקה למחשבת ישראל, באוניברסיטת בר-אילן, הידועה ומוכרת, ברבים, בפלורליזם ובפתיחות המחשבתית הרבה לה (ואני רציני לגמרי!) לומדות חלק מהסטודנטיות, כשרעלה מכסה ראשן, גם בימים אלה של "מצב ביטחוני קשה ומתוח" זה. איש אינו מעיר להן, ובצדק! - אודות לבושן זה. למה? מאימתי זכאים אנו להתערב בצנעת חיי הפרט? נכון שנשמעות בדיחות מקאבריות שנולדו כספיח לבדיחות הפיגועים, הרווחות בקמפוס. כך שאל אותי סטודנט שהופתע נוכח גודש הסטודנטיות הערביות, עוטות רעלת ראש, בביקורו בספריה שלנו אם אני בטוח שאני לומד במחלקה למחשבת ישראל, או אולי התבלבלתי ואני לומד במחלקה למחשבת ישמעאל. צחקתי, מה לעשות הבדיקה הייתה מוצלחת ועוד על חשבוני.
לאחר מכן, כשהתעשתי, הבנתי שבדיחות כאלה יכולים לחבר רק סטודנטים, שאינם חלק מהמחלקה שלנו. אצלנו גם אם תגיע סטודנטית לבושה, מכף רגל ועד ראש, בצ'אדור, לא ירים איש ראש ולא יזקוף גבה. אתם מבינים, עד כמה העיסוק בפילולוגיה, מחנך לפתיחות? זה עובד גם בקרב סטודנטים מאצ'ואיסטיים, ש"עושים לפחות 40 ימי מילואים בשנה" ומצביעים ביבי או למצער בנט. הבוקר, ראיתי במחלקה קבוצת סטודנטיות-קצינות, במדי צה"ל וגאה-רחב ליבי. הן אומנם לא השתייכו, לחיל-המודיעין, אבל הן היו קצינות בצה"ל, בשר ודם ובאו אלינו למחלקה, במדי צה"ל. פתאום חלפה, לידן, במסדרון, סטודנטיות ערבייה עוטת רעלת ראש, מתואר ראשון והמראה היה מרתק ומעורר מחשבה.
אגב, כמעט שכחתי, מה נעשה למפקד תוכניות "חבצלות" על "פתיחותו" ועל "הבנת השטח שלו"? האם הודח הוא מפיקוד על תוכניות יוקרתיות אלה של חיל המודיעין או - למצער - עמד לדין צבאי? אולי ישמיענו דובר צה"ל דברים, בקשר לכך?

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  20/10/2015   |   עודכן:  20/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בואו ללימודים באוניברסיטה במדים ובגאווה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
התנהלותה של עיריית ראשון-לציון מצביעה על עובדה חשובה ומהותית ביותר - היא נכנסת לתחום מילוי התפקידים המסורתיים המוטלים על המדינה. מטבע הדברים ומכוח הוראות חוק - נכנסים גופים, שאין זה מחובתם ומתפקידם לעשות כן אל המקומות והחללים ששנים היו שמורים, אך ורק למדינה. מציאות חדשה זו מעוררת שורה של שאלות ותמיהות
חיים שטנגר
לאור תכיפות ושכיחות מעשי הסכינאות המתרבים במדינת-ישראל, בשטחי יהודה ושומרון ובמיוחד באזור ירושלים המזרחית והכפרים המקיפים וסובבים אותה, יש לתקן ובמהירות חוק לא תעמוד על דם רעך ולהכליל בו גם סעיפים עונשיים, מהתחום הפלילי וענישת חובה פלילית של מאסר
חיים שטנגר
לא כל דבר ועניין המתעטף ומתכסה באצטלה של "יעילות" הינו יעיל, סופם של דברים. דבר זה הוכיחה וממשיכה להוכיח זאת, ההלכה המשפטית המוטעית, שיצאה תחת ידו של השופט גרוניס, בפרשת בובליל. יעילות דיונית וחסכון בזמן שיפוטי, הינם צורך השעה. עם זאת, מוטב ייזהרו השופטים בבואם לשנות הלכות פסוקות ומצב משפטי קיים, מזה שנים, בשם "חסכון בזמן במשאב השיפוטי היקר"
חיים שטנגר
השופט, סלים ג'ובראן, קובע בפסק-דינו כי מעמדה והיקפה של זכות הערעור טרם הוכרעו בפסיקתו של בית המשפט העליון ולכן, יש לאזן זכות הערעור אל מול שיקולים נוספים דוגמת: סופיות הדיון, מניעת הליכי סרק בפני בית משפט ומניעת הטרדתם של המשיבים והבטחת הוצאותיהם
חיים שטנגר
לא נראה הדבר כי יישכח על-ידי הציבור היהודי של אזרחי מדינת ישראל ותושביה, עד מהרה, גל עצום ומתגבר כזה של שנאה על-רקע לאומי ולאומני. הוסף לכך גם שתיקת הדגים, המרגיזה והמקוממת של בני המגזר הערבי, אזרחי מדינת-ישראל ותושביה והרי לך מתכון מושלם לחרם כללי, ארוך וממושך של היהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il