X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במקרה של אי-דיווח על מתנות לעובד ציבור וגם/או לבני משפחתו, כמו-גם על זהות נותן המתנה, קיימת חובה ציבורית מוגברת, מצד המשטרה, לחקור בעניין, כדי לוודא אם אי-הדיווח על המתנות, מגלם בחובו ובגדרו כוונה לכאורה, לבצע עבירה פלילית, מסוג פשע, דוגמת שוחד
▪  ▪  ▪
שרה נתניהו. לחקור לעומק [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]

הפרסומים האחרונים שפרסם מו"ל ועורך "News1 - מחלקה ראשונה", יואב יצחק, בטורו, לפיה לקחה, לכאורה, רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, מתנות רבות שניתנו, לכאורה, לבני הזוג נתניהו, בביקורים בחו"ל וגם/או שנתקבלו מגורמים שונים, בישראל, מחייבים חקירתה המיידית של משטרת ישראל, ככל שקיימות ראיות ולו גם לכאורה המצדיקות פתיחתה של חקירה פלילית נגד בני הזוג בנימין ושרה נתניהו וגם/או נגד מי מהם, ככל שמי מהם מעורב - לכאורה, בלקיחת מתנות שניתנו להם, לעצמם, כנטען נגדם, במקום להעבירם לגורמים המוסמכים במשרד ראש הממשלה, לשמירה ולרישום, בהתאם להוראות החוק.
חוק שירות הציבור (מתנות), תש"ם-1979, קובע - באשר לקבלת מתנה לעובד ציבור, כי אם ניתנה לעובד ציבור, באשר הוא עובד הציבור, מתנה - בין בישראל ובין בחוץ לארץ, בין שניתנה לו עצמו ובין שניתנה לבן זוגו, החי עמו או לילדו הסמוך על שולחנו ועובד הציבור לא סירב לקבלה ולא החזירה לנותן המתנה, לאלתר, הרי תקום המתנה לקניינה של המדינה, כאשר במתנה שאין בה קניין, חייב עובד הציבור לשלם לאוצר המדינה, שוויה. עובד הציבור מוגדר, בחוק המתנות כנושא משרה וגם/או נושא תפקיד, מטעם המדינה, לרבות חייל כמשמעותו בחוק השיפוט הצבאי, תשט"ו-1955 ואילו מתנה מוגדרת, בחוק המתנות, כהקניית נכס שלא בתמורה או מתן שירות או טובת הנאה אחרת שלא בתמורה.
יש להדגיש ולציין, כי חוק המתנות, מרחיב תחולת החוק, מעבר לעובדי ציבור גרידא - כהגדרתם בחוק זה - והוא קובע, כי הוראות החוק יחולו גם על בעלי משרות ותפקידים מטעם רשויות מקומיות, מועצות דתיות, קופות חולים ובתי חולים ציבוריים, תוך שהוא מגדיר מה הם בתי חולים ציבוריים ומה הם קופות חולים, לעניין החוק.
תקנות המתנות קובעות, כי אם הוצעה לעובד הציבור מתנה שהחוק חל עליה, בידי תושב ישראל או אזרח ישראלי, לרבות תאגיד שבשליטתם של אלה או הרשום בישראל, לא יקבל אותה עובד הציבור, אם לא ניתן לו היתר לפי תקנות אלה. ההיתר יכול שיינתן לסוגים של מתנות וגם/או לסוג של מתנה מסוימת ויכול שיינתן, מראש וגם/או בסמוך לאחר מעשה. עוד קובעות תקנות המתנות, כי בכל משרד ממשלתי תמונה ועדה לטיפול במתנות שקיבל עובד וגם/או נושא משרה במשרד ממשלתי שכזה; כי כחברי הוועדה המשרדית יכהנו היועץ המשפטי והחשב של המשרד הממשלתי וגם/או נציגיהם וכן ראש אגף משאבים חומריים (בנא"מ), או נציג אחר שיקבע המנהל הכללי של המשרד.
עוד נקבע, בתקנות המתנות, כי רשות ביטחון רשאית למנות ועדה משרדית נפרדת לטיפול במתנות שקיבל עובד רשות הביטחון או אדם המשרת בה; כי הרכב הוועדה יכול להיות שונה מהרכב וועדת המתנות, החייבת להיות מוקמת, באשר למשרדים ממשלתיים, בהתאם לתקנות המתנות, כאשר תנאי לכך הינו, כי בוועדה זו יכהן היועץ המשפטי של רשות הביטחון או נציגו. רשות ביטחון מוגדרת, בתקנות המתנות כצבא הגנה לישראל, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, שירות הביטחון הכללי, המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים.
עובד ציבור שקיבל מתנה, הוא וגם/או בן משפחתו, שחוק המתנות, חל עליה, חייב להעביר המתנה לוועדה המשרדית, תוך חמישה עשר ימים, מהמועד שנתקבלה אצלו המתנה או, תוך חמישה עשר יום, מיום שנודע לו על קבלתה של מתנה זו, לפי המאוחר, בצירוף הודעה הכוללת פרטים אלה: שם עובד הציבור מקבל המתנה ומענו, תוארו ותפקידו; שם נותן המתנה, פרטיו ומענו; מועד קבלת המתנה ונסיבות קבלתה; תיאור המתנה המאפשר את זיהויה; שוויה המשוער של המתנה.
הוועדה המשרדית שהוקמה לצורך טיפול במתנות, חייבת לנהל רישום של הודעות ומתנות שקיבלה, בספר המתנות של המשרד הממשלתי וכן של כל החלטה שקיבלה וגם/או של כל פעולה שנקטה היא, בקשר עם מתנה. תקנות המתנות מאפשרות לעובד הציבור לפנות לוועדה המשרדית, בבקשה לקבוע אם מתנה שקיבל הוא, הינה מתנה קטנת ערך וסבירה, שניתנה לפי הנהוג בנסיבות העניין, הקבוע בחוק המתנות, כאשר החשב הכללי, בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה ונציב שירות המדינה, רשאי לפרסם הנחיות לועדות המשרדיות, לעניין זה.
תקנות המתנות קובעות עוד, כי יש להקים וועדת היתרים שסמכויותיה הינן, לתת היתר לצורך קבלת מתנה וגם/או מתנות, במקרים דווקניים; להחליט בדבר הקניית המתנה, כולה או מקצתה, למקבלה, בין שכבר נמסרה על ידיו על-פי הוראות תקנות אלה ובין שטרם נמסרה; להחליט בדבר שחרור עובד הציבור מתשלום השווי כולו או מקצתו, של מתנה שאין בה קניין ולהחליט בדבר הפקדת המתנה, כולה או מקצתה, בידי מקבלה ובדבר תנאי ההפקדה.
סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ד-1984, שעניינו חקירת המשטרה, קובע, כי אם נודע למשטרה על ביצוע עבירה, אם על-פי תלונה ואם בכל דרך אחרת, תפתח בחקירה; אולם בעבירה שאינה פשע רשאי קצין משטרה בדרגת פקד ומעלה להורות שלא לחקור אם היה סבור שאין בדבר עניין לציבור או אם הייתה רשות אחרת מוסמכת על-פי דין לחקור בעבירה. עבירה מסוג פשע, מוגדרת - בסעיף 24 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 - כעבירה שנקבע לה עונש חמור ממאסר לתקופה של שלוש שנים.
חוק המתנות קובע, כי עובד הציבור שהפר - ביודעין - חובה המוטלת עליו לפי חוק זה, דינו - קנס פי שלושה משווי המתנה ביום קבלתה או ביום פסק הדין המרשיע, לפי הגבוה יותר. כמו-כן, רשאי שר המשפטים לקבוע בתקנות מקרים שבהם ניתן לקבל כופר כסף מעובד הציבור שהפר חובה המוטלת עליו לפי החוק, או שנחשד בהפרה כזאת; סכום הכופר - במצב דברים זה - לא יעלה על הקנס המרבי שניתן להטיל בשל ההפרה, המפסיק כל הליך משפטי לעניין ההפרה ומביא לעיכוב הליכי משפט, במקרה של הגשת כתב אישום.
מכאן נראה, כי קצין משטרה, בדרגת פקד ומעלה, יכול למנוע חקירה פלילית, במקרה של עבירה לפי חוק המתנות, מצד עובד ציבור, שעה שהוא מגיע למסקנה שאין בעבירה, שבגינה הוגשה תלונה למשטרה, עניין לציבור או אם הייתה רשות אחרת מוסמכת על-פי דין לחקור בעבירה. עם זאת, בעבירות המיוחסות לעובדי ציבור וגם/או לבני משפחותיהם, המצויים בדרגת חשיפה גבוהה ותמידית, דוגמת ראש ממשלה ורעייתו, לא נראה כי תימנע חקירת משטרה נגד נילונים, לכאורה, שכאלה, בנימוק של חוסר עניין לציבור. זאת ועוד. לעיתים נתינת וקבלת מתנה, מהווה נדבך ובסיס, לכאורה, לעבירה פלילית, מסוג פשע, דוגמת עבירת השוחד. במקרה של אי-דיווח על מתנות לעובד ציבור וגם/או לבני משפחתו, כמו-גם על זהות נותן המתנה, קיימת חובה ציבורית מוגברת, מצד המשטרה, לחקור בעניין, כדי לוודא אם אי-הדיווח על המתנות, מגלם בחובו ובגדרו כוונה לכאורה, לבצע עבירה פלילית, מסוג פשע, דוגמת שוחד, למשל.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  01/12/2015   |   עודכן:  01/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה חייבת לחקור פרשות מתנות נתניהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
סכום העתק, בגובה של שלושה מיליארד אירו, הפטור מוויזות וחידוש המשא-ומתן על צירופה של טורקיה לאיחוד האירופי המשותף, אינם מעידים על רצונה של טורקיה לנהל בשטחה מדינה אירופית וחילונית, במקום זו האיסלמות המנוהלת, מזה 13 שנה בקירוב, בשטחה
חיים שטנגר
ההתפתחות האחרונה וההידרדרות ביחסי טורקיה-רוסיה, פגעה פגיעה אנושה בתדמיתו של טאיפ רג'יב ארדואן, שעד אז נהנה מפופולריות רבה, בטורקיה. ימים יגידו אם המשבר ביחסי החוץ של רוסיה-טורקיה יפגע גם במדיניות הפנים של טורקיה ויביא להפלת שלטונו
חיים שטנגר
חוק הוא חוק וחוק יש לקיים. לכן מוטב יפנימו, בעלי התפקידים ובעלי השררה בישראל כי ככל שלא יקיימו הם הוראות החוק למניעת הטרדה מינית, עלולים הם למצוא עצמם, אזוקים באזיקים ונתונים מאחורי סורג ובריח, שנים - שנים הרבה
חיים שטנגר
לו היו המועמדים לתפקיד חברי הכנסת, ממלאים שאלון ועונים על שאלות דווקניות ופרטניות, בנוגע לעברם, לא הייתה מציאות שהיו "מתגלים" בה, עובדות ופרטים מן העבר, המונעים, לכאורה, ממועמד או ממועמדת, תפקיד חבר וגם/או חברת כנסת, להיבחר לתפקיד שכזה
חיים שטנגר
הפסקת הזרמת כספי המיסים לרשות הפלשתינית מתבקשת ויפה שעה אחת קודם!. נכון הוא הדבר, כי מדובר בעונש קולקטיבי אבל בוא לא נכחש ולא נתעלם מהמציאות הקשה כי אנחנו מצויים במצב מלחמה מתמשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il