X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם חוק ריבוי דירות, יבוטל בידי בג"ץ, מה טעם יש להותיר קיומה של חובת דיווח, הגוררת סנקציות פליליות, בעקבות אי-דיווח שכזה, עד המועד הקובע, קרי - עד תאריך 31.3.2017 ועד בכלל?
▪  ▪  ▪
רשות המסים [צילום: פלאש 90]

הוצאת צו על תנאי, בידי הרכב של שלושה משופטי בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, אתמול (תאריך 28.2.2017) לאחר שמיעת טיעוני העותרים בחמש עתירות שהוגשו לביטול תוקפו של פרק י"ב לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018), התשע"ז-2016, שעניינו מס ריבוי דירות, בשל פגם מהותי שנפל בהליך החקיקה הנוגע אליו ומתן אפשרות לכנסת ולמשרד האוצר, ליתן תשובתם לצו על תנאי זה, עד שלהי חודש זה וליתר דיוק, עד לתאריך 23.3.2017 ועד בכלל, מחייבץ התייחסות לחובת הדיווח המוטלת על בעלי יותר משלוש דירות לרשות המיסים, לפי חוק זה, עד ולא יאוחר מתאריך 31.3.2017.
בנוסף להוצאת הצו על תנאי, הרי הוציא בג"ץ מלפניו החלטה בדבר הרחבת ההרכב שיידון בעתירות אלה, לאחר קבלת התשובות לצו על תנאי. בג"ץ לא נדרש בהחלטותיו אלה - כלל וכלל - לשאלת חובת הדיווח של מי שברשותם שלוש דירות במעלה, החייבים בדיווח על כך לרשות המיסים - לא יאוחר מתאריך 31.3.2017, הנובעת והנגזרת, באופן ישיר והדוק, כתוצאה מהוצאת צו על תנאי זה.
בהתאם למתחייב מחוק ריבוי דירות, הרי מי שברשותם שלוש דירות ומעלה, בין כיחידים וגם/או במסגרת תא משפחתי (זוגות נשואים וגם ידועים בציבור שחתמו על הסכם הפרדה רכושי, אך חיים יחדיו), חייבים לתת הצהרה לרשות המיסים - עד ולא יאוחר מתאריך 31.7.2017 - לגבי כלל הדירות שבבעלותם, כולל כתובותיהן של דירות אלה, שטחי הדירות והחלק בדירות אלה המצוי בבעלותם של מי החייבים בחובת דיווח זו)
לא נראה, כי במצב הדברים הקיים יוציא בג"ץ פסק-דין סופי מלפניו, עד לתאריך 31.3.2017 וכי בשמונת הימים שנותרו, בין המועד האחרון למתן תשובות משרד האוצר והכנסת לצו על תנאי, עד לתאריך 23.3.2017 למועד האחרון של חובת הדיווח לרשות המיסים, קרי, עד ולא יאוחר מתאריך 31.3.2017, יתקיים דיון בחמשת העתירות בפני הרכב מורחב של בג"ץ ויינתן פסק דין סופי בחמשת עתירות אלה.
במצב דברים זה, הרי נוצר מצב דברים, לפיו קיימת חובת דיווח לרשות המיסים של מי שברשותם שלוש דירות ויותר - עד ולא יאוחר מתאריך 31.3.2017 - כאשר אי-קיום חובת דיווח זו, גוררת בעקבותיה סנקציות פליליות, לכל דבר ועניין שהוא.
בכל הכבוד הראוי, הרי אין כל סיבה לחייב בעלי שלוש דירות ויותר בחובת דיווח שכזו לרשות המיסים, עד לתאריך 31.3.2017, שעה שקיימת סבירות רבה, כי בג"ץ - שלא קיבל עמדת באי-כוח הכנסת ומשרד האוצר, בדיון שהתקיים אתמול בפניו, לפיה יש להתרות בכנסת ובמשרד האוצר על אופן, דרך וצורת חקיקת חוק ריבוי דירות ולהסתפק בבטלות יחסית, כמו-גם להימנע מפסילת חוק ריבוי דירות, לצורך הבאתו, בשנית, לכנסת לצורך חקיקה נכונה, ראויה וחוקית - יורה בפסק-דין שייצא, בקרוב, מלפניו על פסילת חוק ריבוי דירות, תוך מתן הוראה מחייבת וחד-משמעית, בפסק-דין שכזה, למשרד האוצר להביא חוק ריבוי דירות, לחקיקה מחודשת, ראויה, סבירה וחוקית, בידי הכנסת.
אם חוק ריבוי דירות, יבוטל בידי בג"ץ, מה טעם יש להותיר קיומה של חובת דיווח, הגוררת סנקציות פליליות, בעקבות אי-דיווח שכזה, עד המועד הקובע, קרי - עד תאריך 31.3.2017 ועד בכלל?
דומה הדבר ורצוי, בנסיבות העניין, כי רשות המיסים תפעל - מיוזמתה היא - לצורך עיכוב חובת הדיווח המוטלת בחוקר ריבוי דירות על מי שבבעלותם יותר משלוש דירות, עד לתאריך 31.3.2017, על כל המשתמע והכרוך בעיכוב הסנקציות הפליליות המוטלת בחוק זה, על מי שאינם עושים כן. לחלופין מן הראוי הוא, כי רשות המיסים תאריך חובת דיווח זו, הקבועה בחוק ריבוי דירות, בחודשים מספר, עד שיאמר בג"ץ דברו בסוגיה זו בפסק-דין סופי שיצא מלפניו, כל זאת, לאחר דיון ענייני ומהותי, בכלל הסוגיות שמעלות ומעוררות חמשת העתירות שהובאו בפניו, תוך שמיעת עמדות וטענות כלל הנוגעים בדבר, בפני הרכב מורחב של שופטי בג"ץ.
דרך פעולה זו הינה דרך ראויה ומכובדת יותר, מאשר הצורך של מי מחמשת העותרים לבג"ץ לפנות - מחדש - לעזרתו של בג"ץ, לצורך הוצאת צו ביניים שיורה לרשות המיסים להתלות חובת הדיווח של מי שבבעלותם שלוש דירות ויותר לאחר תאריך 31.4.2017 ובכל מקרה - כאשר חובת דיווח זו תחול על חייבי דיווח אלה, מכוח הוראות חוק ריבוי דירות, זמן סביר וראוי לאחר שיתן בג"ץ פסק-דין סופי בעתירות המונחות בפניו. ברור הוא הדבר, כי אם תתקבלנה העתירות או אם תתקבלנה חלקן של עתירות אלה בידי בג"ץ וחוק ריבוי דירות יבוטל בידי בג"ץ, הרי כנגזרת מכך תתבטל, ממילא, חובת הדיווח הנובעת ממנו ומהוראותיו לרשות המיסים, באופי סופי ומוחלט.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  01/03/2017   |   עודכן:  01/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעוכב הדיווח על ריבוי דירות לרשות המיסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
ביטול המונופולין של הרבנות הראשית, בתחום כשרות המזון, הנכפית על כלל אזרחי המדינה, מכוח הוראות חוק, יחסוך מיליונים לקופת המדינה, כמו-גם ימנע בזבוז משאבים כספיים וכפילויות מיותרות, בתחומי השגחת הכשרות
חיים שטנגר
שעה שממילא אין לשכת עורכי הדין מייצגת, אפילו לא מרבית חבריה הרשומים, כחברים בה ומשלמים לה מיסי חבר שנתיים, באופן סדיר ושוטף, מדי שנה בשנה - הרי מן הראוי לבטל, לחלוטין נציגותה של הלשכה, בכלל חברי הוועדה לבחירת שופטים
עפר דרורי
ספרו ה-20 של לי צ'יילד סופר המתח מהמובילים בתחום. גם כאן גיבור הספר הוא ג'ק ריצ'ר הבלש הצבאי לשעבר שנקלע בעל כרוחו לפרשיית העלמות
חיים שטנגר
בואו ונרגיע קצת וניתן לשופטים - לשפוט ונחזיר הפוליטיקאים למקום המתאים והטבעי שלהם - כנסת וממשלה. מקום הפוליטיקאים אינו בבתי-המשפט. העובדה שיש להם מדרס רגל בוועדה לבחירת שופטים, אינה מקנה להם זכות להתערב בהליכי השפיטה היומיומיים
חנינא פורת
"העברית הייתה פעם שפת הרחוב של אלוהים; והיום אני אומר בה דברי אהבה קדושים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il