X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי שרוצה, כי רק הוראות ההלכה הדתית-אורתודוכסית, יחולו עליו, מוזמן לבנות לו מקוואות משלו, כפי שעושים זאת אנשי "נטורי קרתא", שאינם נוטלים - ולו גם פרוטה אחת מקופת המדינה
▪  ▪  ▪
מקווה נשים [צילום: פלאש 90]

תארו לעצמכם מצב דברים היפוטטי, לפיו תחליט ממשלת ארצות-הברית של אמריקה, כי במבני ציבור נטושים וגם/או במבני ציבור אחרים, הנתונים לשליטתה, יוקמו כנסיות ובכנסיות אלה יתפללו אך ורק לפי סגנון התפילה הפרוטסטנטי-האוונגליסטי, תוך הפליית זרמים הנוצריים האחרים, הפעילים בארה"ב, דוגמת הזרם של הכנסייה הפרוטסטנטית האוונגליסטית; הכנסייה הפרוטסטנטית הפנטקוסטלית; הכנסייה הפרוטסטנטית הבפטיסטית והכנסייה המורמונית.
ברור לחלוטין, כי מציאות כזו לא תוכל להתקיים בארה"ב ולו גם, לשנייה אחת שכן בארה"ב קיימת - בהתאם לחוקה - הפרדה מוחלטת, בין דת למדינה - ולכן אין המדינה, מתערבת בענייני דת. לו גם הייתה המדינה מתערבת, בארה"ב, בענייני דת, היה בית המשפט העליון של ארה"ב, מבטל על אתר החלטה שכזו, בהיותה החלטה מפלה ומנוגדת לזכות השוויון, שהינה ערך עליון, על-פי חוקת ארה"ב.
ומכאן, למדינת ישראל, בה אין חוקה, בה אין קיימת הפרדה בין דת למדינה ובה ניתן לאכוף כללי התנהגות ופולחן דתיים, באמצעות חקיקה דתית של מיעוט, על רוב שאינו נוהג, אינו מכבד ואינו מוקיר, כללי פולחן אלה וזכויות האזרח שלו הבסיסיות, נרמסות ומופרות, מעשה של שגרה ויום יום, בידי מיעוט אורתודוכסי חרדי וחר"דלי.
כוונת הדברים הינה לאישור מליאת הכנסת, ברוב של 42 תומכים אל מול 38 מתנגדים בקריאה טרומית הצעת "חוק המקוואות", שהגיש, בשבוע שעבר, ח"כ משה גפני, מסיעת "יהדות התורה". למי ששכח ולמי שאינו מצוי בעניינים, נזכיר, כי - לאחרונה - החליט בית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, שמתגיירים מהזרם הרפורמי, יכולים לטבול, לצורך קבלת הכרה בגיורם הרפורמי, במקוואות ציבוריים, כמו-גם יכולות נשים המשתייכות לזרם הרפורמי, לטבול - לצרכי טהרה - ללא נוכחות בלנית, דבר שאינו מקובל, כלל וכלל, בזרם האורתודוכסי.
בהתאם להצעת החוק של ח"כ משה גפני, כאשר על הצעת חוק זה חתומים יחד עמו ח"כים מש"ס ומסיעת "יהדות התורה", כמו-גם ארבעה מתוך שמונת חברי סיעת "הבית היהודי", בצלאל סמוטריץ', מוטי יוגב, ניסן סלומינסקי ושולי מועלם-רפאלי (כאשר האחרונה חזרה בה מתמיכתה הצעת החוק וציינה שהיא דורשת שמירה על התקנות שקבע ח"כ אלי בן דהן סגן השר לשירותי דת והקמת "קו חם", באמצעותו יוכלו נשים להתלונן על בעיות במקוואות ובכלל זה, התנהלותן של בלניות) - הרי הטבילה במקוואות הציבוריים, תותר לשם טהרה,על-פי ההלכה בלבד, כאשר - בנוסף - לא יחולו על מקוואות אלה הוראות חוק איסור אפליה בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים.
אתה הבנת את זה ברוך? לא הבנת? אז בוא ונסביר לך. 11 חברי כנסת, מתוך ציבור של 120 חברי כנסת, רוצים שמקוואות ציבוריים, שמומנו מכספי כל הציבור, ישמשו אך ורק מיעוט דתי, הפועל לפי תפיסת העולם הדתית אורתודוכסית. אם זה לא מספיק, הרי אותם 11 חברי כנסת (או אולי רק 10 בהם, לאחר שח"כ שולי מועלם-רפאלי, חזרה בה מתמיכתה בהצעת החוק), מבקשים למנוע מרוב הציבור, שכניסתו תיחסם לטבילה במקוואות ציבוריים אלה, שמומנו - בין היתר - מכספו הוא, לתבוע המדינה וגם/או המשרד לשירותי דת וגם/או כל גורם האחראי לתפעול והחזקת מקוואות אלה, לפי החוק לאיסור אפליה בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים, בגלל העובדה שהם החליטו שהאמונה הדתית האורתודוכסית שלהם, מרשה להם להפלות, מי שאינם מקבלים עקרונות הדת שלהם ולמנוע מהם לטבול, במקוואות ציבוריים אלה, אשר אין ספק שהם לא מומנו, אך ורק מכספי הזרם הדתי-אורתודוכסי.
לאט-לאט, אבל בצורה עקבית ובטוחה, מצליח הממסד הדתי-פוליטי להשניא עצמו על מרבית הציבור בישראל - ואין הכוונה אך ורק לציבור החילוני, אלא הדברים מופנים ראש וראשונה לציבור המסורתי, הסולד מהעסקנות הפוליטית של העסקנים הדתיים, המנסים לכפות תפיסות עולם שלהם, על הרוב, באמצעות חקיקה מפלה.
אין זה בטוח בכלל, כי ככל שחוק המקוואות, יעבור בכנסת, בקריאה השנייה והשלישית והוא יכלול - בחובו ובגדרו - גם הסעיף הקובע, כי לא יחולו הוראות חוק איסור אפליה בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים, על חוק זה, כי בית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא יפעל לביטולו של קטע זה בחוק, בהיותו סותר - בעליל - עקרונות השוויון. לא ייתכן מצב דברים, לפיו המיעוט יכפה דעתו על הרוב, ימנע מהרוב מלטבול במקוואות, שהוקמו - בין היתר - בכספי המיסים שלו, יאפשר רק למיעוט הדתי-אורתודוכסי, לטבול במקוואות שכאלה ועוד יעז למנוע ביקורת שיפוטית על מצב דברים שכזה, תוך שהוא יקבע שחוק איסור אפליה בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים, לא יחול על חוק זה ובכך תימנע ביקורת שיפוטית שוטפת, במקרים של אפליה מובהקת, כגון דא.
מי שרוצה, כי רק הוראות ההלכה הדתית-אורתודוכסית, יחולו עליו, מוזמן לבנות לו מקוואות משלו, כפי שעושים זאת אנשי "נטורי קרתא", שאינם נוטלים - ולו גם פרוטה אחת מקופת המדינה ואינם מחויבים לה - במצב דברים זה - כלל וכלל. מי שנוטל כספים מקופת המדינה, מוטב ידע - ומראש! כי הוא נתון לפיקוחה ולביקורתה של המדינה, כמו-גם לכך שחוק מפלה ובלתי שוויוני, בעליל, שגרם הוא לחקיקתו, יבוטל בידי בית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, על אתר.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  20/03/2016   |   עודכן:  20/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכללת ציוויי הלכה היהודית בחוקים חילוניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
כתב-תשובה נועד לענות לשאלות עובדתיות שלא נזכרו, כלל וכלל, בכתב-התביעה ושהועלו לראשונה בכתב-ההגנה. תובע שלא ינצל ההזדמנות שניתנה לו בתקנות להגיש כתב-תשובה, לא יגיש כתב-תשובה ולא יכחיש במסגרתו הטענות העובדתיות החדשות, שהועלו לראשונה בכתב-התשובה, יהיה מנוע מלהתייחס אליו, במהלך שלהב ההוכחות בתביעה עצמה
אורנה רב-הון
נבואה לגבי הגורל של כל האנושות - בתחילה אנחנו בתוך היאוש והאכזבה, וזה המצב בו אנו נמצאים היום. יותר רחוק - עוד כמה עשרות שנים - נזכה לחוש את התקווה ואת השמחה.
חיים שטנגר
תקשורת מתלהמת ומשולהבת, תקשורת חסרת אחריות, הפוגעת בצנעת הפרט, ראוי לה, שיפעלו נגדה בכלים חמורים שבחמורים, בדרך של מניעתה באופן גורף מלפרסם כל פרסום בעניין המצוי בשלב של הליכי חקירה, מרגע פתיחת הליך החקירה ואילךואפילו יבואו ויטענו שיש בכך משום פגיעה בחופש הביטוי ובזכות הציבור לדעת
חיים שטנגר
מחנכת ילדים, רכים בשנים, שטרם נשטפו בשטיפת-המוח של שנאה מוחלטת ליהודים, ישראל, יהדות וציונות, מבינה שאלימות אינה דרך-חיים וסובלנות וחיים בהרמוניה, הינם דרך החיים הראויה, העדיפה והרצויה בחיי היומיום
חיים שטנגר
בית משפט העליון קבע, בפסק-דינו כפי שנקבע לא פעם כי האפשרות הקיימת לאסיר לצאת לחופשה, אינה בגדר זכות מוקנית ומדובר בפריבילגיה הניתנת לאסיר, על-פי שיקול דעתה של הרשות המוסמכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il