X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נוצרה בציבוריות הישראלית תחושה, כי 'הימין החדש' הינה מפלגה של אופורטוניסטיים, שהחליטו לקפוץ על פלטפורמה חילונית ולזנוח את הפלטפורמה הדתית החמימה שהעניקה להם - בחום רב וביד נדיבה - מפלגת 'הבית היהודי'
▪  ▪  ▪
בנט ושקד. מפלגה של אופורטוניסטיים [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

אלמלא זחיחות הדעת וחטא היהירות המופרזת שבו לוקים הצמד-חמד הזה, בנט ושקד, שקד ובנט, יכולים היו הם להימנע ולהגיש את רשימת מועמדי מפלגת 'הימין החדש' לכנסת, עוד ביום רביעי ולהקשיב לרעשי הרקע מסביב ולפעול לפיהם, כפי שנהגו הסיעות הגדולות והוותיקות, דוגמת 'הליכוד', 'העבודה' ואפילו מפלגת 'כחול ולבן' של גנץ ולפיד. דומה שמה שעניין את בנט ושקד, היה קבלת האות 'נון', בה חשקו. משזכו בה הגישו רשימתם לוועדת הבחירות המרכזית.
הקורא את רשימת מועמדי 'הימין החדש', בארבע המקומות הראשונים - קודם למנדט החמישי - המבסס את עובדת צליחת אחוז החסימה, יכול להתרשם שמדובר במועמדים שדבר וחצי דבר, אין להם עם הממסד הדתי, בכלל ועם הציונות הדתית, בפרט. אומנם על קודקודו של בנט מונחת לה, כיפונת, 'החבר של בנט מהסיירת', מפקד הטייסת לשעבר, אל"ם מתן כהנא, בא מהחינוך 'הציוני דתי' ואפילו אלונה ברקת, הינה בוגרת תיכון דתי, אולם הם אינם בשרה מבשרו של הממסד הדתי. על אי-חשיבותו של הרקע הדתי במפלגת 'הימין החדש' תעיד העובדתי שעד כה לא פורסם מצע המפלגה, בתחום זה.
ובכלל, נוצרה בציבוריות הישראלית תחושה, כי 'הימין החדש' הינה מפלגה של אופורטוניסטיים, שהחליטו לקפוץ על פלטפורמה חילונית ולזנוח את הפלטפורמה הדתית החמימה שהעניקה להם - בחום רב וביד נדיבה - מפלגת 'הבית היהודי'. דומה שהמצע הכלכלי של מפלגה נכתב 'בדרך להגשת הרשימה לוועדת הבחירות המרכזית', שכן הוא פורסם סמוך להצטרפותו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן למפלגת 'כחול לבן', בשמה הקודם - 'חוסן לישראל'.
מעולם, לא הייתה מציאות דברים בישראל, שמפלגה תוקפת במצעה תפיסה פוליטית של גורם פוליטי אחר. לא כך פועלים ב'ימין החדש'. עיתון 'כלכליסט' פרסם את הפרק הכלכלי במצע המפלגה, האוסר זכות שביתה בשירותים חיוניים, כמו חברת החשמל וקובע בוררות חובה בסכסוכי עבודה. בה בנשימה נכתב, בעיתון זה, כי: "המדובר במצע ימני שילווה בקמפיין אינטרנט שיושק בימים הקרובים. המצע גובש עוד לפני שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן המגן על הוועדים והמונופולים הגדולים הצטרף לחוסן לישראל, אבל כעת מקבל משנה תוקף, במיוחד אם חוסן לישראל והימין החדש יישבו יחדיו בקואליציה". זהו ערבוב מוחלט של אידיאולוגיה ופרקטיקה.
במפלגת 'הבית היהודי' ששקד ובנט נטשו אותה, בפתאומיות, וכמעט גרמו לה שלא תעבור את אחוז החסימה, לפני שאיחדה כוחות עם עוד מפלגות ימין וימין קיצוני, בנט ושקד מוקצים מחמת מיאוס. הצעת 'הימין החדש' לחתום על הסכם עודפים עם 'הבית היהודי' נדחתה, על הסף.
בנט לא מסתיר את שאיפתו לכהן כשר ביטחון בממשלה החדשה שתוקם. לצורך כך מבליט הוא - בכל הזדמנות - את עברו הצבאי. לא נראה שיש לו סיכוי - אפילו אפסי - לזכות בתפקיד נחשק זה, שעה שקמה מולו מפלגת 'כחול לבן', המונה בשירותיה, לא פחות מארבעה רמטכ"לים, לשעבר. ובכלל, מי שמאס בשלטונו של בנימין נתניהו, ישים פעמיו לכיוון תנועת 'כחול לבן', במקום לכיוון 'הימין החדש', למרות התדמית השמאלנית שהדביק לה הליכוד.
לפי תקנון מפלגת צל"ש, שהינה מפלגת האם של סיעת 'הימין החדש', הבוס המוחלט של המפלגה הוא בנט. הוא ממנה את מנכ"ל המפלגה, מבקר המפלגה, קובע את רשימת המפלגה לכנסת, משנה את תקנון המפלגה, מקבל חברים חדשים למפלגה, כאשר לחברי המפלגה יש דעה מייעצת בלבד, בענייני המפלגה. במצב דברים זה - למרות שבנט 'מצפה' למספר זוגי של מנדטים- לא בטוח ש'הימין החדש' יעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות, חרף הסקרים המנבאים לו בין 6-8 מנדטים. ככל שהדבר תלוי בנתניהו הוא לא יצרף מפלגה זו לקואליציה ולמפלגת 'כחול ולבן' אין שום שיח עם מפלגה זו הרואים בה - ובצדק - מפלגה פשיסטית, לכל דבר.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  24/02/2019   |   עודכן:  24/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפץ הגדול של 'הימין החדש' והמפץ האישי של בנט ושקד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קראתי בעיון,
עובד 1  |  24/02/19 15:53
2
נו באמת
ארי כספי  |  24/02/19 16:13
 
- חוץ מצדיקי הדור ב0מאל...
יוסף הצדיק 2  |  25/02/19 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
בצלאל לביא
בצירוף מקרים שרק ההיסטוריה יכולה לברוא, אנו עשויים לעמוד בפני מיצג בו מוגש כתב אישום נגד ראש ממשלת ישראל ובסמיכות זמנים קרובה מתפרסמים ממצאיו ומסקנותיו של החוקר המיוחד נגד נשיא ארה"ב
יהודה קונפורטס
המפלגה החדשה של גנץ-לפיד-יעלון-אשכנזי תעסוק מן הסתם רבות בנושאים הביטחוניים    אלא שעל הגנרלים לזכור שביטחון זה לא רק טנקים ותותחים, אלא גם טכנולוגיה וסייבר, וש"שדה הקרב" הוא לא רק בעזה או בצפון, אלא גם בשיפור אומת החדשנות - לטובת כלל הציבור
בעז שפירא
נפציר בכל הנוגעים בדבר להניח בצד מחלוקות, לשכוח ולו לשעה משקעי המשא-ומתן, להודות על הטוב ולהפנים שרב המשותף על המפריד
איציק וולף
מפלגת הליכוד פנתה לפרקליט המדינה בטענה כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, מנסה להפעיל לחץ פסול על היועץ המשפטי לממשלה על-מנת שיחליט על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו    ברק: הליכוד לא מזיז לי שערה אחת על הזקן, אם אדרש אתלונן נגד נתניהו שאיים על היועמ"ש, על המפכ"ל ועל החוקרים
יעקב איציקוביץ
ברור הוא שהסיכוי שואף לאפס שמי שהוא מתוך גוש הימין, לאחר שנבחר לכנסת, ובתמורה למיצובישי, או תפקיד סגן שר, יחליט לעבור צד (מעשה רבין להשגת הסכם אוסלו 61:59)
רשימות נוספות
מקורבי ברק מאחורי קמפיין איחוד השמאל  /  איציק וולף
נתניהו: השמאל פעל לגוש חוסם איסלאמיסטי  /  איציק וולף
כחלון: יש בלבול בכחול-לבן  /  איציק וולף
בנימין נתניהו תומך בטרור  /  איתן קלינסקי
ברית של שנאה  /  ד"ר חיים משגב
צהלת החונטה  /  עליס בליטנטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il