X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גם אם יוטלו עיצומים של ממשלת ארצות הברית כלפי רוסיה זה בקושי "ידגדג" לרוסים. הם לא יראו ת'אמריקנים מסנטימטר - ואפילו לא ממילימטר
▪  ▪  ▪
פוטין. לא מדגדג לו[צילום: אלכסי ניקולסקי/הקרמלין]

רק מי שלא ביקר ברוסיה (והכוונה לרוסיה עצמה, ללא כל קשר לברית המועצות שהתפרקה זה מכבר והפכה להיסטוריה) ויכול היה להתרשם מעוצמה ומגודלה של מדינת ענק זו, הגדולה ביותר בשטחה בעולם, יכול לקוות ולהאמין, מעשה פתי כי העיצומים הצפויים ישפיעו על רוסיה בכלל ועל פוטין, בפרט. ייכתבו דברים אשר ייכתבו על פוטין וייאמרו דברים אשר ייאמרו על איש זה, הרי אין כל ספק שמדובר במנהיג, מבטן ומלידה. פוטין "יודע" את העבודה והוא גם "מספק ת'סחורה".
יש משהו מושרש בהתנהלות הרוסית של לכידות חברתית ושל הרצון העז של היחיד לפעול למען הכלל ודרישה - כמעט אוטומטית וברורה לחלוטין - של הכלל מהיחיד לבטל עצמו, עד כדי הקרבה עצמית מוחלטת, למען שגשוגה ורווחתה של האומה העצמה. יש ברוסיה כבוד רב למסורת, וכתוצאה ונגזרת מכך מושרשת תחושת האחריות בתוך תוכם של ילידי רוסיה, גברים ונשים כאחד. כך נהגו דברים בזמן המצור הגרמני במלחמת העולם השנייה על סטלינגרד וכך נוהגים דברים - וביתר שאת - בימינו אנו.
אתם נתקלים בתחושת האחריות הזאת, בכל פינה ופינה. זה מתחיל בפקיד או בפקידת בקרת הגבולות שמחייכים אליך, אבל חיוכם אינו חיוך ענייני, ישיר ואינו מתחנחן וממשיך מאחרוני הסבלים המתייחסים - ברצינות תהומית - לעבודתם. ייתכן שאלה הם המדים שכמעט כל בעל תפקיד - החל מנושא המשרה הזוטרה ביותר וכלה בגנרל הרוסי לובש מעשה של יומיום ודרך שיגרה, בעבודתו השוטפת. כל אחד חובש כובע של גנרל והאמינו לי - הממדים העצומים של הכובע שחובש לראשו האחראי על ההסעות בתחנת רכבת מקומית, זו או אחרת, מזכיר כובעו של גנרל. ולא במקרה!
יש רק להתקנא ברוסים העזים האלה שצועדים היישר אל האופק שכנגד עיניהם המטרה היומית, החודשית או השנתית מושרשת וחקוקה בסלע ולוהבת, באותיות של אש. הם יודעים מה הם רוצים הרוסים האלה ושום דבר לא יזיז אותם ולא יסטה אותם מנתיבם שניתבו וסימנו הם, מבעוד מועד ומראש. הצחקתם אותי סנאטורים אמריקנים נכבדים והצחקת אותי סנאט אמריקני דמוקרטי, שאינו מבין שיש דברים אפילו מעל - מעל, ירחם השם! - דמוקרטיה. קוראים לדברים האלה "אימא רוסיה" או בקיצור "מאמוצ'קה".
הרוסי הממוצע יודע שלפני שהוא דוחף לפה שלו קציצת המבורגר עסיסית ושותה כוס קוקה קולה במקדונלד'ס המקומי (כן, כן. יש פה הרבה סניפים של מקדונלד'ס) הוא מחויב - בראש ובראשונה - לאומה שלו, ל"אימא רוסיה". עובדת יסוד ובסיס זו לא מהווה עובדה הנכללת בסדר יומו של האמריקני הממוצע. אפילו אם הוא מכהן כסנאטור בסנאט של ארצות הברית של אמריקה, הוא עדיין חלק מהתסמונת של העדפת צרכי העני, על פני דחיקתם אל צד והעדפת צרכי הכלל על פני צרכי היחיד.
גם אם יוטלו עיצומים של ממשלת ארצות הברית כלפי רוסיה (יחד עם עיצומים צפויים נגד קוריאה הצפונית ואירן) זה בקושי "ידגדג" לרוסים. הם לא יראו ת'אמריקנים מסנטימטר - ואפילו לא ממילימטר. נכון, השכבה העשירה ברוסיה - בעיקר זו המתגוררת בדירות פאר במוסקבה - תיפגע מעיצומים אלה. אבל בואו נזכור שמדובר בשכבה דקה - ואפילו דקיקה למדי - מתוך המיליונים שעונים להגדרת המשפט: "אזרחי רוסיה". הרוב הגדול - ובל ייחשבו לי הדברים להפרזה, אם אכתוב "הרוב המוחלט" - של תושבי רוסיה, חיים ממוצעים ואפילו על גבול ההסתפקות במועט, המשיקה לעוני. יש להם משכורת מינימום פלוס וממנה הם חיים.
נכון הדבר שהיילודה ברוסיה קטנה ופחתה אבל משפחה רוסית ממוצעת עם ילד או ילדה אחת, חיה בסדר ומאושרת בחלקה. מה שחסר להם - אם בכלל זו הגאווה הלאומית ואותם מספק להם - ובשפע - ולדימיר פוטין. אל תסמכו יותר מדי על עיצומים כלכליים נגד רוסיה, עיצומים אלו ישיגו - אפילו ההפך - בדיוק מה שהאמריקנים מצפים להשיג מהם. הם יביאו לכך שתיווצר לכידות וסולידריות, ופטריוטיות רוסית עצומה אל מול האמריקני החצוף, הטיפש והמתערב בענייניה הפרטיים של רוסיה. כך - כך בדיוק! - ייראו הדברים בעיני הרוסי והרוסיה הממוצעים.
מחוקקים אמריקנים נכבדים ודונלד טראמפ התזזיתי, הסכיתו ושמעו: כאן לא מדובר בעוד תוכנית טלוויזיונית של בחירת מלכת היופי של ארה"ב או תוכנית "המתמחה" מבית מדרשו של טראמפ. מדובר בגורלם הכלכלי של מיליוני רוסים ורוסיות, שלא ישכחו - לעולם! - לאמריקנים דבר רצונם לפגוע ברווחתם האישית ובכלכלתם של רוסיה. אם רוצים האמריקנים והנשיא התזזיתי שלה להחזיר יחסי ארה"ב-רוסיה לימי "המלחמה הקרה", שלרגע נדמה שהיא תמה ונסתלקה לה מן העולם - אז קדימה. אם יש לאמריקנים ולמחוקקים שלהם טיפת הבנה ביחסים בינלאומיים ובראייה פוליטית, צופה למרחוק, מוטב יסתלקו הם מתוכנית הטלת עיצומים על רוסיה ויפה - יפה - שעה אחת קודם.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/07/2017   |   עודכן:  27/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדב הרוסי והעיצומים שבדרך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המוז'יק הרוסי הוא לב רוסיה ל"ת
אלכסנדר סולז'ניצי  |  27/07/17 17:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מעבר לתקווה המתבקשת, כי עו"ד ברק כהן, יזוכה עניינית ונקודתית בדינו, שעה שאין מדובר לטעמנו אנו בבריונות ובחוליגאניזם לשמו, אלא במלחמה על עקרונות ועל חופש הביטוי, הרי סבורים אנו, כי במאה ה-21 אין עוד מקום להכללת סעיפים דוגמת סעיפים 78(ב) ו78(ג) לחוק לשכת עורכי הדין, בספר החוקים הישראלי
חיים שטנגר
13 שנה לאחר חתימת חוזה השלום עם הירדנים הם זמן סביר, כדי לבחון ערכו של חוזה השלום המעניק לירדנים של שפע זכויות והם בתמורה אפילו לא מוכנים להכיר בריבונות שלנו בירושלים, בכלל ובמתחם הר-הבית, בפרט. אין מתנות חינם ומי שמפר תנאי חוזה שלום, חייב לשאת בתוצאות הישירות הנובעות מכך.
חיים שטנגר
זכרם הקדוש והטהור של חיה אסתר סלומון, יוסף צבי סלומון ואלעד סלומון. אלוקים ינקום דמם
איתן קלינסקי
באותו לילה ניתן היה להבחין ברופאים, המתמודדים עם חולה תוך כדי הידרשות לתת מענה טלפוני לשאלה המופנית אליהם מאחות שמגיעה בבהלה, ולפתע גם העפת מבט לצילום של חולה אחר והחובה לתת תשובה מקצועית
חנינא פורת
אין בכוונת הכתבה לתאר את שכבר נכתב עליו רבות – "המאבק על ראשות העיר בבאר שבע בשנות השישים" אלא לבחון האם ההתארגנות העדתית התיימרה להביא עמה גם סדר יום פוליטי-חברתי חדש?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il