X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש להדוף, על הסף, כל ניסיון אמריקני, להתערב בענייני חקיקה פנימית ישראלית, בין באמצעות שגריר ארה"ב בישראל ובין בכל דרך אחרת, שעה שסמכות זו מסורה, באופן בלעדי לכנסת ישראל
▪  ▪  ▪
שפירו. ניסיון לטרפד [צילום: תומר נויברג]

התערבותה של ממשלת ארה"ב, באמצעות שגרירה בישראל, דן שפירו, בכל הקשור לחקיקה הצפויה של חוק השקיפות, שזכה לשם הכינוי: "חוק העמותות", מהווה,בכל הכבוד הראוי, התערבות חצופה בענייני הפנים של מדינת ישראל, שאינה מותרת אף למדינה, המוגדרת כמדינה ידידה ומקורבת לישראל, דוגמת ארצות הברית של אמריקה.
כפי שכל נשיא אמריקני, מכהן, בארצות הברית של אמריקה, לא יקדם בברכה התערבות ישראלית, בענייני חקיקה פנימית אמריקנית, שמקדם הוא - וזכורה חמת זעמו של הנשיא האמריקני המכהן, ברק חוסיין אובמה, על מה שכינה הוא: "התערבותו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בענייניה הפנימיים של ארצות הברית", בעת הופעתו ונאומו בפני בית הנבחרים האמריקני, הגם שהוזמן לנאום נאום זה, בידי יו"ר בית הנבחרים דאז, ג'ון ביינר, בקשר לאיום האירני וניסיונו למנוע חתימת הסכם הגרעין עם האירנים, בנוסח שהציע נשיא ארצות הברית, אובמה - כך יש להדוף, על הסף, כל ניסיון אמריקני, להתערב בענייני חקיקה פנימית ישראלית, בין באמצעות שגריר ארה"ב בישראל ובין בכל דרך אחרת, שעה שסמכות זו מסורה, באופן בלעדי ובלבדי, לכנסת ישראל, המהווה בית המחוקקים הריבוני והבלעדי של מדינת ישראל.
יש להתפלא על ממשלת ארצות הברית, שתחת להצניע פגישתו של שגריר ארצות הברית, בישראל, דן שפירו, עם שרת המשפטים, איילת שקד, תוך הדגשת נושא הפגישה והעובדה ששגריר זה "הסביר" לשקד מדוע מדינתו מתנגדת לחוק שהיא מקדמת, ומדוע הממשל האמריקני דחה בתוקף את ההשוואה שעשתה שקד בין החוק המוצע לבין "החוק לרישום סוכנים זרים" הקיים בארצות הברית. ראתה לנכון, לפרסם - בפומבי ובשער בת רבים - קיומה של פגישה זו, תוך מתן "הסברים", מדוע ועל שום מה מתנגד הממשל בארה"ב לחקיקת חוק העמותות.
גם אם סבורה ממשלת ארה"ב, בכל הכבוד הראוי כי החוק האמריקני "אינו יוצר האפקט הפוגע בארגונים לא ממשלתיים, שמפניו אנו חוששים", תוך שהו מוסיף וקובע, כי: "ישראל היא דמוקרטיה חזקה וחיונית, שמאפשרת מתן ביטוי להשקפות שונות", הרי לא היה ואין גם כל מקום, להתערבותו של הממשל האמריקני, בעניין זה, ואפילו מתרצת ממשלת ארה"ב, התערבותה הבוטה, בעניינה הפנימיים של מדינת ישראל, בנימוק לפיו: "ממשלות צריכות להגן על חופש הביטוי וליצור אווירה המאפשרת החלפת דעות שונות". עם זאת, הוא הגדיר את הדיון שלו עם שקד "מכבד ויעיל".
מתברר כי האמריקנים, אינם מסתפקים בשיחה שקיים שגרירם בישראל, עם שרת המשפטים - שאותה טרח השגריר האמריקני להגדיר כדיון "מכובד ויעיל" - אלא שגריר נכבד זה שוחח, בקשר לכך, גם עם ראש המוסג החדש, יוסי כהן, כשכיהן עוד בתפקידו הקודם כיועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה והבהיר לו כי ההתנגדות האמריקנית לחוק העמותות הינה נחרצת. גם אם לא יוכלו האמריקנים לחיות עם חוק זה, עדיין רחוקה הדרך - בכל הכבוד הראוי - מרחק של ממש, המצדיק התערבות בוטה, בענייני חקיקה בעניינים פנימיים של מדינת ישראל, לרבות איום סמוי, מצד ממשלת ארצות הברית, לפיו חקיקת חוק העמותות תוביל להתדרדרות ממשית ביחסים הרגישים והמתוחים, הקיימים - ממילא - בין ממשלת ישראל לבין האיחוד האירופי.
השגריר דן שפירו, ראה לנכון אף להתייחס למאמר שפרסמה שרת המשפטים, בשבוע החולף, בסוכנות הידיעות היהודית JTA, בקשר לחוק העמותות, בו הסבירה מדוע - לדעתה - קיימת נחיצות בחקיקת חוק העמותות, תוך שהיא השוותה בינו לבין "החוק לרישום סוכנים זרים", הקיים בארה"ב מאז שנות ה-30 ומסדיר פעילותם של לוביסטים מטעם מדינות זרות.
בראיון שהעניקה שרת המשפטים, איילת שקד, לוואלה ניוז, בשבוע החולף, ציינה שרת המשפטים, כי "איש לא היה מעלה על דעתו שמדינת ישראל תתרום לעמותה שמקדמת נשק חופשי בארצות הברית, או פועלת בעד או נגד הפלות במדינה, אבל דבר דומה לזה קורה בכספים שמדינות העולם מזרימות לארגונים ועמותות בישראל. בתסריט הפוך, השגריר הישראלי היה נקרא מיד לנזיפה".
מדינה ידידותית דוגמת ארצות הברית של אמריקה, יכולה, גם יכולה, לחלוק על מדיניות החוץ של מדינת ישראל ואפילו להתערב במדיניות הפנים של מדינת ישראל, כל עוד שמדיניות פנים זו פוגעת באינטרסים של מי מנתיניה, המצויים במדינת ישראל וגם/או הנפגעים ממדיניות פנים זו. מעבר לכך, אין כל סיבה ואין כל זכות לארצות הברית של אמריקה - כמדינה המצהירה על כך שהיא עומדת לימין מדינת ישראל, בכל עת וללא כל תנאי - להתערב במדיניות הפנים של מדינת ישראל, כדי לשרת אינטרסים פוליטיים מובהקים, אגב ניסיון לטרפד חוק העמותות, הצפוי להיות מחוקק, בזמן הקרוב, בידי כנסת ישראל, כבית הנבחרים הריבוני של מדינת ישראל.
אם רוצה דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל וגם/או אם רוצה שולחו של דן שפירו, הלא הוא שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, להתערב במדיניות הפנים והחקיקה של מדינת ישראל, מוטב יבקשו הם וגם/או מי מהם משר הפנים הנוכחי והמכהן, כיום, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, להעניק להם, ראש וראשונה, אזרחות ישראלית. לאחר מכן, יוכלו וגם/או מי מהם להגיש מועמדותם לבחירות כחברי כנסת, בכנסת ישראל. אם בסופו של הליך זה, ייבחרו הם וגם/או מי מהם, לתפקיד של חברי כנסת, יוכלו הם לפעול במסגרת הליכי החקיקה, לנסות ולטרפד חקיקתו של חוק העמותות.
כל עוד שני בעלי תפקידים נכבדים אלה, הינם בעלי אזרחות ודרכון אמריקני ומשלמים מיסיהם לרשות המיסים, בארה"ב, בל נא יתערבו - בכל הכבוד הראוי - בענייננו הפנימיים ויאפשרו לנו לנהל אותם, באופן עצמאי, ללא כל הפרעה שהיא. נדמה לי, שעדיין לא הצליחה ממשלת ארצות הברית לשקם נזקי סערת "סנדי" שפקדה החוף המזרחי של ארה"ב, לפני שלוש שנים, כשתסיים ממשלת ארה"ב, לטפל בעניינים הפנימיים של נזקי סערה זו, תוכל היא להיפנות ולשאול אותנו, אם זקוקים אנו לעזרתה ולעצתה, בעניין חקיקת חוק העמותות - ולא דקה אחת קודם.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  12/01/2016   |   עודכן:  12/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התערבות חצופה בענייני הפנים של ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש נוטריוני יחסים בין מדינ
רספוטין  |  14/01/16 03:40
2
קצת התבלבלת, למעשים יש השלכות
אלטע קאקער  |  23/01/16 03:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
אפליה קיימת במדינת ישראל, לא רק לרעת המיעוט הערבי-המוסלמי והנוצרי, אלא גם לטובתו של מיעוט ערבי-מוסלמי ונוצרי זה. בשל העובדה שבני מיעוט זה פטורים מחובת הגיוס לצה"ל, יכולה משפחה כפרית ועירונית ערבית, מרובת ילדים, להגדיל משק ביתה ולהרחיב כלכלתה
אריה אבנרי
אורי מסר, שסייע לאהוד אולמרט שנים בביצוע מעשי השחיתות שלו, מנסה כעת לחלץ את חברו מן הכלא. הפעם זה לא ילך לו
פנחס (פיני) פישלר
מדוע לא העמדת לדין את ירון בארי? האם צ'יקו אדרי ראוי למחוז תל אביב? למה לא קידמת את אבי נוימן וג'מאל כחרוש, וכן קידמת את אלון אסור שניסה למנוע ביקורת על המשטרה?
חיים שטנגר
בעת שהחליט גורם הרישוי להתיר לאבי המחבל, לקבל חזרה נשקו לידיו וברישיון, על-פי הוראות החוק - ידעה המשטרה, כי האב מתגורר, באותו בית, עם בנו המחבל - עובדות אלה חייבות להדיר שינה מעינינו, לאור הקלות הבלתי נסבלת של מתן רישיונות לשימוש בכלי ירייה
חיים שטנגר
אם לא רוצה מדינת ישראל למצוא עצמה, כאשר שכבה רחבה למדי של צעירים שגילם נע בין 25 שנה ל-40 שנה, יעזבו את הארץ, לצמיתות מוטב תדאג ממשלת ישראל לפתרון מערכתי של סוגיית הדיור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il