X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"התרבות, מגלה היא צדדים רבים של טוב ושל אור בנפש האדם... וכשהיא מוצאת בנקודות הללו מעצורים מצד הדת והמוסר, היא נלחמת בהם ומנצחתם'"
▪  ▪  ▪
רונצקי ז"ל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בספר המסע שלו כותב הרב רונצקי זצ"ל שהוא בא להודו גם כדי "לעצור משטף החיים, להתבונן עליהם ולומר לעצמך מה לשמר ומה לשפר. לא להיכנע להרגל, למחשבות ולמעש, רק מפני שאוחזים בהם, במשך שנים רבות. להקיש בם ולנענעם שוב ושוב, כדי לגעת באמת לאמיתה, עד כמה שאפשר. ממש כפי שעושים, אותם צעירים, במסעם במרחבי החופש הללו, של הודו הבלתי נגמרת, בממדיה הענקיים".
שיתף הרב רונצקי בספר המסע שלו: "כעת, בהיותי בהודו, אני מבין טוב יותר את אותם בחורים שנוסעים לקצות תבל, להרוות את נפשם הצמאה והשוקקת בלימודי המוזיקה. שם הם נפגשים עם יוצרים ונגנים, בהמון סגנונות, שלא הכירו ובארץ אי-אפשר לפגשם. אני מבין כעת, שזו רוח שמפעמת באדם ועליה להופיע במלוא יופייה והדרה. רק כך היא משתלבת בהרמוניה הנפלאה שבעולמנו, בתת כוחה בגווניה המיוחדים לה".
ומעיד הרב רונצקי: "ראינו, כיצד באופן חופשי ופשוט, ניגשים אנשים, נוטלים כלי נגינה ומשמיעים צלילים מדהימים ביופיים, שמשתלבים בהרמוניה נפלאה, איש בנגינת רעהו. כך, במשך שעות ארוכות, עמדתי מרותק למקומי, משתאה לנוכח היופי הזה, שנגע בי, עד חדרי הנפש, הפנימיים ביותר".
ומעלה הרב רונצקי, בספר המסע, על מפגשי המוזיקה והאמנות ורכיבה על סוסים במרחבי העולם, את הדברים הבאים: "האם לא לכך התכוון הרב קוק (זרעונים, צמאון לא-ל חי) בכתבו: 'האלוהות מתגלית בעולם בכל יופיו והדרו, בכל רוח ונשמה, בכל חי ורמש, בכל צמח ופרח, בכל גוי וממלכה, בים וגליו... ברעיונות כל סופר, בדמיונות כל משורר... ובסערת גבורה של כל גיבור'. נדמה לי, שלבחור דתי היו נותנים עצה (מ.ח: שלא לצאת למסעות בעולם) מחשש פריצת גבולות האסור והמותר. ואכן, באמת ייתכן שישנן מעידות בדרך זו, אך לדעתי נכון לאמץ בסוגיה זו את סיסמת היחידות המיוחדות: המעז מנצח. אסור ואף אי-אפשר לכלוא את הרוח. עד מהרה היא תיחלץ מהמסגרות ותנוע למקום בו תמצא את הביטוי הראוי לה.
לימדנו ר' נחמן מברסלב, שכל העולם כולו גשר צר מאוד, והעיקר, שלא לפחד כלל. והרב (אורות הקודש ג עמ' רנט) מזהיר מחרדת הפרטים, שבכך האדם הגדול מתקטן ומעלתו מתמעטת. הוא מוסיף שמובן שאין לזלזל בפרטים, אך חייבים לאחוז, בהסתכלות כללית, שמסירה את חרדת הפרטים, שאין להם קץ. וכותב עוד שם: 'האישיות בכל התפשטות הכוח שלה, היא תובעת את דקיונה (שמדכאים אותה) מהמוסר והדת, בזמן שהם באים לעצור את הטוב והצדק שבה'. ובהמשך: 'התרבות, מגלה היא צדדים רבים של טוב ושל אור בנפש האדם... וכשהיא מוצאת בנקודות הללו מעצורים מצד הדת והמוסר, היא נלחמת בהם ומנצחתם'.
הרב רונצקי מספר על הסוד הגדול של הודו: "שלא הכל ורוד, שלא הכל שנטי וכיף ושיש הרבה רגעים של נפילות, רגעים קשים של התמודדויות לא פשוטות, של בן אדם עם עצמו, מול זולתו, וגם הרבה פרידות. נמצאים פה במצב תמידי של פרידה מתמשכת, עצובה וכואבת. אתה מגיע לבד, וחובר לקבוצת ישראלים, או מטיילים מארצות שונות, קושר קשרים, מטייל, מדבר, מעשן (מ.ח: סמים. הרבה סמים ובזול ובכל מקום), אוכל, חווה ביחד וקונה לך חבר. לאחר שבוע ימים הוא מתחבר לאנשים אחרים, עולה על המונית וממשיך לדרכו".
מגלה לנו הרב רונצקי על הודו: "תיאורים קשים של עוני, בורות ויחס פוגעני ומשפיל בחברה ההודית כלפי פשוטי העם. זה מצטרף, על מה ששמענו כאן, על אימהות שמסממות את ילדיהן, בעת שהן במלאכת יומן, ועל משפחות ששולחות את ילדיהן, שחלקם בעלי מומים, לקבץ נדבות בחוצות הערים. אני מספר זאת, מפני שתיאור בני העם ההודי כאנשים רגועים, נחמדים ומאירי פנים, הוא חלקי בלבד ומביא את צדו האחד של המטבע. לטעמי, קשה לטייל ולראות נופים עוצרי נשימה בארץ שמערכות השלטון והחברה בה נראים כך".
חושב לעצמו הרב רונצקי, בהיותו בהודו:"הנה אנשים טובים. מה שמכונה 'מלח הארץ'. וערכה של ארץ ישראל נתפס בעיניהם, כדבר משני. וביחס להקמת משפחה, העיקר הוא האהבה, ולא היות האישה, בת לעם היהודי. עוד רבים כאן, אומרים לי: אתה וההורים שלנו שייכים לדור שחי בדפוסי התנהגות של הכרח, כפי המורגל בחברה. אנחנו דור של בחירה ונחיה על-פי מה שנראה לנו נכון ואמיתי, מה שטוב לנו. ראיתי, שוב, במוחש, כיצד כל הדיבורים הגבוהים והחיפושים הנשגבים, כשהם ללא אמונה ותורה, גם אם יש אמת בדבריהם, עלולים ללכת לאיבוד. זו גם הסיבה שאצל רבים, הציונות לבשה מירכאות וכמעט איננה תופסת את לבם של בני הארץ הזו".
ומסכם הרב רונצקי את ספר המסע בצו פיוס וחזון ומעש: "זו משימתנו בשובנו כעת לארץ - להקים עשרות בתים יהודיים (מ.ח: על שביל ישראל) שתוכם חום, אהבה ולימוד מעמיק, של תורת חיים גדולה. זו הדרך להביא לגאולת הדור היקר והחביב שלנו".

תאריך:  15/05/2018   |   עודכן:  15/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
בר צבי ראיין עשרות שיח'ים וחאג'ים ונכבדים ושאלותיו נסבו בשלושה נושאים עיקריים האחד, תיאור הקמתה של העיר ומבניה המרכזיים; השני, יחסי הממשל הטורקי והבדואים; והשלישי, תיאור המאבקים הפנימיים בין השבטים בכל הנוגע לשליטה בעיר ובמשאביה
ארי בוסל
עד כמה זכינו שיש לנו תומכים נלהבים, רובם יהודים, מכל הזרמים ומכל הרבדים, שאוהבים ומכבדים אותנו, ושבאו לשמוח בשמחתנו, היא שמחת מדינת ישראל, ״שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!
איתן קלינסקי
אבקש לשוחח עם מספר שירים, שכתב מהנדס וד"ר לרפואה המוכיח, שמלבד שליטה ברזי המדע הוא שולט גם ברזי מלאכת רקמת המלים, שנרקמה במפה לירית צבעונית ויפה בספר - "פַּעַם אוּלַי אֶכְתּוֹב עַל זֶה"
עפר דרורי
חלקים ניכרים מהספר מותחים מאוד והעלילה מתקיימת ברובה בספרד ובברצלונה תוך ירידה לפרטים של אתר תיירות מהיפים העולם
אלי אלון
זעם רב נגד החבר המהפכן הביא את אסיפת החברים להחלטה לגרש את האם שנותרה עם תינוקה    היא הייתה אומללה, מחוסרת כל אמצעים התחננה בפני אסיפת החברים שלפחות יחמלו על התינוק    כך נותר התינוק בן השנה בגפו בקיבוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il