X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסרט עוסק בשלטון האמריקני ובנסיבות פוליטיות של מלחמת ויטנאם, שהייתה לפני כחמישים שנה, אבל הוא אקטואלי וחשוב ועשוי לעניין גם צופים שאין להם כל קשר לתקשורת.
▪  ▪  ▪
סרט אקטואלי [צילום: אנטוניו קלני/AP]

את הסרט "העיתון" של סטיבן ספילברג, ראיתי רק בשבוע שעבר. יצאתי ממנו המום, כי בעיני הוא סרט אקטואלי ביותר לנעשה בישראל. זה סרט חובה לכל עיתונאי ולכל מי שהאמת הפוליטית מעניינת אותו. נכון, הוא עוסק בשלטון האמריקני ובנסיבות פוליטיות של מלחמת ויטנאם, שהייתה לפני כחמישים שנה, אבל הוא אקטואלי וחשוב ועשוי לעניין גם צופים שאין להם כל קשר לתקשורת.
העובדות, שאנחנו נוטים לשכוח עם חלוף הזמן, הן שד"ר דניאל אלסברג, עיתונאי וחוקר של נסיבות הממשל, הדליף את מסמכי הפנטגון, שבהן נתגלו שקריהם של נשיאי ארצות הברית אחדים בעניין ניהול המלחמה בויטנאם. הם שיקרו לציבור, הם שיקרו לסנאט ופעלו בניגוד לחוק. אלסברג, שעבד במכון ראנד בוושינגטון לחקר הפוליטיקה, הצליח להוציא כרכים של מסמכים, צילם אותם והעביר לידי העיתונאי נייל שיהאן בניו-יורק טיימס.
כאשר הנשיא ריצ'רד ניקסון, עויין התקשורת, דאג להוציא צו משפטי נגד פרסום המסמכים, הדליף אלסברג את המסמכים לכתב של וושינגטון פוסט, עיתון שהיה בעמדת נחיתות כלפי הניו-יורק טיימס. הסרט נסב על התלבטויותיהם של המו"לית קתרין גראהם (מריל סטריפ) ושל העורך בן בראדלי (טום הנקס), אם להפר את צו בית המשפט ולפרסם את המסמכים. הם פרסמו אותם וגרמו לאחד ההישגים העיתונאים הגדולים והחשובים בכל הזמנים. לא רק הישג עיתונאי היה כאן, אלא פעולה דרמטית של הצהרת אמת.
כאן גילו המו"לית והעיתונאים את תפקידה החשוב כל כך של התקשורת. בסרט משקף ספילברג את ההבחנה, שתפקיד העיתונות לגלות לציבור את האמת. הנשיא ריצ'רד ניקסון ראה בחלקים גדולים בתקשורת האמריקנית אויבים פוליטיים, שרצוי וראוי להשתיק אותם. אם נזכור, שדונלד טראמפ כיום מציג את התקשורת כאויבו, תוך דריסת כל אמת - נראה מיד את הדמיון.
אך לא רק בארצות הברית התקשורת היא "אויב". גם בישראל חוגים רבי השפעה מעדיפים את המלה "תשקורת" כדי להציג את אי-האמת דווקא אצל העתונאים שמחפשים את האמת. המילה תשקורת היא מונח בעל משמעות שלילית, שנולד בחוגי הימין והדתיים בישראל, ומביע, לדעת המשתמשים בו, את חוסר האוביקטיביות בתקשורת הישראלית. דווקא לעיתונאים, שעוסקים בהצגת האמת, יש חשיבות בסרט זה המציג את המעשה הדגול של עורכי הלוס אנג'לס טיימס, שלא היססו להפר צו של בית משפט, כדי להביא את האמת לידיעת הציבור.
השורה התחתונה בסרט היא שהוושינגטון פוסט הוא העיתון שחשף את פרשת ווטרגייט. את זה, בוודאי איש אינו שוכח. אולי אשבץ גם את המשפטים הבאים: מעבר לכל זה, הסרט כמובן ממחיש מחדש את חשיבותה של עיתונות חופשית. הוא רלוונטי לא רק לעיתונאים, אלא גם לראשי ממשלה שמאיימים על החופש הזה בגלל פרסום קלטת שלא מוצאת חן בעיניהם, או לטוקבקיסטים המאיימים על אנשי תקשורת רק בגלל שעשו את עבודתם ופרסמו אותה.

תאריך:  14/02/2018   |   עודכן:  14/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מריל סטריפ / Meryl Streep
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיתון שלא היסס להילחם על האמת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הקומוניסטים אוהבים את התקשורת
ב_שמואל  |  14/02/18 16:38
2
הסרט העיתון
שביב  |  15/02/18 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהושע ייבין
הכל נפל, הכל אבוד, כל הטובים שבמחתרת נרצחו על-ידי הבריטים או הושלכו לכלא    בחוץ לא נשאר כלום, כלום    בחוץ נשארו רק הסוכנים והמלשינים והזוחלים על בטנם לפני האנגלים
חנינא פורת
הגשש המצטיין ומפקד "סיירת שקד" היה בדואי מהצפון    בקרוב ימלאו 100 שנה להולדתו של עבד אלמג'יד ח'דר אלמזאריב שהחליף שמו לעמוס ירקוני
יוסי ברנע
גים מוסו עושה זאת שוב    גיום מוסו מטיב לא רק ליצור ספר מתח, אלא גם לשלב בו אמרות שפר ליד הכותרות, וכפסיכולוג הוא יוצר דמויות מעניינות שאת סביבת מגוריהן, אם זו בארצות הברית ובוודאי אם זה צרפת הוא מתאר כמי שמכיר באופן בלתי אמצעי
דן מנור
"ברוך שהעלני מבור תחתיות", הוא קרא בחיוך של שביעות רצון כמאמין עדיין שהיה במדור השדים    "וְחִתִּתָּנִי בחלומות", ציטט הזקן מספר איוב (איוב ו' יד)
חנינא פורת
האשמה: ועדת השמות הממשלתית "השפריצה" שמות עבריים לאתרי הנגב בשנות החמישים    הסיפורים מאחורי שמות ומקומות בנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il