X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תפסיקו כבר לנהל משפטים בכלי התקשורת ולשפוך דמם של מי שאפילו אם טעו ורחוקים אנו מלקבוע, קביעה עובדתית זו - הזכאים למשפט ראוי והגון, במקום ללינץ' ציבורי ולשפיטה פומבית בכלי התקשורת
▪  ▪  ▪
החייל יורה המחבל בחברון

עוד לא הספיקה הדיו ליבש מעל מאמרנו "ניהול סוגיות משפטיות פליליות בכלי התקשורת" (מחלקה ראשונה - 16.3.2016), במסגרתו מתחנו ביקורת על כך שהתקשורת מנהלת בפועל ולמעשה ¬- משפטו של תא"ל אופק בוכריס, בדרך של הדלפת מידע מוכמן, דוגמת ממצאי בדיקת פוליגרף, המחשידים - לכאורה - תא"ל אופק בוכריס ומעמידים גרסתו שלו בסימן שאלה והנה מתרגשת ובאה עלינו פרשת החייל שירה במחבל בחברון, המוחשד בביצוע עבירה של רצח, לכאורה.
מה אמור לחוש אותו חייל סדיר, החשוד ברצח, לכאורה, של מחבל, ששכב לכאורה כשהוא אינו מהווה סכנה, לכאורה, לציבור כשהוא שומע דבריו של שר הביטחון, משה יעלון, המעביר ביקורת ציבורית עליו, בכלי התקשורת, תוך שהוא אומר דברים, בזו הלשון: "האירוע שבו מתועד חייל צה"ל מגיע לשטח הפיגוע בחברון, יורה במחבל דקות לאחר שכבר נוטרל ושוכב על הקרקע, הוא חמור ביותר ומנוגד באופן מוחלט לערכי צה"ל ולמוסר הלחימה שלו". ואם לא די בכך, מוסיף שר הביטחון ואומר לתקשורת בנוסף כי: "אסור לנו לאפשר, גם בשעה שהדם רותח, אובדן עשתונות שכזה ואובדן שליטה שכזה. האירוע הזה יטופל במלוא החומרה".
מן הראוי להזכיר ולציין, כי הדברים נאמרו, בידי שר הביטחון, בזמן אמת, כאשר חקירת מצ"ח, מצויה בעיצומה וטרם נסתיימה, כאשר גרסתו של החייל, שאינה גרסה כבושה ואשר נאמרה - לכאורה - בזמן אמת, הינה כי הוא חשב שהמחבל הינו ממולכד ולכן ירה הוא בו.
כבר מזמן עמדנו על כך, כי חזקת החפות העומדת לחשוד שטרם הוגש נגדו, אפילו כתב אישום נסתלקה לה ואינה קיימת עוד, בחברה ובהתנהלות הציבורית של החברה, בישראל. דומה כי הכול נוקטים בשיטת ה"עליהום" ובשיטת "הלינץ'" הציבורי, הנעשה לחשודים, שטרם הוגש אפילו כתב אישום בעניינם. בכל הכבוד הראוי, כל זב ומצורע וכל זרזיר עיתונות מצוי, מביע דעתו, בעניינו של פלוני או בסוגיה של אלמוני, שהינה סוגיה המסורה לסמכותם ולהכרעתם של בתי משפט ובתי דין, המוסמכים - מכוח הוראות חוק - להכריע בענייני נפשות אלה ולבתי משפט ובתי דין אלה, בלבד.
ברשימתנו הקודמת, שהתייחסה לפרסומים המגמתיים, שפורסמו - בכלי התקשורת האלקטרוניים והמודפסים בעניינו של תא"ל אופק בוכריס, כתבנו דברים, ברורים, חד-משמעיים ונחרצים, בזו הלשון:
"נכון הדבר, כי עקרון הסוביודיצה, החל עדיין אך ורק בתחום הפלילי (להבדיל מעיקרון זה, בתחום האזרחי, שבוטל ונמחק בספר החוקים בישראל), לגבי אותם העניינים פליליים המובאים אל שולחנם של ציבור השופטים והשופטות בישראל. נכון גם, כי עיקרון זה חל, אך ורק, ברגע שהובאו עניינים פליליים אלה, להכרעתם של שופטים ושופטות אלה ולא לפני כן! עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה, כי התקשורת - בין האלקטרונית המשודרת ובין הכתובה - נוטלת ומנכסת לה, בשנים האחרונות, יותר ויותר נתחים מתחומים שאינם שייכים לה, בכל הקשור לסיקור סוגיות משפטיות פליליות, העומדות על הפרק. לעיתים קרובות הופכים כלי התקשורת לשופטים - בפועל ולמעשה של סוגיות פליליות אלה - שטרם הובאו להכרעתם של בתי-משפט ובתי-דין בישראל תוך שהם חורצים דינם של "נאשמים" - שטרם הוגש נגדם, אפילו, כתב-אישום לבתי-משפט הדנים בעניינים פליליים וגם/או לבתי-דין צבאיים שדנים, אף הם, בעניינים פליליים אלה".
מתברר, כי הימים חולפים, עוברים להם וכמאמר הפואמה: "בעיר ההריגה" של משוררנו הלאומי, ח"נ ביאליק, הרי הכול מתנהל, כקודם, שום דבר אינו משתנה, שכן: "הַשֶּׁמֶשׁ זָרְחָה, הַשִּׁטָּה פָּרְחָה וְהַשּׁוֹחֵט שָׁחַט".
הכול ממש הכול בכול כול ידעו, כמו-גם יודעים, להביע דעתם, בעניינו של החייל שהרג המחבל, בחברון ורק דעתו, השקולה, העניינית והמחייבת של בית-הדין הצבאי, הדן בעניינו של החייל המצוי במעצר בשל חשד לרצח, אינה נשמעת כאשר - זעיר פה זעיר שם "עושים העיתונאים והכתבים, טובה לאנושות" ומביאים, כמי שכפאם שד, מדבריו של בית-הדין הצבאי, כמו-גם מפסיקת הביניים שנתן הוא, עד כה, בעניינו של החייל החשוד, לכאורה, ברצח.
יושם אל לב ויודגש, לשימוש הנרחב שעושים אנו במילה המסייגת והמגבילה, הלא היא המילה "לכאורה". החייל החשוד ברצח המחבל, בחברון, הינו עדיין בגדר של חשוד בלבד, לא הוגש נגדו, כל כתב אישום, בחשד של רצח, כמו-גם לא בטוח שיוגש נגדו אם בכלל כתב אישום, בחשד של רצח. הלו אתם, שם למעלה - שחושבים שאתם מתבוננים באחת מהתוכניות של "האח הגדול", יש לנו הפתעה גדולה עבורכם. אין מדובר - בענייננו אנו - בעוד תוכנית של "האח הגדול", אלא מדובר בחייו ובתוחלת חייו של חייל סדיר, שמצפה כמו כולם שיתייחסו אליו, כשווה בין שווים. תפסיקו כבר לנהל משפטים בכלי התקשורת ולשפוך דמם של מי - שאפילו אם טעו ורחוקים אנו מלקבוע, קביעה עובדתית זו - הזכאים למשפט ראוי והגון, במקום ללינץ' ציבורי ולשפיטה פומבית בכלי התקשורת.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  27/03/2016   |   עודכן:  27/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תרבות" הרייטינג וקבורת חזקת החפות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מתברר שאירוע של שמחה, שאין לו קורטוב וגרעין היסטורי-לאומי של ממש וגם/או קורטוב וגרעין דתי, סופו לכלות ולהיעלם מן העולם. היעדרה של שמחה אמיתית, הנעלמת משנה לשנה, הינה תחילת גסיסתו של אירוע שכזה. כל עוד לא ניצוק תוכן רוחני - חילוני וגם/או דתי, לפורים, סופם של ימי פורים אלה, להיעלם - לצערנו, כי רב - מן הארץ
חיים שטנגר
ניתן לומר, במידה רבה של ביטחון, שדורנו אנו פספס והחמיץ גדלותו של אהרון מגד ז"ל, שעד לפני מספר שנים, לא פסק מכתוב. עם זאת, מאחר שכתב הוא על עניינים, שאינם בגדר ומסוג של "האח הגדול" וסגנון הריאליטי שפשה ופשט במקומותינו, הרי לא זכה הוא למקומו הראוי, בציבוריות הישראלית, כסופר גדול וחשוב
חיים שטנגר
החלטנו לשנס מותניים, לעזור לאגף תכנון וארגון במשטרת ישראל ולקדם - ברוח ימי פורים אלה - הכנתו של שאלון מצוי לקצינת משטרה ממוצעת, כדי שניתן יהיה עוד היום לענות על שאלונים אלה, לאור דחיפותם של דברים
חיים שטנגר
טוב הוא הדבר ונפלא בעיני, שקיימים במקומותינו ובמחוזותינו, שופטים אמיצים, מסוגה של כב' השופטת, תמר סנונית פורר, שאינם חוששים להחזיר בעל-דין, שנאלץ להוציא הוצאות כספיות ניכרות, למצבו הקודם, כאשר בכך מונעים הם ממנו חסרון-כיס ומשיבים אותו למצבו הקודם, קודם שנגרר, על כורחו, להליכים משפטיים מיותרים
חיים שטנגר
מי שרוצה, כי רק הוראות ההלכה הדתית-אורתודוכסית, יחולו עליו, מוזמן לבנות לו מקוואות משלו, כפי שעושים זאת אנשי "נטורי קרתא", שאינם נוטלים - ולו גם פרוטה אחת מקופת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il