X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מאחורי הקלעים ומתחת לפני השטח מתקתק השעון של פצצת הזמן, כמי שממתין בחוסר סבלנות ליום בו יתרסק מסגד אל-אקצה בקול נפץ אדיר וכיפת הסלע המוזהבת תקרוס ותישבר לרסיסים הסכנות גדולות מתמיד צריך לעשות כל מאמץ כדי למנוע התלקחות תופת ממיתה מאשר לעמול שנים רבות כדי לנסות לכבות את אש המוות
▪  ▪  ▪
אל-אקצה, כיפת הסלע [צילום: איסאם שטייה/פלאש 90]

מי שמאמין שהמאבק בין האמונה היהודית לבין העולם המוסלמי על השליטה בהר-הבית הגיע לקיצו, וכי הערבים הם השולטים הבלעדיים באתר הקדוש ואילו היהודים הרימו ידיים כאות לכניעה - חי באשליות. מאחורי הקלעים ומתחת לפני השטח מתקתק השעון של פצצת הזמן תיק-תק, תיק-תק, כמי שממתין בחוסר סבלנות ליום בו יתרסק מסגד אל-אקצה בקול נפץ אדיר וכיפת הסלע המוזהבת תקרוס ותישבר לרסיסים.
נכון שהיהודים המאמינים בכל נפשם ומאודם כי ביום הזה תבוא הגאולה לעם ישראל וניתן יהיה להקים מחורבותיו את בית המקדש השלישי, עדיין מהווים מיעוט בעם. אבל הם קיימים, מתרבים, וממתינים ליום נקם ושילם, באמונה עמוקה ובנכונות להקרבה אישית.
ההיסטוריה של מאבק הדמים על השליטה באתר הקדוש יודעת לתאר את הניסיונות הלא מעטים לפגוע באל-אקצה ובכיפת הסלע. הידוע בהם זכה לכינוי "המחתרת היהודית" שלוחמיה החשאיים הוציאו אל הפועל בראשית שנות ה-80 של המאה הקודמת מספר פעולות טרור נגד פלשתינים. במסגרת פעילות זו רצחו בירי ורימונים שלושה סטודנטים אקראיים, פצעו עשרות אחרים וניסו להתנקש בחייהם של שלושה ראשי ערים פלשתינים, אירוע שגרם לפציעתם הקשה וכריתת רגליהם של שניים. וגם, וזה העיקר, תכננו ואף עשו צעדים מעשיים בכוונתם לפוצץ את כיפת הסלע ואת מסגד אל-אקצה.
זה אף זה: הר-הבית נחשב לאחד המתחמים הרגישים ביותר בארץ וממשלות ישראל מתייחסות אליו כאל "חבית חומר נפץ" מבחינה פוליטית, מאחר שדי בשמועות בנושא הר-הבית כדי להצית תבערה גדולה באזור.
למשל: ב-1969 הצית תייר אוסטרלי נוצרי-משיחי את מסגד אל-אקצה וגרם נזק לבמת הדרשן; באפריל 1982 פרץ להר-הבית חייל ישראלי בשם אלן גודמן, החל לירות לכל עבר מרובה M-16, רצח שומר של הוואקף, פצע שוטרים, פרץ לכיפת הסלע וירה בתוכה; בתקופת כהונתו הראשונה של בנימין נתניהו כראש ממשלה, ב-1996, הובילה פתיחת פתח ממנהרת הכותל לרובע המוסלמי, לפריצת מהומות "מנהרת הכותל"; העילה הפלשתינית הרשמית לפריצת האינתיפאדה השנייה הייתה עליית אריאל שרון להר-הבית בקיץ 2000. אחרי הביקור החלו מהומות נרחבות בהן נהרגו ארבעה פלשתינים בהר-הבית, ו-3 נוספים במזרח ירושלים. אירוע זה גרם להידרדרות שהובילה לגל הפגנות ברחבי יהודה ושומרון, ולאירועי אוקטובר 2000, שתוצאתן הייתה הפגנות נרחבות בקרב ערביי ישראל המוסלמים.
הוכחה המעידה על עוצמת ההשתוקקות של מיעוט יהודי לשליטה מוחלטת בהר-הבית קיימת בשטח והיא חייבת להיות ברורה לכל: במהלך השנים הוקמו בארץ מספר תנועות התובעות שהשליטה על הר-הבית תועבר לממשלת ישראל, בהן "נאמני הר-הבית" בראשות גרשון סלומון. תנועה זו סוברת כי הר-הבית הוא המפתח לריבונות על כל ארץ ישראל; תנועות אחרות הן: "מכון המקדש" שאותו הקים הרב ישראל אריאל ו"התנועה לכינון המקדש". פעילותן המעשית העיקרית של תנועות אלה היא עידוד ביקורי יהודים באופן פרטי בהר-הבית. גם כיום מנסים חברי כנסת יהודים מאמינים, לעלות להר-הבית כאילו הוא נחלתם הפרטית, למרות האיסורים הממשלתיים.
כל האירועים האלה הינם הוכחה ברורה לכך כי מתחת לפני השטח עדיין בוערת התשוקה של המאמינים היהודים לחזור לתהילת ימי העבר הרחוקים שבהם חי ופעל בית המקדש. כולנו יודעים היטב, כי עם אמונה עזה מן הסוג הזה אי-אפשר להתווכח. לכן צריך להיות ברור לכל: כל עוד לא תמומש התשוקה להחריב את מסגד אל-אקצה ולמוטט את כיפת הסלע, תמשיך הלהבה לבעור, להתפתח ולצבור תאוצה עד שתהפוך לתבערה גדולה.
סביר להניח כי גורמי הביטחון של מדינת ישראל אוספים בקפידה מודיעין על המתרחש במסתור ומאחורי הקלעים בקרב החבורות של היהודים הפנאטים כדי למנוע התפרצות העלולה להוביל לתבערה עולמית בין נאמני שתי הדתות. אך כיוון שאנו חיים בעולם של טרור מטורף, נוכח מעורבות של מעצמות עולמיות, יכול בהחלט להיות כי בעקבות הצורך להקדיש משאבים ואמצעים כדי לטפל בריבוי הפעילויות היומיות בכל התחומים שאינם הר-הבית, ידיהם של העושים במלאכה מתחילות להתרופף. זו סכנה שאסור להשלים עמה. עדיף לעשות כל מאמץ אפשרי כדי למנוע התלקחות תופת ממיתה מאשר לעמול שנים רבות כדי לנסות לכבות את אש המוות.

תאריך:  22/09/2017   |   עודכן:  22/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פצצת-זמן מתקתקת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כל המדינה היא
באום  |  22/09/17 16:52
2
{{{בעולם2מליארד מוסלמים ורק...
10מיליון יהודים.  |  22/09/17 17:31
3
מה הוא אכל/עישן בחג ? ל"ת
עלה ירוק  |  22/09/17 17:32
4
תמשיך לעשות פניקה
ארי כספי  |  22/09/17 17:34
5
זה לא מתחת לפני השטח!
הירונימוס  |  22/09/17 18:23
6
התגובה עלולה להיות פיצוץ
יוסי 12  |  22/09/17 19:04
7
לא להתרגש ולא להזמין קטסטרופות
רפי לאופרט  |  23/09/17 12:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
יהודי בגולה צריך להתאמץ כדי להיות יהודי ולשמור על חגי ישראל    ביום הכיפורים התנועה כסדרה    כאן בארה״ב, חגי תשרי הם הזמן בו בתי הכנסת בתפוסה מלאה והקופה מתמלאת. ברוב בתי הכנסת לא ניתן להיכנס ללא כרטיס-מקום    במהלך פסח כולו מגישים בחומוסיות הישראליות בלוס אנג'לס פיתות ולאפות ובירה (לבנה ושחורה)
שמחה סיאני
רק אלוהים מסוגל לסלוח להם על עוונותיהם, עם או בלי צום ותפילות, כי הוא מעלה את החוזרים בתשובה האמתיים למדרגה הגבוהה מזו של צדיקים גמורים    רק הוא בעל אורך רוח כזה ורחמים גדולים על החוטאים האלה, אך יש לו תנאי, שהתפילות תהיינה בכוונה ומכל הלב    אותו אי-אפשר לרמות"!
חיים שטנגר
חנינא פורת
60 שנה לפרסום השיר "ארץ הנגב" במהדורת "עיר היונה"    בקיץ 1954 תמך אלתרמן בקריאת בן-גוריון לנוער "לרדת לנגב" וליישבו
יוסף קנדלקר
הזמן חולף, ואני מגלה פתאום שהמגמה השתנתה    יותר ויותר מבוגרים בני ארבעים פלוס התחילו לתפוס את מקומם על הבמה    אני מתחיל לראות עד כמה החיים טובים אחרי גיל חמישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il