X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נמשכים המגעים להשגת הבנות בין ישראל לחמאס בנושא ישום הרגיעה בגבול הרצועה. גורמים בחמאס טענים כי הדיונים מושפעים ממערכת הבחירות בישראל וחלק מההבנות ייושם רק לאחר הבחירות
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

בסוף השבוע נמשכה מתקפת שיגור בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר ישובי עוטף עזה ואף שוגרה רקטה לעבר ישראל בעקבות מותו של צעיר פלשתיני בהפגנות על הגדר.
בתגובה הפציצו מטוסי חיל-האוויר הישראלי מטרות של חמאס בצפון ובדרום הרצועה. שיגור בלוני הנפץ נמשך למרות מאמצי משלחת המודיעין המצרי ליישם את הבנות הרגיעה בין ישראל לחמאס.
בינתיים התפרסמו ידיעות סותרות ברצועת עזה על תוצאות מסע הדילוגים של משלחת המודיעין המצרי, על-פי כמה דיווחים,משלחת המודיעין המצרי שנעה בימים האחרונים על ציר עזה-תל אביב הצליחה להשיג התקדמות מסוימת ביישום הבנות הרגיעה בין ישראל לחמאס.
עיתון "אלאח'באר" הלבנוני דיווח כי השיחות שניהלה בימים האחרונים משלחת המודיעין המצרי בנוגע לרגיעה תקועות וכי המשלחת עזבה את הרצועה מבלי להודיע על כל התקדמות במגעים העקיפים זאת לאחר שישראל חזרה בה מהסכמותיה לדרישות הפלשתינים להרגיע את המצב לפני הבחירות וליישם את מתווה הרגיעה.
לעומת זאת אמר מחמוד ח'לף,חבר הוועדה המרכזית של ארגון החזית הדמוקרטית כי אין תוצאות למאמצי התיווך של המדויעין המצרי אך מצרים תתחיל בסבב חדש של שיחות עם ישראל וכי המאמצים לא נפסקו.
משלחת בכירי המודיעין המצרי נפגשה בסוף השבוע ברצועת עזה עם מנהיגי חמאס אסמעיל הניה,יחיא סינוואר וראשי הפלגים הפלשתינים, ובישראל עם ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים במערכת הביטחון, היא גם סיירה בצד הפלשתיני של מעבר רפיח.
ביטוי להמשך הצפוי של המגעים לרגיעה ניתן בהודעה של ארגון חמאס ב-8 במרץ כי בשבוע הקרוב תהיה ברצועה "פעילות דיפלומטית עניפה וביקורים של כמה משלחות במסגרת המשך הפעילות לשבירת המצור ובהקלות הסבל של הרצועה".
טלאל אבו זריפה, בכיר בארגון החזית הדמוקרטית ברצועה גילה ב-8 במרץ את פרטי הדיונים שהתקיימו. אבו זריפה טען כי חמאס וישראל הגיעו להסכם שייושם בהדרגה וכי המשלחת המצרית התרשמה כי לצד הישראלי יש נכונות ליישם באופן הדרגתי את כל הדרישות שהעלה הצד הפלשתיני.
לדבריו, הפלגים הפלשתינים הציבו תנאי שישראל תפסיק את השימוש באש חיה לעבר מפגינים בצעדות השיבה כל עוד המפגינים אינם מסכנים את חיי חיילי צה"ל.
פירוט ההבנות שנדונו:
ישראל הסכימה להמשיך ולהעביר את הכספים עבור הסולר התעשייתי כדי להפעיל את תחנת החשמל בעזה כדי שתספק 8 שעות חשמל ביום לתושבי הרצועה.
ישראל הסכימה גם להפעלת 2 קווי חשמל לרצועה שמושבתים מזה תקופה ארוכה והגדלת אספקת החשמל ל-12 שעות, הגדלת מרחב הדיג מ-6 ל-15 מיל באופן הדרגתי והסרת איסורים על סחורות שנכנסות לרצועה. ההבנות מחייבות גם את ישראל להכניס את הכספים לפרויקטים שבפיקוח האו"ם וקטר.
על-פי ההבנות, הפלגים הפלשתינים יקפיאו את השימוש ב"אמצעים חריפים", כמו פעילות בלוני הנפץ, הפעילות הליילית לאורך הגבול וההפגנות בחוף הים לכמה ימים כדי לבחון את יישום ההתחייבויות מצד ישראל אך צעדות השיבה ביום שישי ימשכו.
מצרים תמשיך את המאמצים להשלים את השלב השני של הרגיעה לאחר חודש יוני, במסגרת ההבנות האלה יונח קו חשמל חדש מישראל לרצועת עזה (קו 161) ויופעלו אזור תעשיה מזרחית לעזה ופרויקטים של פיתוח.
עיתון "אלאח'באר" הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח ב-9 במרס מפי מקורות בחמאס כי משלחת המודיעין המצרי בראשות הגנרל איימן בדיע, מנכ"ל משרד המודיעין, הודיעה לפלגים הפלשתינים ברצועת עזה כי ישראל מתכוונת לבצע את ההבנות ב-2 שלבים ובאופן הדרגתי. בתחילה יוגדלו מרחב הדיג וכמות אספקת החשמל,ינתנו אישורים ליצוא סחורות והכנסת סחורות שישראל מנעה הכנסתן בשנתיים האחרונות והכנסת כספים מקטר למשפחות נזקקות.
השלב השני יתחיל רק לאחר הבחירות בישראל והוא קשור למצב הביטחוני ומידת השקט שיושג,מדובר בהנחת קו חשמל חדש מישראל לרצועה (קו 161) ואישור ישראלי להתחיל בפרויקטים של פיתוח ותשתיות. המגעים בנושא ישום הבנות הרגיעה לא הסתיימו, מצרים ממשיכה לתווך בין ישראל לחמאס וזוהי הסיבה להודעת חמאס על פעילות דיפלמטית עניפה הצפויה ברצועה השבוע.
בארגון חמאס טוענים כי ישום הבנות הרגיעה קשור ישירות למערכת הבחירות בישראל, עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני מסר כי המשלחת המצרית דיווחה לחמאס כי הדרג המדיני-ביטחוני בישראל חושש כי ישום הבנות הרגיעה ישפיעו באופן שלילי על גורלו של ראש הממשלה נתניהו במערכת הבחירות ויריביו הפוליטיים ינצלו זאת נגדו בתעמולת הבחירות.
המשלחת המצרית העבירה לחמאס מסרים של איום מצד ישראל כי ישראל תנקוט מדיניות חדשה בתגובה לפרובוקציות של חמאס והיא תפציץ מטרות באינטנסיביות בעומק הרצועה, תפגע במקומות רגישים של חמאס ואף תתחיל בסיכולים ממוקדים,ארגון חמאס השיב באמצעות המצרים כי איננו חושש מאיומים וכי הוא ינקוט בפעולות שישפיעו על מהלך הבחירות וכי כל חריגה בלתי מחושבת מצד ישראל תדליק להבה שתביא חזרה לאירועי חודש נובמבר שעבר שבהם נורו יותר מ-400 רקטות לעבר ישראל.
בינתיים, בשטח נמשכים כאמור מעשי האלימות,נראה כי השבוע הקרוב יהיו גורלי בכל הקשור להשגת הבנות בין ישראל לחמאס כשסכנת ההסלמה לעימות צבאי לפני הבחירות בישראל מרחפת באוויר, המודיעין המצרי מצדו משקיע את כל כוחו להשיג את ההבנות האלה כדי לשמור על היציבות האזורית והיציבות במצרים עצמה.

תאריך:  10/03/2019   |   עודכן:  10/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
צרור בלון שנשא ראש קרב של טיל נגד טנקים נחת ביער שוקדה    מאות מטיילים פונו מן המקום    הפלשתינים מדווחים על הרוג במחנה אל בורייג'
איתמר לוין
האיש נעצר בידי הפלשתינים בחשד לרצח, נמלט לישראל ועלה חשש שיש לו נגישות לחומרי לחימה    בא-כוחו הגיש לבג"ץ עתירה שקרית והמדינה נזקקה ל-16 חודשים כדי להשיב עליה
יוני בן-מנחם
גוברים המאבקים בצמרת הרש"פ על ירושת מחמוד עבאס, הנטייה היא להקים טריומוורט שלטוני אחרי לכתו עד לקיום בחירות בשטחים.על-פי גורמים בכירים בפתח, פרסום "עסקת המאה" של טראמפ יחריף את המחלוקות בצמרת הרש"פ
עידן יוסף
טנקים של צה"ל ירו לעבר עמדות של החמאס בעקבות ירי רקטות    כיפת ברזל ביצעה יירוטים    מאות בלוני נפץ הופרחו היום    חמאס מאיים בהבערת השטח
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס הגביר את השימוש בבלוני נפץ כדי להפעיל לחץ על ישראל להסכים לתנאיו לרגיעה. מצרים במאמץ למנוע עימות בגבול הרצועה אך המצב הכללי בזירה הפלשתינית הינו נפיץ ועלול לצאת משליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il