X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש להדיר ולהרחיק ידיהם של הפוליטיקאים מכל שליטה בשידור הציבורי. הפתרון הנכון והתרופה המיידית לכך הינו הפרטת תאגיד השידור הציבורי ויפה - יפה שעה אחת, קודם.
▪  ▪  ▪
תאגיד השידור הציבורי הישראלי

בכל מדינה מתוקנת בעולם המערבי - כאשר כוונת הדברים הינה, ראש וראשונה לבריטניה וגרמניה - קיים שידור ציבורי, ברדיו או בטלוויזיה. מטרתו של השידור הציבורי, ברדיו או בטלוויזיה, הממומן על-ידי הציבור, הינו לכלול שידורים בעלי ערך תרבותי וחברתי איכותי, אשר אינם מושפעים משיקולים מסחריים ואינם מצויים על סדר יומו של השידור המסחרי. בפועל ולמעשה חודר השידור הציבורי אל תוככי התכנים של השירות המסחרי.
הוכחה טובה לכך שהשידור הציבורי, מצליח גם בהיותו שידור ציבורי ולאו-דווקא שידור מסחרי, הינה הצלחתו של השידור הציבורי בבריטניה, הזוכה לפופולריות רבה, דווקא בשל סדרות האיכות שלו ותכניו המסחריים. השידור המסחרי פועל מתוך שיקולים כלכליים וחודר לרווחים כלכליים, דבר שאינו נכון, באשר לשידור הציבורי, שתכניו אמורים להיות מחויבים לציבור כולו ולא לקבוצת בעלי הון או פוליטיקאים.
דברים אלה נכתבים על-רקע משבר התאגיד הציבורי, האמור לשדר שידורי רדיו וטלוויזיה בישראל, שיצר ראש הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו, העומד על עקרונות ודרישות מסוימים, בכל הקשור לתאגיד שידור ציבורי זה. ראש הממשלה מאיים ומדגיש, כי אם לא יתקבלו עקרונותיו ודרישותיו באשר לאופן, דרך וצורת ניהול תאגיד השידור הציבורי, האמור לפתוח בשידוריו בקרוב, הרי יפוטרו עובדי רשות השידור ומאות משרות של עובדי רשות השידור, יאבדו ועובדים אלה יגיעו לחרפת רעב.
אם לא די בכך, הרי מפרסומים שונים המפורסמים מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה עולה, כי דעתו אינה נוחה בכך ששדרנית וקריינית החדשות, בעלת ניסיון וותק של עשרות שנים, גאולה אבן נבחרה לתפקיד בכיר, בתאגיד השידור הציבורי. אותם מפרסמי פרסומים מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה, קושרים התנגדותו זו של ראש הממשלה לעובדה כי גאולה אבן מסורה לשר לשעבר, גדעון סער, שכפי שפורסם ברבים, הינו בעל שאיפות פוליטיות ומוזכר כמי שעשוי להתמודד מול ראש הממשלה, לתפקיד ראש ממשלת ישראל, בבחירות הקרבות. זאת ועוד. מתברר ומסתבר כי העיתונאית, ג'ודי ניר מוזס, אשתו של מי שהיה משנה ראש הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו ושר בממשלות ישראל, יחד עם בנה, נמרוד, אמורים להיות בעלי תוכנית טלוויזיה שבועית, בתאגיד השידור הציבורי. באשר לשניים אלה לא פורסמה, בשלב זה, כל התייחסות של ראש הממשלה המכהן, לעצם הסכמתו או אי-הסכמתו לכך.
בין אם הדברים המיוחסים לראש הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו, באשר להתנגדותו לשיבוצה של העיתונאית, גאולה אבן, בתפקיד בכיר בתאגיד השידור הציבורי, נכונים הם, אם לאו - מה גם שלא שמענו כל הכחשה מפורשת ומפורטת מסביבתו של ראש הממשלה, כמו-גם ממנו עצמו, לעצם הטענה בדבר התנגדותו לשיבוצה של עיתונאית זו, בתפקיד בכיר בתאגיד השידור הציבורי - הרי עצם העובדה, שמועלית אפשרות של התנגדות של ראש ממשלה מכהן, לזהותם ומיהותם של מי האמורים לכהן כבעלי תפקידים וכעיתונאים, בתאגיד השידור הציבורי, חמורה, לכשעצמה.
שידור ציבורי, מעצם מהותו והגדרתו, הינו שידור ברדיו או בטלוויזיה, הממומן על-ידי הציבור הרחב, מכוח אגרה המוטלת עליו ואין הוא ממומן מכיסו של פוליטיקאי מכהן, זה וגם/או אחר. במצב דברים זה, שעה שפוליטיקאים מקומיים, במדינת ישראל מתערבים, באופן בוטה וגס - בכל הכבוד הראוי - בהתנהלותו של תאגיד השידור הציבורי, כמו-גם בזהותם ומיהותם של מי שיעמדו בראש תאגיד שידור ציבורי זה וגם/או בזהותם או מיהותם של מי שיהיו בעלי תפקידים בכירים ובעלי רצועות שידור, בתאגיד ציבורי זה, הרי מן הראוי, להפריט תאגיד שידור ציבורי זה ולמנוע קיומו של שידור ציבורי בישראל, לחלוטין.
במדינה מתוקנת, בה פוליטיקאים שנבחרו בבחירות לכנסת סבורים, כי הם יכולים לשלוט על הלוך הרוחות ומגוון הדעות הציבורי, תוך שליטה בשידור הציבורי, מדירים פוליטיקאים אלה ומרחיקים אותם, מכל עמדות השפעה, בקשר לשידור ציבורי זה. אם אחר שישים ותשע שנות קיומה של מדינת ישראל, טרם הבינו הפוליטיקאים הבכירים השולטים במדינה - ובראשם ראש הממשלה המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו - כי הם נבחרו לשלוט במדינה, אבל הם לא נבחרו להכווין ולכוון מחשבותיהם של אזרחי המדינה אם לא הבינו פוליטיקאים אלה, כי ספרו של הסופר הבריטי, ג'ורג' אורוול - 1984 - הינו בגדר של סטירה חברתית-פוליטית ולא מציאות מתגשמת, בפועל ולמעשה, הרי יש להדיר ולהרחיק ידיהם של פוליטיקאים אלה, מכל שליטה בשידור הציבורי. הפתרון הנכון והתרופה המיידית לכך הינו הפרטת תאגיד השידור הציבורי ויפה - יפה שעה אחת, קודם.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/03/2017   |   עודכן:  27/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפריט תאגיד השידור הציבורי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סילוף המציאות
יגאל הירושלמי  |  27/03/17 15:28
2
כותב המאמר, או שהוא איננו הגון
התעלמות  |  27/03/17 16:49
3
יותר מסוכן מי כל אנטישמים
ישע  |  28/03/17 09:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מתברר כי נוצר מקצוע של יועצי השקעות בנדל"ן, המייעצים לזוגות צעירים ולרווקים להשקיע ולרכוש דירות, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, בדרך של השקעה כספית נטו ולאו-דווקא לצרכי מגורים
קורות חייה ופועלה - מבת מפונקת שעלתה ממצרים לפסגת המשפט הישראלי וליוצרת תיאורית "השינוי האישי" המהפכנית
חיים שטנגר
הכוונה היא ליגאל לוינשטיין, אלי סדן ושאר הלוינשטיינים, הסדנים, הרבנים התומכים בהם ובני דמותם, החושבים - וליתר דיוק בטוחים הם, עד שורש נשמתם כי להם ניתנה הארץ ורק להם
יגאל יששכרוב
בימי הנוצרים נקראה הבריכה "בריכת הלנה הקדושה" על שם אמו של הקיסר קונסטנטין    כיום, היא ניזונה ממי המוביל הארצי של "מקורות"
חיים שטנגר
פגיעה בפרטיות, בדרך של הקמת מאגרי מידע, הכוללים מידע אינטימי ואישי של אזרחי המדינה, הינו פסול, בין אם מדובר במידע, שמכוון לצרכים פוליטיים של ה"ימין" ובין אם מדובר שמידע המכוון לצרכים פוליטיים של ה"שמאל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il