X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הגיע הזמן, כי ממשלת ישראל תחליט אחת ולתמיד אם היא מוכנה להמשיך ולהיכנע לסחטנות של המפלגות היהודיות-דתיות האורתודוכסיות בישראל, המכונות, משום מה, בארצנו בשם "המפלגות החרדיות"
▪  ▪  ▪
המפלגות החרדיות. ממשיכות בסחטנות [צילום: פלאש 90]

סדרת איומיהן הבלתי פוסקת של המפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה, אם לא יסיר ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, תמיכתו בזרם הקונסרבטיבי, כמו-גם בזרם הרפורמי, ממחישים עד כמה דרושה הפרדת דת ממדינה, במדינת ישראל. למרות שאנחנו נותני הטון, בתחום הננו-טכנולוגיה ולמרות שמרבית מדינות העולם הפרידו זה מכבר דת ממדינה ואינם נותנים למוסדות דת, אלה וגם/או אחרים, להכתיב סדר היום במדינותיהם, הרי מדינת ישראל נמנית על המדינות המפגרות בעולם, בהן אין קיימת הפרדה של דת ממדינה - מדינות שאינן מפרידות דת מפוליטיקה, כמו-גם בהן גורמים פוליטיים מכתיבים, באיומים של פרישה מקואליציה ממשלתית, סדר יום דתי-הלכתי, הנוח להן.
כך הוא המצב, הקיים במדינת ישראל, מאז הוקמה היא בשנת 1948 ומאז ניתן מונופול למפלגות הדתיות האורתודוכסיות, כמי המייצגות - לכאורה - רובם ומניינם של הזרמים הדתיים היהודיים, בישראל ובעולם. למעשה ניתן לכתוב בצורה חד-משמעית כי המפלגות הדתיות החרדיות והחרד"ליות, מחקו בפועל ולמעשה כל התייחסות לזרמים הקונסרבטיביים והרפורמים ביהדות. מפלגות אלה משליטות, שלטון מוחלט, של הזרם הדתי-יהודי אורתודוכסי, באופן בלעדי, במדינת ישראל. במצב דברים זה, אין לזרמים היהודיים-דתיים, מבית מדרשם של הרפורמים והקונסרבטיביים, כמעט כל סיכוי לשרוד במציאות החיים הישראלית - מציאות חיים, שרוב רובה, בנויה על מערכות ותמיכות פוליטיות, הנובעות - במידה זו וגם/או אחרת - מהמבנה הקואליציוני של מדינת ישראל.
כבר כתבנו לפני מספר שבועות כי העובדה שהוקמה רחבה מיוחדת, באזור הכותל המערבי, שתאפשר לנשות הכותל ולזרמים יהודיים - בלתי אורתודוכסיים, בעליל לקיים פולחן יהודי-דתי, שאינו פולחן אורתודוכסי, מהווה הישג עצום לזרמים היהודיים-דתיים, הקונסרבטיביים והרפורמים, בישראל. ההישג חשוב, לאור העובדה, שלראשונה הכירה מדינת ישראל באופן גלוי ופומבי בכך, כי קיימים זרמים יהודיים-דתיים שאינם משתייכים לזרם היהודי-הדתי האורתודוכסי. למעשה ובפועל הכירה ממשלת ישראל בזכאות לחופש פולחן, לרבות חופש תפילה ברחבת הכותל המערבי לזרמים יהודיים-דתיים, דוגמת הקונסרבטיביים והרפורמים. מתברר ומסתבר, כי ההסדר בדבר תפילת זרמים יהודיים, בלתי אורתודוכסיים אלה, ברחבת הכותל המערבי, מדיר שינה מעיניהן של המפלגות החרדיות.
בפנייה שנעשתה, זה עתה, לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מוחה שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בשם המפלגות החרדיות, על כך כי ממשלת ישראל, הכירה בזכותם של זרמים דתיים-יהודיים, שאינם זרמים אורתודוכסיים, לקיים חופש פולחן, כמו-גם לקיים חופש תפילה ברחבת הכותל. שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, מאיים, בפנייתו לראש ממשלת ישראל ומדגיש, כי אם לא תחזור בה ממשלת ישראל מהכרה בזרמים היהודים-הדתיים, שאינם זרמים אורתודוכסיים, לא תיוותר למפלגות החרדיות כל ברירה שהיא, אלא לפרוש מהקואליציה הממשלתית.
כיום, 71 שנה לאחר תום מלחמת העולם השנייה השתנה המבנה הרוחני-דתי של יהדות העולם, שינוי קיצוני ומוחלט. רוב רובה ומניינה של היהדות, בעולם, מצא מקום משכנו, בארצות הברית של אמריקה. יהודים אלה, הרואים עצמם קשורים, מבחינה רגשית, לעם ישראל ומורשתו, הינם ברובם מי המשתייכים אל הזרם הקונסרבטיבי והרפורמי, דווקא. הזרם היהודי-דתי-האורתודוכסי שבארה"ב, מהווה מיעוט שבמיעוט, אל מול הזרמים היהודיים-דתיים של הקונסרבטיביים והרפורמים. אל לנו להתעלם ואל לנו לשכוח, כי הזרמים היהודיים-דתיים, מבית מדרשם של הקונסרבטיבים והרפורמים, מבצעים פעולות התנדבותיות, שוטפות לטובת מדינת ישראל, בכלל רחבי העולם והם אף תורמים תרומות כספיות רבות ונדיבות, מכספם הם, למען חיזוקה של מדינת ישראל.
הגיע הזמן, כי ממשלת ישראל תחליט אחת ולתמיד אם היא מוכנה להמשיך ולהיכנע לסחטנות של המפלגות היהודיות-דתיות האורתודוכסיות בישראל, המכונות, משום מה, בארצנו בשם "המפלגות החרדיות". דומה, כי קרב יום, בו לא תהיה לממשלת ישראל כל ברירה שהיא, אלא להחליט, אם היא מחרימה, כליל, זרמים יהודיים-דתיים, דוגמת הזרמים הקונסרבטיביים והרפורמים ומעדיפה, על פניהם, זרם אורתודוכסי, המיוצג בישראל, בידי המפלגות החרדיות.
זרם חרדי זה, יש לו ייצוג, במידה זו או אחרת, בריכוזי חרדים בעולם המערבי, קרי, ברחבי ארה"ב, אנגליה ועוד כמה ממדינות אירופה. הא - ותו לא! המבחן אינו רק מבחן ערכי, אלא הינו גם מבחן כמותי, המוציא ביטויו בתמיכות בלתי פוסקות של מאות ואלפי - אם לא יותר - קונסרבטיביים ורפורמים במדינת ישראל, הן בהתנדבותם הפיסית והן בתרומותיהם הכספיות למדינת ישראל.
מן הראוי שההפליה שמפלה מדינת ישראל, ציבור היהודים-הדתיים, המשתייכים לזרם הקונסרבטיבי והרפורמי, ייפסק - אחת ולתמיד. בשורה עקבית ונמשכת של פסקי-דין, הביע בית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק - לא אחת - דעתו, כי הפליה שכזו, הינה פסולה ואסורה במדינת ישראל של המאה ה-21.
אם חפצת חיים מדינת ישראל ואם אינה מעוניינת לאבד תמיכתם של כמה וכמה מיליוני יהודים שאינם משתייכים, בהכרח, לזרם האורתודוכסי מוטב תתעשת היא, על אתר, תפסיק להיכנע לסחטנות המפלגות החרדיות ותכיר אחת ולתמיד בזרמים הקונסרבטיביים והרפורמים, בישראל, על כלל מוסדותיהם. ההכרה בעצם זכאותם של הזרמים הקונסרבטיביים והרפורמים, לקיים אורח חיים ופולחן דתי, לפי תפיסותיהם ואמונותיהם הם, הינם אבן הראשה, בקיומה של דמוקרטיה אמיתית, במדינת ישראל. מי שאינו רוצה להשתייך לקהילה הרפורמית והקונסרבטיבית בישראל, יכול לעשות זאת, אך אין כל מקום, כל סיבה וכל צידוק, להתיר למפלגות החרדיות לפסול "ולזרוק אל מחוץ לגדר" זרמים יהודיים-דתיים, שאינם נוהגים לפי עקרונות האורתודוכסיה החרדית והחרד"לית, בישראל.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  07/03/2016   |   עודכן:  07/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהדות האורתודוכסית כמכתיבת נורמות דתיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זרמים דתיים?
מגיב  |  8/03/16 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מלחמתם המטופשת של החרד"לניקים ושל אנשי הרבנות הצבאית, בצה"ל להחזיר לידם הסמכות להתיר או שלא להתיר גידול זקן, לחיילי וקציני צה"ל, מנימוקים דתיים בלבד, הופכת צה"ל לצבא פוליטי שפקודה שלו מתקבלת מנימוקי דת ואמונה
אריה אבנרי
יאיר לפיד חובר לאביגדור ליברמן במסעו ללשכת ראש הממשלה    המיליונר חיים כץ לא מסתפק בתיק הרווחה ורוצה גם את תיק העבודה    גליה מאור דורשת פטור מהעמדה לדין בפרשת לאומי ניו-יורק
חיים שטנגר
יש להפריד, בבדיקות פוליגרף, בין "תוצאה חיובית שגויה" לבין "תוצאה שלילית שגויה". תוצאה "חיובית שגויה" הינה מצב בו עולה מהפוליגרף שאדם שיקר, הגם שהוא דבר אמת. תוצאה "שלילית שגויה" הינה מצב בו עולה מהפוליגרף, שאדם דבר אמת, הגם שהוא שיקר, לכל אורכה של הבדיקה. דומה, כי אין כל מקום לראות במכשיר הפוליגרף, כמכשיר אמין, שיש להסתמך עליו, באופן החלטי
חיים שטנגר
מה טוב יותר מלסיים ההליך בדבר של פישור, גישור, בוררות וגם/או פסיקה של בית משפט, ללא צורך בשמיעת הוכחות ובכך נמנעת כמעט לחלוטין אפשרות של ערעור
ד"ר חיים שטנגר
קיים עניין עצום לצפות בסדרת הכתבות שיצרה אורנה בן-דור על-מנת שיבין הציבור כי מערכת התביעה-בתי-המשפט-והפרקליטות, אינה טלית שכולה משי ואינה בגדר של "פרה קדושה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il